Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | OS_2A_O03-N_U02 | posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego
słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OS_2A_U03 | Posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej. Korzysta z literatury w języku obcym (angielskim). |
---|
OS_2A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach oraz wykorzystuje je w uczeniu się przez całe życie. Posiada umiejętność stosowania pogłębionych metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych w odniesieniu do ochrony i kształtowania środowiska. |
OS_2A_U08 | Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku ochrona środowiska lub nauk pokrewnych, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych i różnych źródeł informacji. |
OS_2A_U09 | Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych oraz różnych źródeł i form informacji. |
OS_2A_U10 | Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku ochrona środowiska, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Cel przedmiotu | C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
---|
Treści programowe | T-LK-1 | Środowisko (Umwelt)
Typy czytania-strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien) |
---|
T-LK-5 | Ochrona środowiska (Umweltschutz)
Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) |
T-LK-2 | Zagrożenia ekologiczne (Gefahren für die Umwelt)
Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv) |
T-LK-3 | Katastrofy ekologiczne (Ökologische Katastrophen)
Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut) |
T-LK-4 | Degradacja środowiska (Ozonloch und weitere Probleme beim Umweltschutz)
Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska.
Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. (Präsentation und ihre Evaluation in Form von Fragen, einer Diskussion und Standpunktbegründung. Erwägung der Vor- und Nachteile in vorgelegten Lösungen.) |
Metody nauczania | M-5 | praca z tekstem |
---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |