Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa w języku angielskim (S2)

Sylabus przedmiotu Social Communication and Negotiation Techniques:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa w języku angielskim
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Social Communication and Negotiation Techniques
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>, Marzena Zychowicz <Marzena-Zychowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1General knowledge of society.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Acquiring interpersonal relationships effectiveness based on basic knowledge of social psychology.
C-2Theoretical and practical recognizing persuasive influence as a form of influencing people.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Negotiator – set of attributes and skills3
T-A-2Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation.4
T-A-3Self-presentation techniques, public appearances preparation.4
T-A-4Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics.4
15
wykłady
T-W-1Social communication basics, its goals and conditions3
T-W-2Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.4
T-W-3Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations4
T-W-4Negotiations as a mean of solving conflicts.4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Attendance15
A-A-2Preparation of a presentation on chosen topic.15
30
wykłady
A-W-1Attendance15
A-W-2Meritorical preparation for lectures.10
A-W-3Preparation for completing the course.5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Information lecture
M-2Conversational lecture
M-3Problem-focused lecture
M-4Multimedia presentation

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Topic speech/presentation
S-2Ocena formująca: Meritorical activity.
S-3Ocena podsumowująca: Final conversation.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMen_2A_A05_W01
The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
IMen_2A_W06C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3M-3, M-1, M-2, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMen_2A_A05_U01
The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
IMen_2A_U13C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3M-3, M-1, M-2, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMen_2A_A05_K01
The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
IMen_2A_K04C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3M-3, M-1, M-2, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMen_2A_A05_W01
The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
2,0
3,0The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMen_2A_A05_U01
The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
2,0
3,0The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMen_2A_A05_K01
The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
2,0
3,0The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Shewryn P.Morreale, Brian Spitzberg, J.Kevin Barge, Communication, Motivation, Knowledge, Skills, Peter Lang Publishing, New York, 2013
  2. Cialdini R., Influence. Science and Practice, Allyn and Bacon, 2008
  3. Cialdini R., Pre-Suasion: A Revolutionary Way to Influence and Persuade, Simon & Schuster, 2016

Literatura dodatkowa

  1. Thiel E., Mowa ciała zdradzi więcej niż tysiąc słów, Astrum, Wrocław, 2007
  2. Berne E., Games People Play, Ballantine Books, 1996

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Negotiator – set of attributes and skills3
T-A-2Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation.4
T-A-3Self-presentation techniques, public appearances preparation.4
T-A-4Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics.4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Social communication basics, its goals and conditions3
T-W-2Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.4
T-W-3Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations4
T-W-4Negotiations as a mean of solving conflicts.4
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Attendance15
A-A-2Preparation of a presentation on chosen topic.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Attendance15
A-W-2Meritorical preparation for lectures.10
A-W-3Preparation for completing the course.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMen_2A_A05_W01The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMen_2A_W06Has knowledge necessary for understanding social, economic, legal and other extra-technological aspects of engineering activities and their application in practice
Cel przedmiotuC-1Acquiring interpersonal relationships effectiveness based on basic knowledge of social psychology.
C-2Theoretical and practical recognizing persuasive influence as a form of influencing people.
Treści programoweT-W-1Social communication basics, its goals and conditions
T-W-2Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.
T-W-4Negotiations as a mean of solving conflicts.
T-W-3Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations
Metody nauczaniaM-3Problem-focused lecture
M-1Information lecture
M-2Conversational lecture
M-4Multimedia presentation
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Topic speech/presentation
S-2Ocena formująca: Meritorical activity.
S-3Ocena podsumowująca: Final conversation.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is familiar with persuasive communication’s rules of functioning and fields of use.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMen_2A_A05_U01The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMen_2A_U13Can determine directions of further learning and carry out self-education
Cel przedmiotuC-1Acquiring interpersonal relationships effectiveness based on basic knowledge of social psychology.
C-2Theoretical and practical recognizing persuasive influence as a form of influencing people.
Treści programoweT-W-1Social communication basics, its goals and conditions
T-W-2Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.
T-W-4Negotiations as a mean of solving conflicts.
T-W-3Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations
Metody nauczaniaM-3Problem-focused lecture
M-1Information lecture
M-2Conversational lecture
M-4Multimedia presentation
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Topic speech/presentation
S-2Ocena formująca: Meritorical activity.
S-3Ocena podsumowująca: Final conversation.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is capable of recognizing persuasive communicate among others and applying the persuasive rules in negotiations.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMen_2A_A05_K01The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMen_2A_K04Can co-operate and work in team taking various roles and can appropriately set forth priorities serving the completion of a task determined by him/herself and others
Cel przedmiotuC-1Acquiring interpersonal relationships effectiveness based on basic knowledge of social psychology.
C-2Theoretical and practical recognizing persuasive influence as a form of influencing people.
Treści programoweT-A-1Negotiator – set of attributes and skills
T-A-2Basic interpersonal relations skills. Rules of a correct conversation.
T-A-3Self-presentation techniques, public appearances preparation.
T-A-4Non-verbal communication, mimics, gestures, proxemics.
T-W-1Social communication basics, its goals and conditions
T-W-2Lobbyists- strategies, methods, forms and operating devices.
T-W-4Negotiations as a mean of solving conflicts.
T-W-3Basic skills helping to manage stressful situations and negotiations
Metody nauczaniaM-3Problem-focused lecture
M-1Information lecture
M-2Conversational lecture
M-4Multimedia presentation
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Topic speech/presentation
S-2Ocena formująca: Meritorical activity.
S-3Ocena podsumowująca: Final conversation.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student has both negotiating and persuasive competences, which enhance his or her management skills and effectiveness on the labour market.
3,5
4,0
4,5
5,0