Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Technologie materiałowe i spawalnicze (S1)
specjalność: Projektowanie materiałowe
Sylabus przedmiotu Informatyczne techniki obliczeniowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologie materiałowe i spawalnicze | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Informatyczne techniki obliczeniowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Kamil Stateczny <Kamil.Stateczny@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Elementarna wiedza z algebry macierzowej oraz rachunku różniczkowego i całkowego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie podstaw informatycznych technik obliczeniowych. |
C-2 | Umiejętność samodzielnego rozwiązywania zadań z użyciem uniwersalnych narzędzi informatycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Praktyczne zastosowanie wiedzy zdobytej podczas wykładu poprzez rozwiązywanie zadań inżynierskich z wykorzystaniem informatycznych technik obliczeniowych. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | 1. Wprowadzenie. Omówienie środowiska do obliczeń inżynierskich. 2. Tworzenie i operacje na macierzach oraz tablicach. 3. Funkcje i skrypty. Instrukcje sterujące. 4. Grafika dwuwymiarowa i trójwymiarowa. 5. Całkowanie numeryczne. 6. Graficzny język programowania do obliczeń inżynierskich. 7. Omówienie technik obliczeniowych na wybranych przykładach. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Praca własna. | 8 |
A-A-3 | konsultacje | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnicwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Praca własna. | 8 |
A-W-3 | konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny z elementami konwersacyjnymi. |
M-2 | Praca grupowa i indywidualna nad postawionym problemem. |
M-3 | Praca i obliczenia na komputerze. |
M-4 | Zachęcenie do pogłębienia wiedzy i rozszerzenia umiejętności. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowe testy oraz kontrola wykonanych zadań. |
S-2 | Ocena formująca: Na podstawie zaangażowania w wykonywanie zadań na zajęciach. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Na podstawie końcowego zaliczenia praktycznego i/lub pisemnego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TMS_1A_B09_W01 W rezultacie przeprowadzanych zajęć student powinien poznać podstawy informatycznych technik obliczeniowych. | TMS_1A_W04 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TMS_1A_B09_U01 Umiejętność samodzielnego rozwiązywania zadań inżynierskich z użyciem narzędzi informatycznych. | TMS_1A_U08 | — | — | C-2 | T-A-1 | M-3, M-4 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TMS_1A_B09_W01 W rezultacie przeprowadzanych zajęć student powinien poznać podstawy informatycznych technik obliczeniowych. | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TMS_1A_B09_U01 Umiejętność samodzielnego rozwiązywania zadań inżynierskich z użyciem narzędzi informatycznych. | 2,0 | Student nie opanował umiejętności z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu. Z trudem wykorzystuje zdobyte umiejętności. Czasem nie wie, jak wykorzystać posiadane umiejętności. | |
3,5 | Student opanował umiejętności w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i ich stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i ich stosowania. |
Literatura podstawowa
- Bogumiła Mrozek, Zbigniew Mrozekdata, MATLAB i Simulink. Poradnik użytkownika., Helion, 2010
- Brzózka J., Dorobczyński L., Programowanie w Matlab, MIKOM, Warszawa, 1998