Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | MBM_2A_A04-A_U01 | potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | MBM_2A_U02 | potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników oraz w innych środowiskach technicznych, również w języku obcym. Potrafi wykorzystywać różnorodne techniki przekazu informacji w tym systemy CAx. |
---|
MBM_2A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim opracowanie naukowe oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki własnych badań naukowych z zakresu swojej specjalności, wykorzystując przyjęte w jego specjalności konwencje i standardy przekazu |
MBM_2A_U06 | potrafi w języku obcym formułować wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu swojej specjalności, uzasadniać swoje stanowisko podczas dyskusji, rozważać wady i zalety rozwiązań alternatywnych na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
MBM_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i w języku obcym prezentację ustną z zakresu szczegółowych zagadnień inżynierii mechanicznej |
Cel przedmiotu | C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
---|
Treści programowe | T-LK-10 | Silniki i systemy paliwowe (typy silników, remonty, paliwa). (Engines and fuel systems – engine types, overhauls, fuels)
Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers) |
---|
T-LK-2 | Właściwości materiałów wykorzystywanych w pokryciach dachowych - Konstrukcje, materiały syntetyczne. (Roofing materials properties. Constructions, synthetic materials).
Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs) |
T-LK-9 | Systemy kontrolne – hydraulika (Control systems – hydraulics)
Zdania względne (Relative sentences) |
T-LK-4 | Techniki produkcji – narzędzia, procesy produkcji (Production techniques – tools, production)
Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms) |
T-LK-1 | Opis techniczny urządzeń. (Equipment specifications)
Wyrażanie konieczności, możliwości i wydawanie poleceń. (Expressing necessity, ability, giving recommendations – modals, semi-modals). |
T-LK-3 | Projektowanie urządzeń lotniczych -właściwości materiałów. (Design of aircrafts, properties of the materials).
Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure) |
T-LK-5 | Zaprzestanie produkcji urządzenia z powodu usterki (Product recall).
Redagowanie ogłoszenia o wycofaniu produktu. (Editing the product recall notice.) |
T-LK-8 | Konstrukcje - taśmy montażowe (Construction - assembly lines)
Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.) |
T-LK-7 | Naprawa urządzeń (Equipment overhaul).
Instrukcje i opisywanie poszczególnych etapów procesu. (Nouns derived from phrasal verbs. Instructions, describing the successive process stages.) |
T-LK-6 | Zamknięcie instalacji (Installation shutdown).
Wyszukiwanie potrzebnych informacji w tekście słuchanym i czytanym. Różnice w instrukcjach mówionych i pisanych.
(Finding the necessary information in the listening and reading texts. Differences between the spoken and written instructions.) |
Metody nauczania | M-2 | praca w grupach |
---|
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
---|
S-2 | Ocena formująca: egzamin pisemny (P) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |