Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)
Sylabus przedmiotu Projekt dyplomowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projekt dyplomowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>, Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Hubert Romanowski <Hubert-Romanowski@zut.edu.pl>, Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>, Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl>, Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | rozszerzona wiedza z zakresu projektowania obiektów architektury krajobrazu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie projektu dyplomowego magisterskiego zgodnie z wymaganiami stawianymi pracom dyplomowym na kierunku architektura krajobrazu. Złożenie projektu zgodnie z obowiązującymi wytycznymi. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie magistra inżyniera. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | faza analiytczno - badawcza: opracowanie inwentaryzacji terenu oraz stosownych analiz problemowych, waloryzacji, studiów porównawczych, historycznych i innych obszaru opracowania projektu dyplomowego w skali odpowiedniej dla tematyki i specyfiki projektu | 10 |
T-P-2 | faza projektowa: opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu obejmującej zakres ustalany indywidualnie z opiekunem, zgodny z tematyką i specyfiką projektu; opracowanie szczegółowego projektu zagospodarowania fragmentu terenu w uzgodnieniu w opiekunem | 13 |
T-P-3 | faza końcowa: opracowanie graficzne plansz projektowych | 2 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia projektowe - indywidualna praca z dyplomantem |
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
M-3 | pokaz multimedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena ciągłych postępów w przygotowaniu pracy dyplomowej prowadzona w trakcie ćwiczeń projektowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena ukończonego projektu dyplomowego magisterskiego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C13_W01 Wykazuje się szeroką wiedzą dotyczącą kształtowania krajobrazu w trakcie wykonywania projektu dyplomowego. Dobiera i charakteryzuje odpowiednie dla tematyki projektu dyplomowego aktualne technologie i tendencje stosowane przy projektowaniu złożonych obiektów architektury krajobrazu. Zna metody studiów i analiz niezbędne do przygotowania projektu dyplomowego, a także zasady przestrzegania prawa autorskiego. | AK_2A_W04, AK_2A_W05, AK_2A_W11, AK_2A_W12 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C13_U01 Potrafi wykonać niezbędne analizy, studia i prace badawcze, a następnie projekt dyplomowy zgodny z wymaganiami stawianymi pracom magisterskim na kierunku architektura krajobrazu. Potrafi przedstawić go w formie pisemnej i graficznej, a także zaprezentować w formie prezentacji multimedialnej. | AK_2A_U05, AK_2A_U08 | — | — | C-1 | T-P-3, T-P-1, T-P-2 | M-1, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C13_K01 Student jest przygotowany do wykonywania pracy w zawodzie architekta krajobrazu i rozwiązywania złożonych problemów z nią związanych. Ma świadomość wpływu róznorodnych uwarunkowań na fizjonomię krajobrazu, a także zawodowej i etycznej odpowiedzialności za kształtowanie krajobrazu. | AK_2A_K07, AK_2A_K08, AK_2A_K03 | — | — | C-1 | T-P-3, T-P-1, T-P-2 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C13_W01 Wykazuje się szeroką wiedzą dotyczącą kształtowania krajobrazu w trakcie wykonywania projektu dyplomowego. Dobiera i charakteryzuje odpowiednie dla tematyki projektu dyplomowego aktualne technologie i tendencje stosowane przy projektowaniu złożonych obiektów architektury krajobrazu. Zna metody studiów i analiz niezbędne do przygotowania projektu dyplomowego, a także zasady przestrzegania prawa autorskiego. | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie dobiera i krótko charakteryzuje odpowiednie dla tematyki projektu dyplomowego technologie i tendencje stosowane przy projektowaniu i w wykonawstwie. Wykazuje się ogólną wiedzą dotyczącą kształtowania krajobrazu w trakcie wykonywania projektu dyplomowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C13_U01 Potrafi wykonać niezbędne analizy, studia i prace badawcze, a następnie projekt dyplomowy zgodny z wymaganiami stawianymi pracom magisterskim na kierunku architektura krajobrazu. Potrafi przedstawić go w formie pisemnej i graficznej, a także zaprezentować w formie prezentacji multimedialnej. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykonać pod kierunkiem promotora projekt dyplomowy zgodny z wymaganiami stawianymi pracom magisterskim na kierunku architektura krajobrazu, a następnie przedstawić go w formie pisemnej i graficznej, a także zaprezentować w formie prezentacji multimedialnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C13_K01 Student jest przygotowany do wykonywania pracy w zawodzie architekta krajobrazu i rozwiązywania złożonych problemów z nią związanych. Ma świadomość wpływu róznorodnych uwarunkowań na fizjonomię krajobrazu, a także zawodowej i etycznej odpowiedzialności za kształtowanie krajobrazu. | 2,0 | |
3,0 | Student jest przygotowany w stopniu podstawowym do wykonywania pracy w zawodzie architekta krajobrazu i rozwiązywania prostych problemów z nią związanych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAWPN Univesitates, Kraków, 2006