Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa w języku angielskim (S2)
specjalność: Processing of Polymer Materials
Sylabus przedmiotu Work Placement:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa w języku angielskim | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Work Placement | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eliza Jarysz-Kamińska <Eliza.Jarysz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The student is familiarised with the applicable rules of the work placement. |
W-2 | The student receives a referral to the work placement. |
W-3 | The obligation to the student of the accident insurance. |
W-4 | Conclusion of an agreement between the university and the institution in which the work placement is carried out by the student. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Getting familiar with the rules of safety and health at the work placement. |
C-2 | Getting familiar with the organizational structure of the institution. Organizational charts of the company sections, the research unit. |
C-3 | Getting familiar with the organization and functioning of the department for planning the products manufacture. |
C-4 | Getting familiar with the organization rules of the technology department (documentation, examination of tenders, design). |
C-5 | Getting familiar with the practical aspects of processes carried out in the institution. |
C-6 | Practical application of knowledge and skills acquired during the studies in practice. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Getting to know the organizational structure and the management of a manufacturing company. Getting to know the functioning of the technology department (documentation, standards, orders). | 1 |
T-PR-2 | Getting familiar with the materials used in the production of products (according to the specifications of the institution). | 1 |
T-PR-3 | Getting familiar with the methods and tools used to produce polymer materials, metal products and their finished products and getting to know the principles of the research laboratory operation within the institution section of the production control. | 1 |
T-PR-4 | The principles of health and safety at work - general provisions and industry regulations. Analysis of the health and safety rules application in the institution, in which the work placement is implemented. | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Health and safety training. | 8 |
A-PR-2 | Introduction to the subject of the tasks. | 6 |
A-PR-3 | Implementation of the work placement tasks, compatible substantively with at least one point of the work placement for the material engineering faculty. | 70 |
A-PR-4 | Recording the work placement tasks in the form of the student practice journal. | 6 |
A-PR-5 | Preparing a study on the use of general and specific health and safety regulations in the company. | 30 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informational meeting to get students acquainted with the rules in force during the implementation of the program work placement in the material engineering faculty. The meeting is carried out by the dean’s representative for the work placement. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Assessment of the student work based on the grade at the work placement issued by the direct supervisor at the work placement as well as the verification of the student practice journal and confirmation of the work placement implementation by the dean’s representative for the work placement. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Possibility of work towards the work placement. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMen_2A_P01_W01 The student has knowledge in the field of quality, health and safety at work, and knowledge on the tasks performed at the work placement. | IMen_2A_W05, IMen_2A_W06 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMen_2A_P01_U01 The student has knowledge in the field of quality, health and safety at work, and knowledge on the tasks performed at the work placement. | IMen_2A_U13, IMen_2A_U02, IMen_2A_U06 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMen_2A_P01_K01 The student is able to work in a team. | IMen_2A_K04 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-PR-1, T-PR-2, T-PR-3, T-PR-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMen_2A_P01_W01 The student has knowledge in the field of quality, health and safety at work, and knowledge on the tasks performed at the work placement. | 2,0 | |
3,0 | Good basic knowledge concerning the tasks performed at the program work placement. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMen_2A_P01_U01 The student has knowledge in the field of quality, health and safety at work, and knowledge on the tasks performed at the work placement. | 2,0 | |
3,0 | Basic ability to use the acquired knowledge in practice. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMen_2A_P01_K01 The student is able to work in a team. | 2,0 | |
3,0 | The student reveals mediocre involvement in teamwork. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Małgorzata Mrozik, Informacje w zakładce Praktyki na stronie wydziałowej: www.wimim.zut.edu.pl, 2014
- Koradecka D., Bezpieczeństwo pracy i ergonomia, Warszawa, 2011
- Rączkowski B., BHP w praktyce, Gdańsk, 2011
- Ustawa, Kodeks pracy, 2011