Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | OZE_1A_A04_W01 | Wzrost wydajności pracy w związku z wykorzystaniem TI oraz podwyższenie poziomu wiedzy użytkownika komputera na poziomie advenced ECDL |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OZE_1A_W10 | ma uporządkowaną wiedzę w zakresie technologii informatycznych, obejmującą podstawy technik informatycznych, przetwarzanie tekstów, arkusze kalkulacyjne, bazy danych, grafikę menadżerską/prezentacyjną, usługi w sieciach informatycznych, wyszukiwanie i przetwarzanie danych, komputerowe systemy wspomagania decyzji, niezbędną do korzystania z nowoczesnych technologii informatycznych w działalności zawodowej; |
---|
OZE_1A_W11 | ma wiedzę z zakresu:
1) grafiki inżynierskiej, obejmującą sposoby odwzorowania obiektów i ich wymiarowanie, zasady tworzenia schematów układów technicznych, system komputerowego wspomagania projektowania CAD,
2) części maszyn, obejmującą strukturę mechanizmów i wyznaczania ich trajektorii ruchu, prędkości, przyśpieszeń i sił, wyrównoważenie mas, połączenia, elementy sprężyste, osie, wały, łożyskowanie i uszczelnienia, mechanizmy krzywkowe, sprzęgła i hamulce, przekładnie mechaniczne,
3) elementów maszynoznawstwa, obejmującą między innymi pompy wyporowe i wirowe, sprężarki, dmuchawy, wentylatory i instalacje rurociągowe,
niezbędną do:
1) czytania rysunków technicznych oraz samodzielnego odwzorowywania i wymiarowania obiektów,
2) posługiwania się programami CAD do zapisu konstrukcji,
3) analizy pracy mechanizmów i prawidłowego doboru części oraz zespołów w urządzeniach, a także projektowania i wykonywania obliczeń wytrzymałościowych dla prostych elementów maszyn i urządzeń; |
Cel przedmiotu | C-3 | Wyrobienie umiejętności doboru odpowiedniej technologii informacyjnej w zależności od potrzeb |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Zapoznanie z usługami informatycznymi dostępnymi dla studentów ZUT. Przetwarzanie tekstów i zasady jego redagowania. Tworzenie grafik, tabel i wzorów matematycznych w tekście.
Projektowanie arkuszy kalkulacyjnych. Zasady przygotowania danych do analizy. Konsolidowanie danych zawartych w źródłach zewnętrznych (arkuszach, plikach, folderach) i wykonywanie ich transformacji. Zasady obowiązujące przy dokonywaniu na dużych zbiorach danych. Analiza danych. Tworzenie raportów umożliwiających modelowanie i wizualizowanie danych w czasie rzeczywistym. Zasady tworzenia makropoleceń. Przykłady wykorzystania arkusza kalkulacyjnego w życiu codziennym i prowadzeniu biznesu (symulacja kredytów, tworzenie baz danych i list produktów, planowanie wydatków).
Tworzenie prezentacji – zasady, zawartość, animacje.
Zasady projektowania i tworzenia cyfrowych formularzy i ankiet a także dokonywania analizy i podsumowania wyników / odpowiedzi.
Relacyjne bazy danych – tabele, relacje kwerendy. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera |
---|
M-2 | Metoda projektu (przygotowanie prezentacji multimedialnej) |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej prezentacji multimedialnej |
---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych - przy komputerze |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę, która powoduje wzrot wydajności z wykorzystaniem TI, ale nie potrafi jej zastosować. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |