Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Mała architektura ogrodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mała architektura ogrodowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 30 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z różnorodnością, rolą i znaczeniem obiektów małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i różnych przestrzeni publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice itp.).
C-2Wykształcenie umiejętności właściwego doboru elementów małej architektury jako wyposażenia wnętrza architektoniczno-krajobrazowego, z uwzględnieniem jego rodzaju, funkcji, przeznaczenia, kompozycji i historii, oraz właściwej kompozycji tych elementów w przestrzeni.
C-3Ukształtowanie umiejętność samodzielnego i twórczego projektowania elementów małej architektury, wykonywania rysunków technicznych i tworzenia wizualizacji tych elementów a także rozwinięcie umiejętności prezentowania swoich projektów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Objaśnienie problematyki zadania projektowego, polegającego na samodzielnym wykonaniu projektu zestawu obiektów małej architektury, stanowiących wyposażenie wybranego wnętrza architektoniczno-krajobrazowego i ich właściwie dopasowanych do rodzaju wnętrza, jego funkcji, przeznaczenia, kompozycji i charakteru.2
T-L-2Zadanie semestralne realizowane jest w następujących etapach pracy: Wybór wnętrza. Przeprowadzenie analiz. Wybór małej architektury (rodzaj, funkcja, liczba). Poszukiwanie inspiracji, stylizacji, wzorów dla form obiektów (styl kompozycyjny) i rozwiązań konstrukcyjnych. Wykonanie projektów technicznych elementów małej architektury oraz wizualizacji. Prezentacja pracy.13
15
wykłady
T-W-1Omówienie zakresu i celu przedmiotu. Pojęcia: mała architektura, elementy architektoniczne, wyposażenie terenów zieleni itd. Znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnej i publicznej. Rodzaje oraz funkcje małej architektury. Różnorodność rozwiązań konstrukcyjnych, wzorów, form, stylizacji, inspiracji oraz stosowanych materiałów. Ergonomia, trwałość, bezpieczeństwo, koszty.6
T-W-2Szeroki przegląd i omówienie rozmaitych form i konstrukcji obiektów małej architektury stanowiących wyposażenie przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice, bulwary itp.).24
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach, praca nad projektem na zajęciach, konsultacje projektu, prezentacja projektu15
A-L-2praca własna studenta - przygotowywanie się do zajęć, praca nad projektem, przygotowanie prezentacji, przygotowanie się do dyskusji10
25
wykłady
A-W-1obowiązkowe uczestnictwo w wykładach, przedstawienie referatu na wybrany temat, aktywny udział w dyskusjach dydaktycznych30
A-W-2praca własna studenta – przygotowanie referatu na wskazany temat, przygotowanie studenta do egzaminu20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne: metoda projektów – zaprojektowanie kompletu obiektów małej architektury dobranych do rodzaju wnętrza oraz ich właściwe wkomponowanie w przestrzeń
M-5Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe – wykonywanie szkiców koncepcyjnych, rysunków technicznych, wizualizacji

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wykonanego projektu
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji wybranego tematu oraz udziału w dyskusji
S-3Ocena formująca: Obserwacja i ocena ciągła pracy grupy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C25_W01
Zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. Zna podstawowe zasady doboru małej architektury do danego typu wnętrza, uwzględniając jej funkcjonalność, trwałość, estetykę oraz bezpieczeństwo użytkowników.
AK_1A_W07C-2, C-1T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-2M-1, M-4, M-2, M-3S-1, S-2, S-4
AK_1A_C25_W02
Zna podstawowe zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury.
AK_1A_W06C-3T-L-1, T-L-2M-1, M-5, M-4S-1
AK_1A_C25_W03
Zna tradycyjne i nowoczesne materiały budowlane i technologie oraz ich zastosowanie w małej architekturze
AK_1A_W04C-1, C-3T-L-1, T-W-2M-1, M-4, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C25_U01
Praktycznie stosuje zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej, dobierając odpowiednio materiały i technologie.
AK_1A_U05C-2, C-1, C-3T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-2M-1, M-4, M-2, M-3S-1
AK_1A_C25_U02
Wykonuje projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, właściwie prezentuje swoją pracę.
