Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Technologie materiałowe i spawalnicze (N1)
specjalność: Projektowanie materiałowe
Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologie materiałowe i spawalnicze | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inżynierski projekt zespołowy 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomośc technologii materiałowych |
W-2 | znajomośc metod badania materiałów i produktów oraz metod kontrolii procesu technologicznego |
W-3 | znajomośc podstawowych grup materiałowych, ich właściwosci i sposóbów wytwarzania i przetwarzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest nauczenie studenta analizy procesów technologicznych pod kątem doboru oraz realizacji operacji oraz krytycznej oceny przebiegu procesu na przykładzie rzeczywistych problemów z praktyki przemysłowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Prezentacja rzeczywistego problemu na przykładzie z praktyki przemysłowej. Analiza procesu technologicznego dla wybranego elementu; ocena przebiegu procesu, dobór i analiza parametrów procesu, identyfikacja potencjalnych nieprawidłowości w procesie technologicznym, analiza przyczyn, opracowanie raportu i prezentacja wyników. | 24 |
24 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 24 |
A-P-2 | Praca własna związana ze studiami literaturowmi | 74 |
A-P-3 | Konsultacje | 2 |
100 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda projektów |
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
M-3 | seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie raportu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TMS_1A_B25_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich. | TMS_1A_W04, TMS_1A_W02 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TMS_1A_B25_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przeanalizować podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich pod kątem poprawności ich doboru oraz realizacji. | TMS_1A_U07, TMS_1A_U09 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TMS_1A_B25_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przeanalizować podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich pod kątem poprawności ich doboru oraz realizacji. | TMS_1A_K01 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TMS_1A_B25_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich. | 2,0 | |
3,0 | osiagniecie efektów w zakresie 50-59% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TMS_1A_B25_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przeanalizować podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich pod kątem poprawności ich doboru oraz realizacji. | 2,0 | |
3,0 | osiagniecie efektów w zakresie 50-59% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TMS_1A_B25_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przeanalizować podstawowe procesy technologiczne wytwarzania elementów konstrukcji inżynierskich pod kątem poprawności ich doboru oraz realizacji. | 2,0 | |
3,0 | uzyskanie 50-59% pkt | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M. Feld, Podstawy projektowania procesów technologicznych typowych części maszyn, WNT, Warszawa, 2000, ISBN 83-204-2475-5