Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (S2)
Sylabus przedmiotu Metody statystyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody statystyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Jaroszewska <Anna.Jaroszewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Jaroszewska <Anna.Jaroszewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z zakresu matematyki ze szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy z zakresu podstawowych metod statystycznych. |
C-2 | Nabycie umiejętności wykorzystania metod statystycznych do analizy danych, wyciągania wniosków i prezentacji uzyskanych wyników. |
C-3 | Kształtowanie świadomości ciągłego kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Charakterystyka próby, ocena minimalnej wielkości próby. | 2 |
T-A-2 | Doświadczenie jednoczynnikowe. | 2 |
T-A-3 | Półprzedziały ufności-podstawowe testy. | 2 |
T-A-4 | Doświadczenie dwuczynnikowe. | 2 |
T-A-5 | Korelacja i regresja, regresja wielokrotna. | 2 |
T-A-6 | Analiza wariancji z regresją. | 2 |
T-A-7 | Analiza kowariancji. | 2 |
T-A-8 | Zaliczenie. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Charaktersytyka próby, ocena minimalnej wielkości próby. | 2 |
T-W-2 | Doświadczenie jednoczynnikowe. | 2 |
T-W-3 | Półprzedziały ufności- podstawowe testy. | 2 |
T-W-4 | Doświadczenie dwuczynnikowe. | 2 |
T-W-5 | Korelacja i regresja, regresja wielokrotna. | 2 |
T-W-6 | Analiza wariancji z regresją. | 2 |
T-W-7 | Analiza kowariancji. | 2 |
T-W-8 | Zaliczenie. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | 1. Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć. | 4 |
A-A-3 | Wykonanie prac kontrolnych. | 4 |
A-A-4 | Konsultacje | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć. | 4 |
A-W-3 | Wykonanie prac kontrolnych. | 4 |
A-W-4 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prace kontrolne. |
S-2 | Ocena formująca: Sprawdzian pisemny. |
S-3 | Ocena formująca: Zaliczenie końcowe. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_2A_B02_W01 Zna metody statystyczne potrzebne do analizy danych doświadczalnych i wyciągania wniosków. | OZE_2A_W03 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_2A_B02_U01 Potrafi wykorzystać poznane metody statystyczne do opisu i wnioskowania. | OZE_2A_U03 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_2A_B02_K01 Jest świadomy posiadanej wiedzy i rozumie potrzebę jej pogłębiania. | OZE_2A_K02 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_2A_B02_W01 Zna metody statystyczne potrzebne do analizy danych doświadczalnych i wyciągania wniosków. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe metody statystyczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_2A_B02_U01 Potrafi wykorzystać poznane metody statystyczne do opisu i wnioskowania. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe umiejętnosci w zakresie wykonywania analiz i wnioskowania statystycznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_2A_B02_K01 Jest świadomy posiadanej wiedzy i rozumie potrzebę jej pogłębiania. | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość o konieczności podwyższania wiedzy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dobek A., Szwaczkowski T., Statystyka matematyczna dla biologów., Wydawnictwo AR w Poznaniu, Poznań, 2007
Literatura dodatkowa
- Roeske-Słomka I., Podstawy statystyki, Politechnika Koszalińska, Koszalin, 1999