AK_1A_U02, AK_1A_U07C-3T-L-1, T-L-2M-1, M-5, M-4, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C25_K01
Jest zdolny do dostrzegania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
AK_1A_K01C-2, C-1T-L-1, T-L-2, T-W-2M-4, M-2S-1, S-3, S-4
AK_1A_C25_K02
Ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.
AK_1A_K06C-2, C-1, C-3T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-2M-1, M-5, M-4, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C25_W01
Zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. Zna podstawowe zasady doboru małej architektury do danego typu wnętrza, uwzględniając jej funkcjonalność, trwałość, estetykę oraz bezpieczeństwo użytkowników.
2,0Student nie zna rodzajów i znaczenia małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. Nie zna podstawowych zasad doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza.
3,5Student w stopniu dostatecznym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza. W stopniu dostatecznym uwzględnia funkcjonalność, trwałość, estetykę tych elementów oraz bezpieczeństwo użytkowników.
4,0Student w stopniu dobrym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu dobrym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza.
4,5Student w stopniu dobrym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu dobrym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza. W stopniu dobrym uwzględnia funkcjonalność, trwałość, estetykę tych elementów oraz bezpieczeństwo użytkowników.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu bardzo dobrym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza. W stopniu bardzo dobrym uwzględnia funkcjonalność, trwałość, estetykę tych elementów oraz bezpieczeństwo użytkowników.
AK_1A_C25_W02
Zna podstawowe zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury.
2,0Student nie zna podstawowych zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury.
3,0Student zna w stopniu dostatecznym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury.
3,5Student zna w stopniu dostatecznym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury.
4,0Student zna w stopniu dobrym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury.
4,5Student zna w stopniu dobrym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury.
5,0Student zna w stopniu bardzo dobrym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury.
AK_1A_C25_W03
Zna tradycyjne i nowoczesne materiały budowlane i technologie oraz ich zastosowanie w małej architekturze
2,0Student nie zna w dostatecznym stopniu tradycyjnych i nowoczesnych materiałów budowlanych i technologii oraz ich zastosowanie w małej architekturze
3,0Student zna w dostatecznym stopniu jedynie tradycyjne materiały budowlanych i technologie oraz ich zastosowanie w małej architekturze.
3,5Student zna w dostatecznym stopniu tradycyjne i nowoczesne materiały budowlanych i technologie oraz dostatecznie zna ich zastosowanie w małej architekturze.
4,0Student zna w dobrym stopniu tradycyjne i nowoczesne materiały budowlanych i technologie oraz dostatecznie zna ich zastosowanie w małej architekturze.
4,5Student zna w dobrym stopniu tradycyjne i nowoczesne materiały budowlanych i technologie oraz dobrze zna ich zastosowanie w małej architekturze.
5,0Student zna w stopniu bardzo dobrym tradycyjne i nowoczesne materiały budowlanych i technologie oraz zna bardzo dobrze ich zastosowanie w małej architekturze.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C25_U01
Praktycznie stosuje zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej, dobierając odpowiednio materiały i technologie.
2,0Student nie potrafi praktycznie zastosować zasad projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej, dobierając odpowiednio materiały i technologie.
3,0Student potrafi w ograniczonym zakresie praktycznie stosować zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. W miarę trafnie dobiera i wykorzystuje odpowiednie materiały i technologie.
3,5Student potrafi wystarczająco sprawnie stosować zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. Dostatecznie dobrze wykorzystuje właściwe materiały i technologie.
4,0Student dobrze stosuje zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. Wystarczająco dobrze dobiera odpowiednie materiały i technologie.
4,5Student dobrze stosuje zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. Potrafi dobrze wybrać właściwe materiały i technologie.
5,0Student bardzo dobrze stosuje zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. Potrafi bardzo dobrze dobierać właściwe materiały i technologie.
AK_1A_C25_U02
Wykonuje projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, właściwie prezentuje swoją pracę.
2,0Student nie potrafi wykonywać prawidłowych projektów technicznych i wizualizacji obiektów małej architektury.
