Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N1)
Sylabus przedmiotu Elementy geodezji i kartografii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elementy geodezji i kartografii | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Jarnuszewski <Grzegorz.Jarnuszewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tadeusz Durkowski <Tadeusz.Durkowski@zut.edu.pl>, Grzegorz Jarnuszewski <Grzegorz.Jarnuszewski@zut.edu.pl>, Marek Podlasiński <Marek.Podlasinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka i fizyka na poziomie podstawowym. |
W-2 | Podstawowe elementy geometrii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zaznajomienie z zakresem zastosowania miernictwa do celów zawodowych |
C-2 | Zaznajomienie ze sprzętem i przyrządami geodezyjnymi |
C-3 | Posługiwanie się materiałami geodezyjnymi i kartograficznymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podstawowe instrumenty i przyrządy geodezyjne | 1 |
T-A-2 | Pomiary sytuacyjne. Obliczenia i wyrysy | 2 |
T-A-3 | Pomiary wysokościowe, niwelacja trasy, ciągi niwelacyjne. Przekroje trasy | 2 |
T-A-4 | Praca z mapami, skala, podziałka, obliczenia, powierzchnie, interpolacja warstwic. | 1 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podział geodezji, podstawowe pojecia, systemy i układy odniesień | 2 |
T-W-2 | Miary i jednostki. Pomiary liniowe - wspólczesne, klasyczne. Pośrednie pomiary długości. Obliczenia powierzchni. | 2 |
T-W-3 | Pomiary sytuacyjne, metody ortogonalna i biegunowa | 3 |
T-W-4 | Niwelacja - metody i instrumenty. | 2 |
T-W-5 | Pomiary kątów poziomych i pionowych, teodolity, tachimetry. | 2 |
T-W-6 | GPS- idea, zastosowanie, pomiary | 1 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-A-2 | Konsultacje | 2 |
A-A-3 | Obliczenia pomiarów liniowych i wysokościowych. | 6 |
A-A-4 | Wykonywanie przekrojów tras z pomiarów własnych | 6 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajeciach | 12 |
A-W-2 | Konsultacje | 2 |
A-W-3 | Studiowanie literatury technicznej | 6 |
A-W-4 | Przygotowanie prezentacji na zaliczenie wykładów | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady informacyjne |
M-2 | Wykład konwersatoryjny. Pokazy |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-4 | Praca z przyrządami geodezyjnymi |
M-5 | Praca z mapami, pomiary terenowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian okresowy (dwa z problematyki ćwiczeń) |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne - końcowe |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O02-1_W01 zna podstawowe zasady odwzorowania rzeźby terenu, i jego pokrycia poprez zastosowanie metod i technik pomiarów liniowych, powierzchniowych i niwelacji | OZE_1A_W17 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O02-1_U01 wykorzystuje znane metody do sporządzania i prezentacji planów sytuacyjno-wysokościowych, poprzez wykonywanie prostych pomiarów geodezyjnych, pozyskuje podstawowe materiały geodezyjne i stosuje je w praktyce | OZE_1A_U17 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1 | M-3, M-5, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_O02-1_K01 ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na pozyskanie materiałów geodezyjno-kartograficznych | OZE_1A_K02 | — | — | C-3, C-2 | T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-A-4, T-A-2 | M-5, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O02-1_W01 zna podstawowe zasady odwzorowania rzeźby terenu, i jego pokrycia poprez zastosowanie metod i technik pomiarów liniowych, powierzchniowych i niwelacji | 2,0 | |
3,0 | Student posiada ograniczoną wiedzę o miernictwie, stosowanych technikach pomiarowych i przyrządach, zna podstawy kartografii | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O02-1_U01 wykorzystuje znane metody do sporządzania i prezentacji planów sytuacyjno-wysokościowych, poprzez wykonywanie prostych pomiarów geodezyjnych, pozyskuje podstawowe materiały geodezyjne i stosuje je w praktyce | 2,0 | |
3,0 | Student w ograniczonym stopniu wykorzystuje poznane metody pomiarowe z zakresu miernictwa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_O02-1_K01 ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań na pozyskanie materiałów geodezyjno-kartograficznych | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość wpływu niektórych uwarunkowań na pozyskanie materiałów geodezyjno-kartograficznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jagielski Andrzej, Geodezja I i II, GEODPIS, Kraków, 2014
- Kosiński W., Geodezja, Wyd. PWN, Warszawa, 2012
- Łyszkiewicz A, Geodezja czyli sztuka mierzenia Ziemi, Wyd. UWM, Olsztyn, 2006
Literatura dodatkowa
- Przegląd Geodezyjny, NOT, Warszawa, 2018
- www.geoportal.pl, 2019