Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)
Sylabus przedmiotu Rewitalizacja terenów mieszkalnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rewitalizacja terenów mieszkalnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z przedmiotów przyrodniczych |
W-2 | Podstawowe wiadomości z urządzania terenów zieleni |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie podstawowej wiedzy na temat problemów związanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz kierunków i możliwości ich rewitalizacji |
C-2 | Przygotowanie do analizy i rozpoznawania problemów występujących na terenach mieszkaniowych oraz dobierania rozwiazań z zakresu rewitalizacji podnoszacych jakość życia mieszkańców |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wykonanie projektu rewitalizacji terenu | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rewitalizacja terenów mieszkniowych - zagadnienia wstepne | 2 |
T-W-2 | Aspekty przyrodnicze w terenach mieszkaniowych, oddziaływanie "zielonego otoczenia" na mieszkańców | 2 |
T-W-3 | Rewitalizacja zabudowy po PGR-owskiej i po folwarcznej na terenach wiejskich | 2 |
T-W-4 | Rewitalizacja osiedli mieszkaniowych z wielkiej płyty | 2 |
T-W-5 | Rewitalizacja podwórek w ścisłej zabudowie śródmiejskiej | 2 |
T-W-6 | Efekty programu "Zielone podwórka" w Szczecinie | 2 |
T-W-7 | "Zielone" sposoby na podnoszenie jakości życia na terenach mieszkaniowych, prezentacja referatów | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Praca wlasna | 8 |
A-P-3 | konsultacje | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie referatu | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do dyskusji | 3 |
A-W-4 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody padające / Wykład informacyjny |
M-2 | Metody problemowe / Wykład problemowy |
M-3 | Metody aktywizujące / Dyskusja dydaktyczna związana z tematem wykładu |
M-4 | Metody praktyczne / Przygotowanie i prezentacja referatu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów - prezentacja referatu |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie udziału w dyskusji, aprobata aktywności na wykładach |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O07.2_W01 Ma wiedzę na temat problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz zna kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów podnoszace jakość życia mieszkańców | AK_2A_W01, AK_2A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-6 | M-4, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O07.2_U01 Posiada umiejętność rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz potrafi określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów | AK_2A_U02, AK_2A_U09, AK_2A_U03 | — | — | C-2 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-6 | M-4, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_O07.2_K01 Ma świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu | AK_2A_K07, AK_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O07.2_W01 Ma wiedzę na temat problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz zna kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów podnoszace jakość życia mieszkańców | 2,0 | Nie ma elementarnej wiedzy na temat problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz nie zna na poziomie elementarnym kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów podnoszace jakość życia mieszkańców |
3,0 | Ma elementarną wiedzę na temat problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz zna na poziomie elementarnym kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów podnoszace jakość życia mieszkańców | |
3,5 | Ma dostateczną wiedzę na temat problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz zna na poziomie dostatecznym kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów podnoszace jakość życia mieszkańców | |
4,0 | Ma dobrą wiedzę na temat problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz zna na poziomie dobrym kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów podnoszace jakość życia mieszkańców | |
4,5 | Ma pełną wiedzę na temat problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz zna na poziomie pełnym kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów podnoszace jakość życia mieszkańców | |
5,0 | Ma pełna i ugruntowaną wiedzę na temat problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz zna na poziomie pełnym kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów podnoszace jakość życia mieszkańców |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O07.2_U01 Posiada umiejętność rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz potrafi określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów | 2,0 | Nie posiada elementarnej umiejętności rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz nie potrafi na poziomie elementarnym, nawet z pomocą prowadzacego określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów |
3,0 | Posiada elementarna umiejętność rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz potrafi na poziomie elementarnym, z pomocą prowadzacego określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów, popełniając drobne błędy | |
3,5 | Posiada podstawową umiejętność rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz potrafi z pomocą prowadzacego określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów | |
4,0 | Posiada dobrą umiejętność rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz potrafi samodzielnie określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów, popełniając drobne błędy | |
4,5 | Posiada pełna umiejętność rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz potrafi samodzielnie i prawidłowo określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów | |
5,0 | Posiada pełna i ugruntowaną umiejętność rozpoznawania problemów zwiazanych z degradacją i dekapitalizacją terenów mieszkaniowych oraz potrafi samodzielnie i prawidłowo określić kierunki i możliwości rewitalizacji tych terenów |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_O07.2_K01 Ma świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu | 2,0 | Nie ma elementarnej świadomości samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu |
3,0 | Ma elementarną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu | |
3,5 | Ma podstawową świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu | |
4,0 | Ma dobrą świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu | |
4,5 | Ma pełną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu | |
5,0 | Ma pełną i ugruntowaną świadomość samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu przedmiotu |
Literatura podstawowa
- red. Szulczewska Barbara, Giedrych Renata, Przestrzeń przyrodnicza i społeczna osiedli mieszkaniowych w XX i XXI wieku, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 2011
- Wojnarowska Anna, Rewitalizacja zdegradowanych obszarów miejskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2012
- praca zbiorowa, Rewitalizacja miast Polskich, Instytut Rozwoju Miast, Kraków, 2009, seria
Literatura dodatkowa
- red. Zimny H., Ekologia miasta, Agencja Reklamowo-Wydawnicza A. Grzegorczyk, Stare Babice, 2005
- Szponar A., Fizjografia urbanistyczna, PWN, Warszawa, 2003
- Haber Z., Urbański P., Kształtowanie terenów zieleni z elementami ekologii, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań, 2008
- red. Drozdek M., Rośliny do zadań specjalnych, Oficyna Wydawnicza PWSZ, Sulechów-Kalsk, 2011
- Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, PWN, Warszawa, 2008