3,0Student w ograniczonym zakresie wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, które nie są pozbawione błędów, w tym również poważniejszych. Dostatecznie dobrze prezentuje swoją pracę.
3,5Student w miarę sprawnie wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, które nie są pozbawione błędów, w tym mogą pojawić się nieliczne poważniejsze. Dostatecznie dobrze prezentuje swoją pracę.
4,0Student stosunkowo dobrze wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, które nie są pozbawione mniej poważnych błędów. Potrafi dobrze zaprezentować swoją pracę.
4,5Student dobrze wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, które mogą posiadać drobne błędy. Potrafi bardzo dobrze zaprezentować swoją pracę.
5,0Student bardzo dobrze wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, w których mogą wystąpić jedynie nieliczne drobne błędy. Potrafi bardzo dobrze zaprezentować swoją pracę.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C25_K01
Jest zdolny do dostrzegania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
2,0Student nie jest zdolny do dostrzegania związków i zależności występujących w otoczeniu, do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji.
3,0Student w stopniu elementarnym jest zdolny do dostrzegania związków i zależności występujących w otoczeniu.
3,5Student w stopniu dostatecznym jest zdolny do dostrzegania związków i zależności występujących w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji.
4,0Student potrafi dobrze zaobserwować związków i zależności występujących w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji, potrafi krytycznie ocenić zaobserwowane korelacje.
4,5Student potrafi dobrze zaobserwować związków i zależności występujących w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji, potrafi krytycznie ocenić zaobserwowane korelacje i zaproponować wprowadzenie odpowiednich zmian.
5,0Student bardzo dobrze potrafi zaobserwować związków i zależności występujących w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji, potrafi krytycznie ocenić zaobserwowane korelacje i zaproponować wprowadzenie odpowiednich zmian.
AK_1A_C25_K02
Ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.
2,0Student nie ma świadomości wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Nie rozumie relacji pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.
3,0Student ma elementarną świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Rozumie w stopniu podstawowym relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.
3,5Student ma dostateczną świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Rozumie w stopniu zadowalającym relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.
4,0Student wykazuje dobrą świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Dobrze rozumie relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.
4,5Student wykazuje pełną świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. W pełni rozumie relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.
5,0Student wykazuje bardzo wysoką świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Doskonale rozumie relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.

Literatura podstawowa

  1. Władysław Niemirski (red.), Kształtowanie terenów zieleni, Arkady, Warszawa, 1973
  2. Janusz Pokorski, Andrzej Siwiec, Kształtowanie terenów zieleni, WSiP, Warszawa, 1998
  3. Aleksander Bartosiewicz, Urządzanie terenów zieleni, WSiP, Warszawa, 1998
  4. Adam Szymski, Robert Dawidowski, Architektura Krajobrazu, Walkowska, Warszawa, 2006
  5. Aleksander Böhm, Wnętrza w kompozycji krajobrazu, Politechnika Krakowska, Kraków, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Krzysztof Gadomski, Urządzanie i pielęgnacja terenów zieleni cz. II t. II i III, Hortpress, Warszawa, 2010
  2. Edyta Gadomska, Podstawy architektury krajobrazu cz. III, Hortpress, Warszawa, 2011
  3. A. Losantos, D. Santos Quartino, B. Vranckx, Krajobraz miejski, TMC, Warszawa, 2008
  4. Zbigniew Pachulski, Mała architektura ogrodowa, Multico, Warszawa, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Objaśnienie problematyki zadania projektowego, polegającego na samodzielnym wykonaniu projektu zestawu obiektów małej architektury, stanowiących wyposażenie wybranego wnętrza architektoniczno-krajobrazowego i ich właściwie dopasowanych do rodzaju wnętrza, jego funkcji, przeznaczenia, kompozycji i charakteru.2
