| Pole | KOD | Znaczenie kodu |
|---|
| Zamierzone efekty uczenia się | PMKI_1A_A08-1_W01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiadać ogólną wiedzę muzyczną z treści przekazanych na wykładach. |
|---|
| Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | PMKI_1A_W17 | Ma elementarną wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej w tym uwarunkowania prawne i ekonomiczne. Rozumie i zna zasady etyki zawodowej. |
|---|
| Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta. |
|---|
| C-2 | Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w muzyce. |
| C-3 | Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o muzyce: - historii muzyki rodzimej i obcej, - kompozytorów i ich dzieł, - wydarzeń muzycznych, np. Konkurs Chopinowski, Szczecińskie Zmagania Jazzowe, - wiadomości z literatury i form muzycznych. |
| C-4 | Rozwijanie i kształtowanie poprzez muzykę - osobowości studenta. |
| C-5 | Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze. |
| Treści programowe | T-W-1 | Europejska tradycja muzyczna |
|---|
| T-W-2 | Europejska tradycja muzyczna |
| T-W-3 | Muzyka współczesna - to nie takie straszne |
| T-W-4 | Rola dyrygenta w zespole muzycznym |
| T-W-5 | Co to jest dobra interpretacja? |
| T-W-6 | Sylwetka kompozytora - życie i twórczość |
| T-W-7 | Uczestnictwo w próbie wybranego koncertu |
| Metody nauczania | M-1 | Metody podające: - wykład informacyjny, - pogadanka, - opowiadanie, - opis, - anegdota, - objaśnienie lub wyjaśnienie. |
|---|
| M-2 | Metody problemowe: - wykład konwersatoryjny. |
| M-3 | Metody eksponujące: - nagranie CD, film-DVD - ekspozycja, - pokaz multimedialny połączony z przeżyciem. |
| M-4 | Metody programowe: - z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD, - z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych np. partytura nutowa. |
| M-5 | Metody praktyczne: - pokaz, - koncert, - ćwiczenia przedmiotowe. |
| Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Metody podające: - wykład informacyjny, - pogadanka, - opowiadanie, - opis, - anegdota, - objaśnienie lub wyjaśnienie. |
|---|
| S-2 | Ocena formująca: Metody problemowe: - wykład konwersatoryjny. |
| S-3 | Ocena formująca: Metody eksponujące: - nagranie CD, film-DVD - ekspozycja, - pokaz multimedialny połączony z przeżyciem. |
| S-4 | Ocena formująca: Metody programowe: - z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD, - z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych np. partytura nutowa. |
| S-5 | Ocena formująca: Metody praktyczne: - pokaz, - koncert, - ćwiczenia przedmiotowe. |
| Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
|---|
| 2,0 | Student nie uczestniczył w zajęciach. |
| 3,0 | Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach. |
| 3,5 | |
| 4,0 | Jedna nieobecność na zajeciach. Bierna postawa studenta na zajęciach. |
| 4,5 | |
| 5,0 | Uczestnictwo we wszystkich zajęciach, pozytywna ocena aktywności studenta. |