Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N2)
specjalność: systemy wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych
Sylabus przedmiotu Projektowanie wybranych obiektów w instalacjach OZE:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie wybranych obiektów w instalacjach OZE | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Gawlik <Andrzej.Gawlik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl>, Marek Rynkiewicz <Marek.Rynkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wiedza i umiejętności w zakresie funkcjonowania podstawowych instalacji OZE |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie podstawowych metod oceny potencjału proekologicznych żródeł energii, obliczeń występujących przy projektowaniu wybranych instalacji OZE oraz doboru urządzeń i zasad ich użytkowania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wyznaczanie zapotrzebowania energetycznego odbiorników w instalacjach OZE. Przykładowe obliczenia występujące przy projektowaniu wybranych instalacji OZE. Dobór urządzeń do projektowanej instalacji. Obliczanie efektywności energetycznej i ekonomicznej instalacji OZE. Określenie zasad użytkowania i obsługiwania projektowanej instalacji. | 6 |
6 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Wykonywanie schematów wybranych instalacji OZE z wykorzystaniem modeli rysunkowych (krawędziowych, powierzchniowych, bryłowych). Dobór urządzeń do projektowanej instalacji OZE z wykorzystaniem programów komputerowych. | 24 |
24 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ocena dostępności proekologicznych nośników energii. Oszacowanie i porównanie potencjału teoretycznego i technicznego. | 6 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-A-2 | konsultacje | 15 |
21 | ||
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 24 |
A-P-2 | przygotowanie do zajęć | 24 |
A-P-3 | studiowanie literatury | 12 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-W-2 | przygotowanie do zajęć | 15 |
21 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena wykonanego projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_2A_C12_W01 posiada rozbudowaną wiedzę na temat projektowania podstawowych instalacji OZE | OZE_2A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_2A_C12_U01 potrafi zaprojektować wybraną instalację OZE wykorzystując wspierające programy komputerowe | OZE_2A_U12 | — | — | C-1 | T-A-1, T-P-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_2A_C12_K01 jest świadomy znaczenia swojej wiedzy w zakresie projektowania i wykorzystania obiektów OZE | OZE_2A_K01, OZE_2A_K02, OZE_2A_K04 | — | — | C-1 | T-A-1, T-P-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_2A_C12_W01 posiada rozbudowaną wiedzę na temat projektowania podstawowych instalacji OZE | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy na temat projektowania instalacji OZE. |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat projektowania instalacji OZE. | |
3,5 | Student zadowalającą podstawową wiedzę na temat projektowania instalacji OZE. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę na temat projektowania instalacji OZE. | |
4,5 | Student posiada wyróżniającą się wiedzę na temat projektowania instalacji OZE. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat projektowania instalacji OZE. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_2A_C12_U01 potrafi zaprojektować wybraną instalację OZE wykorzystując wspierające programy komputerowe | 2,0 | Student nie potrafi projektować instalacji OZE. |
3,0 | Student potrafi zaprojektować podstawowe, proste instalacje OZE. | |
3,5 | Student potrafi zaprojektować podstawowe instalacje OZE, w sposób zadowalający korzysta z oprogramowania wspierającego projektowanie. | |
4,0 | Student potrafi zaprojektować instalacje OZE, w sposób właściwy korzysta z oprogramowania wspierającego projektowanie. | |
4,5 | Student potrafi zaprojektować złożone instalacje OZE, w sposób właściwy korzysta z oprogramowania wspierającego projektowanie. | |
5,0 | Student potrafi zaprojektować bardzo złożone instalacje OZE, bardzo dobrze opanował oprogramowanie wspierające projektowanie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_2A_C12_K01 jest świadomy znaczenia swojej wiedzy w zakresie projektowania i wykorzystania obiektów OZE | 2,0 | Student nie jest świadomy znaczenia swojej wiedzy w zakresie projektowania instalacji OZE. |
3,0 | Student w stopniu podstawowym jest świadomy znaczenia swojej wiedzy w zakresie projektowania instalacji OZE.. | |
3,5 | Student w stopniu zadowalającym jest świadomy znaczenia swojej wiedzy w zakresie projektowania instalacji OZE. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym jest świadomy znaczenia swojej wiedzy w zakresie projektowania instalacji OZE. | |
4,5 | Student w stopniu wyróżniającym się jest świadomy znaczenia swojej wiedzy w zakresie projektowania instalacji OZE. | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym jest świadomy znaczenia swojej wiedzy w zakresie projektowania instalacji OZE. |
Literatura podstawowa
- Klugmann-Radziemska E., Odnawialne źródła energii, przykłady obliczeniowe, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2013
- AutoCAD Podręcznik użytkownika, https://knowledge.autodesk.com/support/autocad-lt/learn-explore#?sort=score, 2016
- Skupnik Damian, Markiewicz Ryszard, Rysunek techniczny maszynowy i komputerowy zapis konstrukcji, Wydawnictwo Nauka i Technika, Warszawa, 2013
Literatura dodatkowa
- Ryszard Tytko, Urządzenia i systemy energetyki odnawialnej, Eco Investment, Kraków, 2019, IX poprawione