T-L-2Zadanie semestralne realizowane jest w następujących etapach pracy: Wybór wnętrza. Przeprowadzenie analiz. Wybór małej architektury (rodzaj, funkcja, liczba). Poszukiwanie inspiracji, stylizacji, wzorów dla form obiektów (styl kompozycyjny) i rozwiązań konstrukcyjnych. Wykonanie projektów technicznych elementów małej architektury oraz wizualizacji. Prezentacja pracy.13
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Omówienie zakresu i celu przedmiotu. Pojęcia: mała architektura, elementy architektoniczne, wyposażenie terenów zieleni itd. Znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnej i publicznej. Rodzaje oraz funkcje małej architektury. Różnorodność rozwiązań konstrukcyjnych, wzorów, form, stylizacji, inspiracji oraz stosowanych materiałów. Ergonomia, trwałość, bezpieczeństwo, koszty.6
T-W-2Szeroki przegląd i omówienie rozmaitych form i konstrukcji obiektów małej architektury stanowiących wyposażenie przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice, bulwary itp.).24
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach, praca nad projektem na zajęciach, konsultacje projektu, prezentacja projektu15
A-L-2praca własna studenta - przygotowywanie się do zajęć, praca nad projektem, przygotowanie prezentacji, przygotowanie się do dyskusji10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1obowiązkowe uczestnictwo w wykładach, przedstawienie referatu na wybrany temat, aktywny udział w dyskusjach dydaktycznych30
A-W-2praca własna studenta – przygotowanie referatu na wskazany temat, przygotowanie studenta do egzaminu20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C25_W01Zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. Zna podstawowe zasady doboru małej architektury do danego typu wnętrza, uwzględniając jej funkcjonalność, trwałość, estetykę oraz bezpieczeństwo użytkowników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W07zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie umiejętności właściwego doboru elementów małej architektury jako wyposażenia wnętrza architektoniczno-krajobrazowego, z uwzględnieniem jego rodzaju, funkcji, przeznaczenia, kompozycji i historii, oraz właściwej kompozycji tych elementów w przestrzeni.
C-1Zapoznanie studenta z różnorodnością, rolą i znaczeniem obiektów małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i różnych przestrzeni publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice itp.).
Treści programoweT-L-1Objaśnienie problematyki zadania projektowego, polegającego na samodzielnym wykonaniu projektu zestawu obiektów małej architektury, stanowiących wyposażenie wybranego wnętrza architektoniczno-krajobrazowego i ich właściwie dopasowanych do rodzaju wnętrza, jego funkcji, przeznaczenia, kompozycji i charakteru.
T-L-2Zadanie semestralne realizowane jest w następujących etapach pracy: Wybór wnętrza. Przeprowadzenie analiz. Wybór małej architektury (rodzaj, funkcja, liczba). Poszukiwanie inspiracji, stylizacji, wzorów dla form obiektów (styl kompozycyjny) i rozwiązań konstrukcyjnych. Wykonanie projektów technicznych elementów małej architektury oraz wizualizacji. Prezentacja pracy.
T-W-1Omówienie zakresu i celu przedmiotu. Pojęcia: mała architektura, elementy architektoniczne, wyposażenie terenów zieleni itd. Znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnej i publicznej. Rodzaje oraz funkcje małej architektury. Różnorodność rozwiązań konstrukcyjnych, wzorów, form, stylizacji, inspiracji oraz stosowanych materiałów. Ergonomia, trwałość, bezpieczeństwo, koszty.
T-W-2Szeroki przegląd i omówienie rozmaitych form i konstrukcji obiektów małej architektury stanowiących wyposażenie przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice, bulwary itp.).
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-4Metody praktyczne: metoda projektów – zaprojektowanie kompletu obiektów małej architektury dobranych do rodzaju wnętrza oraz ich właściwe wkomponowanie w przestrzeń
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanego projektu
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji wybranego tematu oraz udziału w dyskusji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna rodzajów i znaczenia małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. Nie zna podstawowych zasad doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza.
3,5Student w stopniu dostatecznym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu dostatecznym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza. W stopniu dostatecznym uwzględnia funkcjonalność, trwałość, estetykę tych elementów oraz bezpieczeństwo użytkowników.
4,0Student w stopniu dobrym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu dobrym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza.
