Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD7 16 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętnoość korzystania z baz danych i katalogów bibliotecznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.16
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach16
A-SD-2Wkład własny studenta34
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena jakości i terminowości wykonania zadań oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C21_W01
Wiedza na temat poprawnego zdefiniowania problemu badawczego. Wiedza na temat procesu przygotowywania prac dyplomowej o charakterze inżynierskim. Student zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich.
ZIIP_1A_W12, ZIIP_1A_W14C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C21_U01
Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. Umiejętności w zakresie sposobu przygotowania pracy dyplomowej od strony formalnej.
ZIIP_1A_U25, ZIIP_1A_U13, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U18, ZIIP_1A_U20C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C21_K01
Student uświadamia sobie potrzebę samodzielnego kształcenia się oraz rolę jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak może popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie.
ZIIP_1A_K01, ZIIP_1A_K08C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_C21_W01
Wiedza na temat poprawnego zdefiniowania problemu badawczego. Wiedza na temat procesu przygotowywania prac dyplomowej o charakterze inżynierskim. Student zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich.
2,0
3,0Dostateczna wiedza na temat poprawnego zdefiniowania problemu badawczego. Dostateczna wiedza na temat procesu przygotowywania prac dyplomowej o charakterze inżynierskim. Dostateczna wiedza na temat zasad korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_C21_U01
Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. Umiejętności w zakresie sposobu przygotowania pracy dyplomowej od strony formalnej.
2,0
3,0Student posiada umiejętność zdefiniowania problemu badawczego, umiejętność krytycznej analizy literatury, umiejętność prezentacji opracowanych zagadnień. Dostateczne umiejętności w zakresie sposobu przygotowania pracy dyplomowej od strony formalnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_C21_K01
Student uświadamia sobie potrzebę samodzielnego kształcenia się oraz rolę jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak może popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie.
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności samodzeilnego kształcenia i prezentacji zdobytej wiedzy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J. Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wydawnictwo Uczelniane PS, Szczecin, 2000
  2. Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Wydawictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2007

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.16
16

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach16
A-SD-2Wkład własny studenta34
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C21_W01Wiedza na temat poprawnego zdefiniowania problemu badawczego. Wiedza na temat procesu przygotowywania prac dyplomowej o charakterze inżynierskim. Student zna zasady korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W12zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
ZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena jakości i terminowości wykonania zadań oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Dostateczna wiedza na temat poprawnego zdefiniowania problemu badawczego. Dostateczna wiedza na temat procesu przygotowywania prac dyplomowej o charakterze inżynierskim. Dostateczna wiedza na temat zasad korzystania z informacji pochodzących z różnych źródeł i obcych prac naukowych i inżynierskich.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C21_U01Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników. Umiejętności w zakresie sposobu przygotowania pracy dyplomowej od strony formalnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji związanej z procesem produkcji
ZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U18ma umiejętności samokształcenia się
ZIIP_1A_U20potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena jakości i terminowości wykonania zadań oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada umiejętność zdefiniowania problemu badawczego, umiejętność krytycznej analizy literatury, umiejętność prezentacji opracowanych zagadnień. Dostateczne umiejętności w zakresie sposobu przygotowania pracy dyplomowej od strony formalnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_C21_K01Student uświadamia sobie potrzebę samodzielnego kształcenia się oraz rolę jaką pełni jego praca w doskonaleniu własnych umiejętności oraz jak może popularyzować wiedzę techniczną w społeczeństwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
ZIIP_1A_K08ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektach działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do realizacji pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-1Postawienie problemu badawczego. Cel, hipoteza/teza i metody badawcze. Struktura pracy dyplomowej. Zasady realizacji procesu dyplomowania. Zasady prezentacja metod realizacji pracy. Omówienie przykładowych układów prac dyplomowych. Wybór problemu badawczego. Przedstawienie i referowanie wybranych problemów badawczych.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena jakości i terminowości wykonania zadań oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności samodzeilnego kształcenia i prezentacji zdobytej wiedzy.
3,5
4,0
4,5
5,0