Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie w architekturze krajobrazu i prowadzenie firmy projektowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie w architekturze krajobrazu i prowadzenie firmy projektowej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 6 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomosci z zakresu technicznych aspektów projektowania krajobrazu.
W-2Podstawowe wiadomosci na temat urzadzania i pielegnacji terenów zieleni.
W-3Podstawowe wiadomosci z zakresu materiałoznawstwa i znajomosci roslin ozdobnych.
W-4Podstawowe wiadomosci w zakresie kosztorysowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student posiada teoretyczna wiedze na temat charakterystyki zarzadzania firma z branzy architektury krajobrazu.
C-2Student jest w stanie wykonac analize rynku, okreslic zakres swojej działalnosci oraz dobrac narzedzia do realizacji zadan.
C-3Student jest w stanie samodzielnie napisac biznes-plan firmy projektowej.
C-4Zapoznanie studenta z aktualnymi aspektami prawno-administracyjnymi prowadzenia działalnosci gospodarczej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.1
T-W-2Sporzadzanie biznes planu firmy projektowej.1
T-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzacej firme projektowa w branzy projektowania krajobrazu. Zarzadzanie ludzmi i tworzenie efektywnego zespołu.1
T-W-4Narzedzia pracy w firmie projektowej z branzy architektury krajobrazu.1
T-W-5Efektywna reklama i pozyskiwanie zlecen. Kontakt i umowy z klientami oraz etapy realizacji zlecenia.1
T-W-6Prezentacja i omówienie przykładowych biznes-planów.1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Praca własna nad opracowaniem biznes-planu firmy projektowej z branży architektury krajobrazu.17
A-W-3Konsultacje2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Opracowanie i prezentacja biznes-planu firmy projektowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C16_W01
Student posiada wiedze teoretyczna w zakresie problematyki prowadzenia firmy projektowej.
AK_2A_W13C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C16_U01
Student potrafi przeprowadzic analize rynku i opracowac biznes plan firmy. Jest w stanie okreslic potrzebne narzedzia realizacji zadan w firmie. Student zna obowiazujace w kraju normy prawno-administracyjne dotyczace prowadzenia działalnosci gospodarczej. Student posiada równiez wiedze w zakresie podstawowych form marketingu, nawiazywania relacji z klientami, zarzadzania baza klientów oraz formami umów o realizacje zlecen projektowych.
AK_2A_U08C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C16_K01
Student potrafi zarzadzac firma projektowa w branzy architektury krajobrazu.
AK_2A_K05, AK_2A_K06C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C16_W01
Student posiada wiedze teoretyczna w zakresie problematyki prowadzenia firmy projektowej.
2,0
3,0Student zna metody zarządzania w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C16_U01
Student potrafi przeprowadzic analize rynku i opracowac biznes plan firmy. Jest w stanie okreslic potrzebne narzedzia realizacji zadan w firmie. Student zna obowiazujace w kraju normy prawno-administracyjne dotyczace prowadzenia działalnosci gospodarczej. Student posiada równiez wiedze w zakresie podstawowych form marketingu, nawiazywania relacji z klientami, zarzadzania baza klientów oraz formami umów o realizacje zlecen projektowych.
2,0
3,0Student potrafi wykonać biznesplan w stponiu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C16_K01
Student potrafi zarzadzac firma projektowa w branzy architektury krajobrazu.
2,0
3,0Student potrafi wykonać biznes plan w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. H. Godlewska-Majkowska, Przedsiebiorczosc. Jak załozyc i prowadzic własna firme?, SGH w Warszawie, Warszawa, 2009
  2. Włodzimierz Markowski, ABC small business’u, Marcus s.c., Warszawa, 2015

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.1
T-W-2Sporzadzanie biznes planu firmy projektowej.1
T-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzacej firme projektowa w branzy projektowania krajobrazu. Zarzadzanie ludzmi i tworzenie efektywnego zespołu.1
T-W-4Narzedzia pracy w firmie projektowej z branzy architektury krajobrazu.1
T-W-5Efektywna reklama i pozyskiwanie zlecen. Kontakt i umowy z klientami oraz etapy realizacji zlecenia.1
T-W-6Prezentacja i omówienie przykładowych biznes-planów.1
6

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Praca własna nad opracowaniem biznes-planu firmy projektowej z branży architektury krajobrazu.17
A-W-3Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C16_W01Student posiada wiedze teoretyczna w zakresie problematyki prowadzenia firmy projektowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W13ma pogłębioną znajomość procedur związanych z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu, a także prowadzeniem działalności gospodarczej w obszarze projektowania krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Student posiada teoretyczna wiedze na temat charakterystyki zarzadzania firma z branzy architektury krajobrazu.