4,5Student w stopniu dobrym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu dobrym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza. W stopniu dobrym uwzględnia funkcjonalność, trwałość, estetykę tych elementów oraz bezpieczeństwo użytkowników.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna rodzaje i znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych i publicznych. W stopniu bardzo dobrym zna podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury do danego wnętrza. W stopniu bardzo dobrym uwzględnia funkcjonalność, trwałość, estetykę tych elementów oraz bezpieczeństwo użytkowników.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C25_W02Zna podstawowe zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W06zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętność samodzielnego i twórczego projektowania elementów małej architektury, wykonywania rysunków technicznych i tworzenia wizualizacji tych elementów a także rozwinięcie umiejętności prezentowania swoich projektów.
Treści programoweT-L-1Objaśnienie problematyki zadania projektowego, polegającego na samodzielnym wykonaniu projektu zestawu obiektów małej architektury, stanowiących wyposażenie wybranego wnętrza architektoniczno-krajobrazowego i ich właściwie dopasowanych do rodzaju wnętrza, jego funkcji, przeznaczenia, kompozycji i charakteru.
T-L-2Zadanie semestralne realizowane jest w następujących etapach pracy: Wybór wnętrza. Przeprowadzenie analiz. Wybór małej architektury (rodzaj, funkcja, liczba). Poszukiwanie inspiracji, stylizacji, wzorów dla form obiektów (styl kompozycyjny) i rozwiązań konstrukcyjnych. Wykonanie projektów technicznych elementów małej architektury oraz wizualizacji. Prezentacja pracy.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-5Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe – wykonywanie szkiców koncepcyjnych, rysunków technicznych, wizualizacji
M-4Metody praktyczne: metoda projektów – zaprojektowanie kompletu obiektów małej architektury dobranych do rodzaju wnętrza oraz ich właściwe wkomponowanie w przestrzeń
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury.
3,0Student zna w stopniu dostatecznym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury.
3,5Student zna w stopniu dostatecznym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury.
4,0Student zna w stopniu dobrym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury.
4,5Student zna w stopniu dobrym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury.
5,0Student zna w stopniu bardzo dobrym ogólne zasady projektowania obiektów małej architektury oraz wykonywania rysunków technicznych i wizualizacji elementów małej architektury.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C25_W03Zna tradycyjne i nowoczesne materiały budowlane i technologie oraz ich zastosowanie w małej architekturze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W04zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w budownictwie i architekturze krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z różnorodnością, rolą i znaczeniem obiektów małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i różnych przestrzeni publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice itp.).
C-3Ukształtowanie umiejętność samodzielnego i twórczego projektowania elementów małej architektury, wykonywania rysunków technicznych i tworzenia wizualizacji tych elementów a także rozwinięcie umiejętności prezentowania swoich projektów.
Treści programoweT-L-1Objaśnienie problematyki zadania projektowego, polegającego na samodzielnym wykonaniu projektu zestawu obiektów małej architektury, stanowiących wyposażenie wybranego wnętrza architektoniczno-krajobrazowego i ich właściwie dopasowanych do rodzaju wnętrza, jego funkcji, przeznaczenia, kompozycji i charakteru.
T-W-2Szeroki przegląd i omówienie rozmaitych form i konstrukcji obiektów małej architektury stanowiących wyposażenie przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice, bulwary itp.).
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-4Metody praktyczne: metoda projektów – zaprojektowanie kompletu obiektów małej architektury dobranych do rodzaju wnętrza oraz ich właściwe wkomponowanie w przestrzeń
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanego projektu
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji wybranego tematu oraz udziału w dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna w dostatecznym stopniu tradycyjnych i nowoczesnych materiałów budowlanych i technologii oraz ich zastosowanie w małej architekturze
3,0Student zna w dostatecznym stopniu jedynie tradycyjne materiały budowlanych i technologie oraz ich zastosowanie w małej architekturze.
3,5Student zna w dostatecznym stopniu tradycyjne i nowoczesne materiały budowlanych i technologie oraz dostatecznie zna ich zastosowanie w małej architekturze.
