Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agrobioinżynieria (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Agrobioinżynieria | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Zarządzanie środowiskiem | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Renata Gamrat <Renata.Gamrat@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych. |
W-2 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu doświadczalnictwa, statystyki i informatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej. |
C-2 | Zapoznanie z właściwym cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych. |
C-3 | Zapoznanie z metodami opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, charakterystyka materiału badawczego, metody badań, przygotowanie do prowadzenia badań naukowych. | 8 |
T-SD-2 | Dobór literatury wykorzystywanej przy opracowywaniu pracy inżynierskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego. | 7 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-SD-2 | Przygotowanie do zajęć | 4 |
A-SD-3 | Przygotowanie prezentacji związanej z tematyką realizowanej pracy inżynierskiej | 4 |
A-SD-4 | Konsultacje z promotorem | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie |
M-2 | Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Medody programowe z użyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne - pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_OS06_W01 Student ma wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania i opisu statystycznego wyników oraz wnioskowania. | ABI_1A_W02, ABI_1A_W03, ABI_1A_W04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-SD-1, T-SD-2 | M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_OS06_U01 Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej, pisemnej i graficznej. | ABI_1A_U03, ABI_1A_U05, ABI_1A_U07, ABI_1A_U09 | — | — | C-3 | T-SD-1, T-SD-2 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_OS06_K01 Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy. | ABI_1A_K01, ABI_1A_K03 | — | — | C-2, C-3 | T-SD-2 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_OS06_W01 Student ma wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania i opisu statystycznego wyników oraz wnioskowania. | 2,0 | Student nie ma wiedzy z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania i opisu statystycznego wyników oraz wnioskowania. |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metody prowadzonych badań, zestawiania wyników z zakresu własnych badań. | |
3,5 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metody prowadzonych badań, zestawiania wyników i opisu statystycznego z zakresu własnych badań. | |
4,0 | Student ma szeroką wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metody prowadzonych badań, zestawiania wyników i opisu statystycznego oraz wnioskowania własnych badań. | |
4,5 | Student ma szeroką wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, różnych metod prowadzenia badań, zestawiania wyników i opisu statystycznego oraz wnioskowania | |
5,0 | Student ma bardzo szeroką wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania wyników i opisu statystycznego oraz wnioskowania własnych badań. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_OS06_U01 Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej, pisemnej i graficznej. | 2,0 | Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa, nie potrafi interpretować rezultatów i wyciągać wniosków. |
3,0 | Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa, prawidłowo interpretuje niektóre rezultaty i wyciąga z nich wnioski. | |
3,5 | Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje większość rezultatów i wyciąga z nich wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej. | |
4,0 | Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej. | |
4,5 | Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej i graficznej. | |
5,0 | Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej, pisemnej i graficznej. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_OS06_K01 Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy. | 2,0 | Student nie potrafi identyfikować i rozstrzygać dylematów oraz określać piorytetów związane z wykonywaniem zawodu. |
3,0 | Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać niektóre dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu. | |
3,5 | Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać niektóre dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez okresowe uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy. | |
4,0 | Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać więszość dylematów oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez okresowe uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy. | |
4,5 | Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez częste uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy. | |
5,0 | Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać piorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez ciągłe uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy. |
Literatura podstawowa
- Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową., Wyd. Złote myśli, 2006
- Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010
Literatura dodatkowa
- Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., TAWPN Universitates, Kraków, 2006