C-2Student jest w stanie wykonac analize rynku, okreslic zakres swojej działalnosci oraz dobrac narzedzia do realizacji zadan.
C-3Student jest w stanie samodzielnie napisac biznes-plan firmy projektowej.
Treści programoweT-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.
T-W-2Sporzadzanie biznes planu firmy projektowej.
T-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzacej firme projektowa w branzy projektowania krajobrazu. Zarzadzanie ludzmi i tworzenie efektywnego zespołu.
T-W-4Narzedzia pracy w firmie projektowej z branzy architektury krajobrazu.
T-W-6Prezentacja i omówienie przykładowych biznes-planów.
T-W-5Efektywna reklama i pozyskiwanie zlecen. Kontakt i umowy z klientami oraz etapy realizacji zlecenia.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Opracowanie i prezentacja biznes-planu firmy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna metody zarządzania w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C16_U01Student potrafi przeprowadzic analize rynku i opracowac biznes plan firmy. Jest w stanie okreslic potrzebne narzedzia realizacji zadan w firmie. Student zna obowiazujace w kraju normy prawno-administracyjne dotyczace prowadzenia działalnosci gospodarczej. Student posiada równiez wiedze w zakresie podstawowych form marketingu, nawiazywania relacji z klientami, zarzadzania baza klientów oraz formami umów o realizacje zlecen projektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U08Umie zaplanować i wykonać pod kierunkiem opiekuna naukowego zadania badawcze oraz ekspertyzy z zakresu architektury krajobrazu, potrafi formułować i testować hipotezy związane z tymi zadaniami, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Student posiada teoretyczna wiedze na temat charakterystyki zarzadzania firma z branzy architektury krajobrazu.
C-2Student jest w stanie wykonac analize rynku, okreslic zakres swojej działalnosci oraz dobrac narzedzia do realizacji zadan.
C-3Student jest w stanie samodzielnie napisac biznes-plan firmy projektowej.
Treści programoweT-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.
T-W-2Sporzadzanie biznes planu firmy projektowej.
T-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzacej firme projektowa w branzy projektowania krajobrazu. Zarzadzanie ludzmi i tworzenie efektywnego zespołu.
T-W-4Narzedzia pracy w firmie projektowej z branzy architektury krajobrazu.
T-W-6Prezentacja i omówienie przykładowych biznes-planów.
T-W-5Efektywna reklama i pozyskiwanie zlecen. Kontakt i umowy z klientami oraz etapy realizacji zlecenia.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Opracowanie i prezentacja biznes-planu firmy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykonać biznesplan w stponiu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C16_K01Student potrafi zarzadzac firma projektowa w branzy architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K05potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
AK_2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Student posiada teoretyczna wiedze na temat charakterystyki zarzadzania firma z branzy architektury krajobrazu.
C-2Student jest w stanie wykonac analize rynku, okreslic zakres swojej działalnosci oraz dobrac narzedzia do realizacji zadan.
C-3Student jest w stanie samodzielnie napisac biznes-plan firmy projektowej.
C-4Zapoznanie studenta z aktualnymi aspektami prawno-administracyjnymi prowadzenia działalnosci gospodarczej.
Treści programoweT-W-1Formalno-prawne aspekty prowadzenia firmy projektowej w Polsce.
T-W-2Sporzadzanie biznes planu firmy projektowej.
T-W-3Kompetencje i predyspozycje osoby prowadzacej firme projektowa w branzy projektowania krajobrazu. Zarzadzanie ludzmi i tworzenie efektywnego zespołu.
T-W-4Narzedzia pracy w firmie projektowej z branzy architektury krajobrazu.
T-W-6Prezentacja i omówienie przykładowych biznes-planów.
T-W-5Efektywna reklama i pozyskiwanie zlecen. Kontakt i umowy z klientami oraz etapy realizacji zlecenia.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Opracowanie i prezentacja biznes-planu firmy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykonać biznes plan w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0