4,0Student zna w dobrym stopniu tradycyjne i nowoczesne materiały budowlanych i technologie oraz dostatecznie zna ich zastosowanie w małej architekturze.
4,5Student zna w dobrym stopniu tradycyjne i nowoczesne materiały budowlanych i technologie oraz dobrze zna ich zastosowanie w małej architekturze.
5,0Student zna w stopniu bardzo dobrym tradycyjne i nowoczesne materiały budowlanych i technologie oraz zna bardzo dobrze ich zastosowanie w małej architekturze.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C25_U01Praktycznie stosuje zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej, dobierając odpowiednio materiały i technologie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U05praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie umiejętności właściwego doboru elementów małej architektury jako wyposażenia wnętrza architektoniczno-krajobrazowego, z uwzględnieniem jego rodzaju, funkcji, przeznaczenia, kompozycji i historii, oraz właściwej kompozycji tych elementów w przestrzeni.
C-1Zapoznanie studenta z różnorodnością, rolą i znaczeniem obiektów małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i różnych przestrzeni publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice itp.).
C-3Ukształtowanie umiejętność samodzielnego i twórczego projektowania elementów małej architektury, wykonywania rysunków technicznych i tworzenia wizualizacji tych elementów a także rozwinięcie umiejętności prezentowania swoich projektów.
Treści programoweT-L-1Objaśnienie problematyki zadania projektowego, polegającego na samodzielnym wykonaniu projektu zestawu obiektów małej architektury, stanowiących wyposażenie wybranego wnętrza architektoniczno-krajobrazowego i ich właściwie dopasowanych do rodzaju wnętrza, jego funkcji, przeznaczenia, kompozycji i charakteru.
T-L-2Zadanie semestralne realizowane jest w następujących etapach pracy: Wybór wnętrza. Przeprowadzenie analiz. Wybór małej architektury (rodzaj, funkcja, liczba). Poszukiwanie inspiracji, stylizacji, wzorów dla form obiektów (styl kompozycyjny) i rozwiązań konstrukcyjnych. Wykonanie projektów technicznych elementów małej architektury oraz wizualizacji. Prezentacja pracy.
T-W-1Omówienie zakresu i celu przedmiotu. Pojęcia: mała architektura, elementy architektoniczne, wyposażenie terenów zieleni itd. Znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnej i publicznej. Rodzaje oraz funkcje małej architektury. Różnorodność rozwiązań konstrukcyjnych, wzorów, form, stylizacji, inspiracji oraz stosowanych materiałów. Ergonomia, trwałość, bezpieczeństwo, koszty.
T-W-2Szeroki przegląd i omówienie rozmaitych form i konstrukcji obiektów małej architektury stanowiących wyposażenie przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice, bulwary itp.).
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-4Metody praktyczne: metoda projektów – zaprojektowanie kompletu obiektów małej architektury dobranych do rodzaju wnętrza oraz ich właściwe wkomponowanie w przestrzeń
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi praktycznie zastosować zasad projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej, dobierając odpowiednio materiały i technologie.
3,0Student potrafi w ograniczonym zakresie praktycznie stosować zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. W miarę trafnie dobiera i wykorzystuje odpowiednie materiały i technologie.
3,5Student potrafi wystarczająco sprawnie stosować zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. Dostatecznie dobrze wykorzystuje właściwe materiały i technologie.
4,0Student dobrze stosuje zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. Wystarczająco dobrze dobiera odpowiednie materiały i technologie.
4,5Student dobrze stosuje zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. Potrafi dobrze wybrać właściwe materiały i technologie.
5,0Student bardzo dobrze stosuje zasady projektowania małej architektury w różnym kontekście, skali, zarówno w przestrzeni prywatnej jak i publicznej. Potrafi bardzo dobrze dobierać właściwe materiały i technologie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C25_U02Wykonuje projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, właściwie prezentuje swoją pracę.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U02wykonuje przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych
AK_1A_U07sporządza uproszczoną dokumentację projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętność samodzielnego i twórczego projektowania elementów małej architektury, wykonywania rysunków technicznych i tworzenia wizualizacji tych elementów a także rozwinięcie umiejętności prezentowania swoich projektów.
