Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (N2)
specjalność: systemy wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych
Sylabus przedmiotu Regeneracja elementów i podzespołów w OZE:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Regeneracja elementów i podzespołów w OZE | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Sędłak <Pawel.Sedlak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw: fizyki, chemii, materiałoznawstwa, technologii wytwarzania, eksploatacji maszyn i obiektów technicznych, części maszyn. |
W-2 | Znajomość technologii wytwarzania elementów maszyn oraz materiałów konstrukcyjnych |
W-3 | Znajomość kształtowania warstwy wierzchniej elementów maszyn |
W-4 | Znajomość procesów niszczących elementy maszyn oraz procesów eksploatacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie uwarunkowań dotyczących regeneracji części maszyn |
C-2 | Regeneracja jako forma recyklingu materiałów i zespołów maszyn i urządzeń technicznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Analiza warunków pracy i wymuszeń eksploatacyjnych podstawowych węzłów konstrukcji maszyn. Regeneracja części maszyn jako składnik przemysłowego procesu realizacji wyrobu.Technologie i techniki regeneracji. Wyznaczanie i ocena podatności części maszyn na regenerację. Analiza kryteriów eksploatacyjnych, technologicznych, organizacyjnych, ekonomicznych i pozostałych. Wskaźnik krotności regeneracji. Wskaźniki skuteczności regeneracji. Identyfikacja analizowanej części w zakresie: konstrukcji, technologii wytwarzania, warunków pracy i zużycia, opanowanych i stosowanych metod regeneracji oraz dystrybucji przed i po regeneracji. Regeneracja elementów połączona z modernizacją obiektów zużytych moralnie. | 12 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-W-2 | Studiowanie bibliografii | 13 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Dyskusja problemowa na wybrany temat |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Obserwacja udziału w dyskusji |
S-2 | Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne oraz ustne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_2A_O01-2_W01 Student ma wiedzę z zakresu technologii regeneracji elementów i obiektów technicznych oraz zna podstawowe wymagania dotyczące mozliwości prowadzenia procesu | OZE_2A_W04, OZE_2A_W05, OZE_2A_W11, OZE_2A_W07 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1 | M-3, M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_2A_O01-2_U01 Student potrafi rozpoznać i opisać przyczyny powstawania uszkodzeń elementów oraz wskazać optymalne sposoby regeneracji wybranych elementów maszyn | OZE_2A_U11 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1 | M-3, M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_2A_O01-2_K01 Ma świadomość posiadanej wiedzy na temat regeneracji elementów i zespołów maszyn oraz konieczności dalszego dokształcania | OZE_2A_K02, OZE_2A_K04 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1 | M-3, M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_2A_O01-2_W01 Student ma wiedzę z zakresu technologii regeneracji elementów i obiektów technicznych oraz zna podstawowe wymagania dotyczące mozliwości prowadzenia procesu | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi podać kryteria dotyczące możliwości przeprowadzenia procesu regeneracji oraz scharakteryzować stosowane technologie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_2A_O01-2_U01 Student potrafi rozpoznać i opisać przyczyny powstawania uszkodzeń elementów oraz wskazać optymalne sposoby regeneracji wybranych elementów maszyn | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna technologie regeneracji i potrafi przyporzadkować optymalne metody w zależnośći od rodzaju dominującego zużycia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_2A_O01-2_K01 Ma świadomość posiadanej wiedzy na temat regeneracji elementów i zespołów maszyn oraz konieczności dalszego dokształcania | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności dotyczących sposobów regeneracji elementów maszyn oraz podejmowania decyzji w zakresie doboru optymalnych metod , nie potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny, nie potrafi pracować w grupie, wymaga kierowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jan Godzimirski, Tworzywa adhezyjne Zastosowanie w naprawach sprzętu technicznego, WNT, Warszawa, 2009
- Gustaw Kotnis, Budowa i eksploatacja układów hydraulicznych w maszynach, KaBe, Krosno, 2015
- Józef Zawora, Podstawy technologii maszyn, WSiP, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- pod redakcją Księżczak-Przybysz Tamara, Poradnik mechatronika, REA, 2015
- Edward Dobaj, Maszyny i urządzenia spawalnicze, WNT, Warszawa, 2014
- Edward Pająk, Obróbka ubytkowa - technologia obróbki wiórowej, ściernej i erozyjnej oraz systemów mikroelektromec, PWSZ, 2017
- Jerzy Nowacki, Lutowanie w budowie maszyn, WNT, Warszawa, 2009
- Lech Czarnecki, Andrzej Garbacz, Paweł Łukowski, Naprawa i ochrona konstrukcji z betonu, PWN, 2017