Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Nowosad <Agnieszka.Nowosad@zut.edu.pl>, Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>, Joanna Sowińska-Dwornik <Joanna.Sowinska-Dwornik@zut.edu.pl>, Katarzyna Waligórska <Katarzyna.Waligorska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Wprowadzenie. Architektura i architektura krajobrazu (Introduction. Landscape design and architecture)2
T-LK-2Rośliny żyjące w zgodzie; zioła (Companion planting; herbs) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-3Drzewa w mieście (Trees for urban areas) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).2
T-LK-4Żywopłoty (Hedges)2
T-LK-5Trawniki (Lawns) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)2
T-LK-6Ogrody wodne (Water gardens)2
T-LK-7Ogrody i dekoracje kwiatowe (Floral gardens and decorations)2
T-LK-8Ścieżki i dróżki (Paving roads and paths) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)4
T-LK-9Oczka wodne (Garden pools) Zdania względne (Relative sentences)4
T-LK-10Ogrody pionowe (Vertical gardens)2
T-LK-11Cmentarze (Cemeteries)2
T-LK-12Zielone dachy (Green roofs) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)2
T-LK-13Drenaż i gospodarka wodna (Drainage and irrigation)2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.2
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.11
A-LK-5Egzamin2
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_A03.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
AK_2A_U10C-1T-LK-7, T-LK-11, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-9, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-8, T-LK-6, T-LK-10M-1, M-3, M-4, M-2, M-6S-2, S-1
AK_2A_A03.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
AK_2A_U02, AK_2A_U10C-2T-LK-7, T-LK-11, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-9, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-8, T-LK-6, T-LK-10M-1, M-5S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_A03.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
AK_2A_K01C-2T-LK-7, T-LK-11, T-LK-5, T-LK-4, T-LK-9, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-8, T-LK-6, T-LK-10M-1, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_A03.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
AK_2A_A03.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_A03.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Holden Robert & Liversedge Jamie, Construction for Landscape Architecture. Portfolio Skills: Landscape Architecture, Laurence King Publishing, London, UK, 2011, ISBN 978-1-8566-9708-8 (pbk) (czytelnia Architektury), ISBN 978-1-8566-9802-3 (ebk)
  2. Alan Mountford, English In Agriculture., Oxford University Press, Seria English in Focus. ISBN 0194375145 (czytelnia SPNJO)
  3. Elżbieta Kloc, English for Students of Horticulture, Wydawnictwo Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, 2009, ISBN 978-83-60633-28-1 (czytelnia główna ZUT)
  4. Ilona Wojewódzka-Olszówka, English for Architecture. Architecture In English., Kraków, 2004, (czytelnia SPNJO)
  5. Eliza Romaniuk, Reader Friendly Civil Engineering, (czytelnia SPNJO)

Literatura dodatkowa

  1. XYZ, GREEN ROOFS, National Geographic, May 2009, 2009

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Wprowadzenie. Architektura i architektura krajobrazu (Introduction. Landscape design and architecture)2
T-LK-2Rośliny żyjące w zgodzie; zioła (Companion planting; herbs) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-3Drzewa w mieście (Trees for urban areas) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).2
T-LK-4Żywopłoty (Hedges)2
T-LK-5Trawniki (Lawns) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)2
T-LK-6Ogrody wodne (Water gardens)2
T-LK-7Ogrody i dekoracje kwiatowe (Floral gardens and decorations)2
T-LK-8Ścieżki i dróżki (Paving roads and paths) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)4
T-LK-9Oczka wodne (Garden pools) Zdania względne (Relative sentences)4
T-LK-10Ogrody pionowe (Vertical gardens)2
T-LK-11Cmentarze (Cemeteries)2
T-LK-12Zielone dachy (Green roofs) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)2
T-LK-13Drenaż i gospodarka wodna (Drainage and irrigation)2
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.2
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.11
A-LK-5Egzamin2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_A03.1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U10zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-7Ogrody i dekoracje kwiatowe (Floral gardens and decorations)
T-LK-11Cmentarze (Cemeteries)
T-LK-5Trawniki (Lawns) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-4Żywopłoty (Hedges)
T-LK-9Oczka wodne (Garden pools) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-1Wprowadzenie. Architektura i architektura krajobrazu (Introduction. Landscape design and architecture)
T-LK-2Rośliny żyjące w zgodzie; zioła (Companion planting; herbs) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-3Drzewa w mieście (Trees for urban areas) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-8Ścieżki i dróżki (Paving roads and paths) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-6Ogrody wodne (Water gardens)
T-LK-10Ogrody pionowe (Vertical gardens)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-2praca w grupach
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_A03.1_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U02posiada umiejętność wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu
AK_2A_U10zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-7Ogrody i dekoracje kwiatowe (Floral gardens and decorations)
T-LK-11Cmentarze (Cemeteries)
T-LK-5Trawniki (Lawns) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-4Żywopłoty (Hedges)
T-LK-9Oczka wodne (Garden pools) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-1Wprowadzenie. Architektura i architektura krajobrazu (Introduction. Landscape design and architecture)
T-LK-2Rośliny żyjące w zgodzie; zioła (Companion planting; herbs) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-3Drzewa w mieście (Trees for urban areas) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-8Ścieżki i dróżki (Paving roads and paths) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-6Ogrody wodne (Water gardens)
T-LK-10Ogrody pionowe (Vertical gardens)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_A03.1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K01ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w architekturze krajobrazu, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób oraz przekazywać wiedzę dotyczącą architektury krajobrazu społeczeństwu
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-7Ogrody i dekoracje kwiatowe (Floral gardens and decorations)
T-LK-11Cmentarze (Cemeteries)
T-LK-5Trawniki (Lawns) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-4Żywopłoty (Hedges)
T-LK-9Oczka wodne (Garden pools) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-1Wprowadzenie. Architektura i architektura krajobrazu (Introduction. Landscape design and architecture)
T-LK-2Rośliny żyjące w zgodzie; zioła (Companion planting; herbs) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-3Drzewa w mieście (Trees for urban areas) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-8Ścieżki i dróżki (Paving roads and paths) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-6Ogrody wodne (Water gardens)
T-LK-10Ogrody pionowe (Vertical gardens)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-1Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0