Treści programoweT-L-1Objaśnienie problematyki zadania projektowego, polegającego na samodzielnym wykonaniu projektu zestawu obiektów małej architektury, stanowiących wyposażenie wybranego wnętrza architektoniczno-krajobrazowego i ich właściwie dopasowanych do rodzaju wnętrza, jego funkcji, przeznaczenia, kompozycji i charakteru.
T-L-2Zadanie semestralne realizowane jest w następujących etapach pracy: Wybór wnętrza. Przeprowadzenie analiz. Wybór małej architektury (rodzaj, funkcja, liczba). Poszukiwanie inspiracji, stylizacji, wzorów dla form obiektów (styl kompozycyjny) i rozwiązań konstrukcyjnych. Wykonanie projektów technicznych elementów małej architektury oraz wizualizacji. Prezentacja pracy.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-5Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe – wykonywanie szkiców koncepcyjnych, rysunków technicznych, wizualizacji
M-4Metody praktyczne: metoda projektów – zaprojektowanie kompletu obiektów małej architektury dobranych do rodzaju wnętrza oraz ich właściwe wkomponowanie w przestrzeń
M-3Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanego projektu
S-3Ocena formująca: Obserwacja i ocena ciągła pracy grupy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykonywać prawidłowych projektów technicznych i wizualizacji obiektów małej architektury.
3,0Student w ograniczonym zakresie wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, które nie są pozbawione błędów, w tym również poważniejszych. Dostatecznie dobrze prezentuje swoją pracę.
3,5Student w miarę sprawnie wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, które nie są pozbawione błędów, w tym mogą pojawić się nieliczne poważniejsze. Dostatecznie dobrze prezentuje swoją pracę.
4,0Student stosunkowo dobrze wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, które nie są pozbawione mniej poważnych błędów. Potrafi dobrze zaprezentować swoją pracę.
4,5Student dobrze wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, które mogą posiadać drobne błędy. Potrafi bardzo dobrze zaprezentować swoją pracę.
5,0Student bardzo dobrze wykonuje prawidłowe projekty techniczne i wizualizacje obiektów małej architektury, w których mogą wystąpić jedynie nieliczne drobne błędy. Potrafi bardzo dobrze zaprezentować swoją pracę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C25_K01Jest zdolny do dostrzegania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie umiejętności właściwego doboru elementów małej architektury jako wyposażenia wnętrza architektoniczno-krajobrazowego, z uwzględnieniem jego rodzaju, funkcji, przeznaczenia, kompozycji i historii, oraz właściwej kompozycji tych elementów w przestrzeni.
C-1Zapoznanie studenta z różnorodnością, rolą i znaczeniem obiektów małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i różnych przestrzeni publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice itp.).
Treści programoweT-L-1Objaśnienie problematyki zadania projektowego, polegającego na samodzielnym wykonaniu projektu zestawu obiektów małej architektury, stanowiących wyposażenie wybranego wnętrza architektoniczno-krajobrazowego i ich właściwie dopasowanych do rodzaju wnętrza, jego funkcji, przeznaczenia, kompozycji i charakteru.
T-L-2Zadanie semestralne realizowane jest w następujących etapach pracy: Wybór wnętrza. Przeprowadzenie analiz. Wybór małej architektury (rodzaj, funkcja, liczba). Poszukiwanie inspiracji, stylizacji, wzorów dla form obiektów (styl kompozycyjny) i rozwiązań konstrukcyjnych. Wykonanie projektów technicznych elementów małej architektury oraz wizualizacji. Prezentacja pracy.
T-W-2Szeroki przegląd i omówienie rozmaitych form i konstrukcji obiektów małej architektury stanowiących wyposażenie przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice, bulwary itp.).
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: metoda projektów – zaprojektowanie kompletu obiektów małej architektury dobranych do rodzaju wnętrza oraz ich właściwe wkomponowanie w przestrzeń
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanego projektu
S-3Ocena formująca: Obserwacja i ocena ciągła pracy grupy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do dostrzegania związków i zależności występujących w otoczeniu, do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji.
