Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)
specjalność: Rolnictwo integrowane i ekologiczne
Sylabus przedmiotu Regulatory roślinne stosowane w rolnictwie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Regulatory roślinne stosowane w rolnictwie | ||
Specjalność | Produkcja roślinna i usługi agrotechniczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Mikiciuk <Malgorzata.Mikiciuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu botaniki, biochemii i fizjologii roślin. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z regulatorami wzrostu i rozwoju roślin stosowanymi w produkcji rolniczej. |
C-2 | Uzyskanie umiejętności praktycznego wykorzystania regulatorów roślinnych w celu wywołania pożądanego efektu u roślin rolniczych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wykorzystanie preparatów o funkcjach regulatorów wzrostu w przeciwdziałaniu wylegania zbóż (dobór, warunki i sposób stosowania.) | 3 |
T-A-2 | Wykorzystanie preparatów o funkcjach regulatorów wzrostu w uprawie rzepaku. | 3 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Właściwości i fizjologiczne aspekty działania regulatorów wzrostu i rozwoju roślin edno - i egzogennych. | 4 |
T-W-2 | Praktyczne wykorzystanie regulatorów wzrostu i rozwoju roślin w uprawie roślin rolniczych. | 5 |
T-W-3 | Zastosowanie regulatorów wzrostu i rozwoju roślin w reakcjach stresowych u roślin oraz w kulturach in vitro. | 3 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć i zaliczenia | 12 |
A-A-3 | Konsultacja | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 16 |
A-W-3 | Kosultacje | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Objaśnienie lub wyjaśnienie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów. |
S-2 | Ocena formująca: Sprawdzian pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_D13_W01 Student posiada wiedzę o endo - i egzogennych regulatorach wzrostu i rozwoju roślin oraz ich wpływie na procesy fizjologiczne u roślin rolniczych. | ROL_1A_W18 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_D13_U01 Student w stopniu dostatecznym potrafi dobrać odpowiedni regulator roślinny do wywołania określonego efektu fizjologicznego. | ROL_1A_U01 | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_D13_K01 Student w stopniu dostatecznym jest świadomy korzyści i zagrożeń wynikających ze stosowania regulatorów roślinnych w produkcji rolniczej. | ROL_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_D13_W01 Student posiada wiedzę o endo - i egzogennych regulatorach wzrostu i rozwoju roślin oraz ich wpływie na procesy fizjologiczne u roślin rolniczych. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna rodzaje i właściwości endo- i egzogennych regulatorów wzrostu i rozwoju roślin stosowanych w rolnictwie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_D13_U01 Student w stopniu dostatecznym potrafi dobrać odpowiedni regulator roślinny do wywołania określonego efektu fizjologicznego. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi dobrać odpowiedni regulator roślinny do wywołania określonego efektu fizjologicznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_D13_K01 Student w stopniu dostatecznym jest świadomy korzyści i zagrożeń wynikających ze stosowania regulatorów roślinnych w produkcji rolniczej. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym jest świadomy korzyści i zagrożeń wynikających ze stosowania regulatorów roślinnych w produkcji rolniczej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kozłowska M.(red.), Fizjologia roślin, PWRiL, Warszawa, 2017
- Jankiewicz L., Regulatory wzrostu i rozwoju roślin, t. 1 i 2, PWN, Warszawa, 1997