Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (N2)
Sylabus przedmiotu Nowe rośliny ozdobne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nowe rośliny ozdobne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowego asorymentu roślin ozdobnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Pogłębienie wiedzy na temat możliwości zastosowania roślin ozdobnych, poszerzenie znajomości asortymentu roślin produkowanych i uprawianych w Polsce i Europie |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu zastosowania i pielęgnacji roślin mało znanych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Przybliżenie asortymentu nowych i mało znanych taksonów roślin ozdobnych (rośliny sezonowe, wieloletnie i pojemnikowe, rośliny do dekoracji wnętrz i na kwiat cięty, rośliny egzotyczne). | 3 |
T-W-2 | Przybliżenie wymagań oraz metod pielęgnacji nowych i mało znanych taksonów roślin ozdobnych. | 3 |
T-W-3 | Możliwości zastosowania nowych roślin ozdobnych do dekoracji wnętrz i terenów zieleni. | 3 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-W-3 | analiza dostępnej literatury | 6 |
A-W-4 | konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny) |
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem) |
M-3 | metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O03.2_W01 Charakteryzuje nowe gatunki roślin oraz ich wymagania | AK_2A_W05, AK_2A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O03.2_U01 Dobiera odpowiednie gatunki roślin ozdobnych i metody ich pielęgnacji | AK_2A_U03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-3 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O03.2_K01 Ma świadomość ważności samodoskonalenia w zakresie nowości w asortymencie roślin ozdobnych | AK_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O03.2_W01 Charakteryzuje nowe gatunki roślin oraz ich wymagania | 2,0 | nie zna nowych gatunków roślin ozdobnych oraz ich wymagań |
3,0 | potrafi wymienić podstawowe gatunki roślin ozdobnych określane jako nowe lub mało znane oraz potrafi scharakteryzować ich wymagania | |
3,5 | potrafi wymienić podstawowe gatunki i odmiany roślin ozdobnych określanych jako nowe lub mało znane, potrafi scharakteryzować ich wymagania | |
4,0 | potrafi wymienić nowe lub mało znane gatunki i odmiany roślin ozdobnych, charakteryzuje je pod kątem wymagań | |
4,5 | potrafi wymienić i rozpoznać poznane nowe gatunki roślin ozdobnych, charakteryzuje je pod kątem wymagań, zna ich zastosowanie | |
5,0 | potrafi wymienić, rozpoznać i opisać nowe gatunki roślin ozdobnych, charakteryzuje je pod kątem wymagań, zna ich zastosowanie |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O03.2_U01 Dobiera odpowiednie gatunki roślin ozdobnych i metody ich pielęgnacji | 2,0 | nie potrafi dobrać nowych gatunków roślin ozdobnych na tereny zieleni |
3,0 | potrafi dobrać podstawowe z poznanych nowych gatunkow roślin ozdobnych na tereny zieleni | |
3,5 | potrafi dobrać podstawowe z poznanych gatunków i odmian nowych roślin ozdobnych na tereny zieleni | |
4,0 | potrafi dobrać odpowiednie gatunki nowych roślin ozdobnych na tereny zieleni | |
4,5 | potrafi dobrać odpowiednie gatunki nowych roślin ozdobnych na tereny zieleni, ozdobnych, opisuje je, uzasadnia swój wybór | |
5,0 | potrafi dobrać odpowiednie gatunki nowych roślin ozdobnych na tereny zieleni, opisuje je, proponuje alternatywne rozwiązania, uzasadnia swój wybór |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O03.2_K01 Ma świadomość ważności samodoskonalenia w zakresie nowości w asortymencie roślin ozdobnych | 2,0 | nie ma świadomości ważności samodoskonalenia w zakresie nowości w asortymencie roślin ozdobnych |
3,0 | ma świadomość ważności samodoskonalenia w zakresie nowości w asortymencie roślin ozdobnych | |
3,5 | ma świadomość ważności samodoskonalenia w zakresie nowości w asortymencie roślin ozdobnych, potrafi uwzględnić pozytywne i negatywne aspekty stosowania nowych roślin ozdobnych | |
4,0 | ma świadomość ważności samodoskonalenia w zakresie nowości w asortymencie roślin ozdobnych, potrafi uwzględnić pozytywne i negatywne aspekty stosowania nowych roślin ozdobnych oraz o nich dyskutować | |
4,5 | ma świadomość ważności samodoskonalenia w zakresie nowości w asortymencie roślin ozdobnych, potrafi uwzględnić pozytywne i negatywne aspekty stosowania nowych roślin oraz o nich dyskutować, jest kreatywny, chętny do poszerzania swoich umiejętności, poszukuje nowych źródeł wiedzy | |
5,0 | ma świadomość ważności samodoskonalenia w zakresie ma świadomość ważności samodoskonalenia w zakresie nowości w asortymencie roślin ozdobnych, potrafi uwzględnić pozytywne i negatywne aspekty stosowania nowych roślin, jest kreatywny, chętny do poszerzania swoich umiejętności, poszukuje nowych źródeł wiedzy, znajduje alternatywne rozwiązania, potrafi o nich dyskutować |
Literatura podstawowa
- Owoce Warzywa Kwiaty, Hortpress, Warszawa, czasopismo
- Hasło ogrodnicze, Plantpress, Kraków, czasopismo
Literatura dodatkowa
- Szkółkarstwo, Plantpress, Kraków, czasopismo
- Zieleń miejska, ABRYS, Poznań, czasopismo
- Przegląd Komunalny, ABRYS, Poznań, czasopismo