3,0Student w stopniu elementarnym jest zdolny do dostrzegania związków i zależności występujących w otoczeniu.
3,5Student w stopniu dostatecznym jest zdolny do dostrzegania związków i zależności występujących w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji.
4,0Student potrafi dobrze zaobserwować związków i zależności występujących w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji, potrafi krytycznie ocenić zaobserwowane korelacje.
4,5Student potrafi dobrze zaobserwować związków i zależności występujących w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji, potrafi krytycznie ocenić zaobserwowane korelacje i zaproponować wprowadzenie odpowiednich zmian.
5,0Student bardzo dobrze potrafi zaobserwować związków i zależności występujących w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji, potrafi krytycznie ocenić zaobserwowane korelacje i zaproponować wprowadzenie odpowiednich zmian.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C25_K02Ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K06rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie umiejętności właściwego doboru elementów małej architektury jako wyposażenia wnętrza architektoniczno-krajobrazowego, z uwzględnieniem jego rodzaju, funkcji, przeznaczenia, kompozycji i historii, oraz właściwej kompozycji tych elementów w przestrzeni.
C-1Zapoznanie studenta z różnorodnością, rolą i znaczeniem obiektów małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i różnych przestrzeni publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice itp.).
C-3Ukształtowanie umiejętność samodzielnego i twórczego projektowania elementów małej architektury, wykonywania rysunków technicznych i tworzenia wizualizacji tych elementów a także rozwinięcie umiejętności prezentowania swoich projektów.
Treści programoweT-L-1Objaśnienie problematyki zadania projektowego, polegającego na samodzielnym wykonaniu projektu zestawu obiektów małej architektury, stanowiących wyposażenie wybranego wnętrza architektoniczno-krajobrazowego i ich właściwie dopasowanych do rodzaju wnętrza, jego funkcji, przeznaczenia, kompozycji i charakteru.
T-L-2Zadanie semestralne realizowane jest w następujących etapach pracy: Wybór wnętrza. Przeprowadzenie analiz. Wybór małej architektury (rodzaj, funkcja, liczba). Poszukiwanie inspiracji, stylizacji, wzorów dla form obiektów (styl kompozycyjny) i rozwiązań konstrukcyjnych. Wykonanie projektów technicznych elementów małej architektury oraz wizualizacji. Prezentacja pracy.
T-W-1Omówienie zakresu i celu przedmiotu. Pojęcia: mała architektura, elementy architektoniczne, wyposażenie terenów zieleni itd. Znaczenie małej architektury w kształtowaniu przestrzeni prywatnej i publicznej. Rodzaje oraz funkcje małej architektury. Różnorodność rozwiązań konstrukcyjnych, wzorów, form, stylizacji, inspiracji oraz stosowanych materiałów. Ergonomia, trwałość, bezpieczeństwo, koszty.
T-W-2Szeroki przegląd i omówienie rozmaitych form i konstrukcji obiektów małej architektury stanowiących wyposażenie przestrzeni prywatnych (parki, ogrody, tarasy) i publicznych (tereny zieleni, rynki, place, promenady, ulice, bulwary itp.).
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-5Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe – wykonywanie szkiców koncepcyjnych, rysunków technicznych, wizualizacji
M-4Metody praktyczne: metoda projektów – zaprojektowanie kompletu obiektów małej architektury dobranych do rodzaju wnętrza oraz ich właściwe wkomponowanie w przestrzeń
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wykonanego projektu
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji wybranego tematu oraz udziału w dyskusji
S-3Ocena formująca: Obserwacja i ocena ciągła pracy grupy
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Nie rozumie relacji pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.
3,0Student ma elementarną świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Rozumie w stopniu podstawowym relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.
3,5Student ma dostateczną świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Rozumie w stopniu zadowalającym relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.
4,0Student wykazuje dobrą świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Dobrze rozumie relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.
4,5Student wykazuje pełną świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. W pełni rozumie relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.
5,0Student wykazuje bardzo wysoką świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni. Doskonale rozumie relacje pomiędzy potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni.