Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)
specjalność: Produkcja roślinna i usługi agrotechniczne
Sylabus przedmiotu Marketing i obrót produktów rolniczych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing i obrót produktów rolniczych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza o przedsiębiorstwie |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy na temat zasad i narzędzi marketingowych |
C-2 | Zdobycie wiedzy na temat sposobów efektywnego wykorzystywania narzędzi marketingowych w działalności gospodarczej przedsiębiorstw |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i znaczenie marketingu | 2 |
T-W-2 | Zasady i rodzaje marketingu | 2 |
T-W-3 | Segmentacja rynku | 2 |
T-W-4 | Produkt – pojęcie, rodzaje, cykl życia | 2 |
T-W-5 | Ogólna charakterystyka promocji | 2 |
T-W-6 | Reklama i środki wyrazu | 2 |
T-W-7 | Public relations | 1 |
T-W-8 | Sponsoring | 1 |
T-W-9 | Sprzedaż osobista produktów rolniczych | 2 |
T-W-10 | Ogólna charakterystyka dystrybucji produktów rolniczych | 2 |
T-W-11 | Hurt i detal w dystrybucji produktów rolniczych | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Studia przypadków |
M-3 | Praca w grupach |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Przygotowanie pracy indywidualnej na zajęcia |
S-2 | Ocena formująca: Praca pisemna - grupowa i prezentacja podczas zajęć |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_C17_W01 student powinien definiować marketing | ROL_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-4 | S-1, S-3 |
ROL_1A_C17_W02 powinien wymieniać elementy marketingu mix | ROL_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-2 | M-1, M-2 | S-3 |
ROL_1A_C17_W03 powinien wymienaić elementy otoczenia marketingowego podmiotu | ROL_1A_W02 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_C17_U01 powinien przygotowywać plan segmentacji rynku | ROL_1A_U18 | — | — | C-2 | T-W-2 | M-1, M-3 | S-2 |
ROL_1A_C17_U02 powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy | ROL_1A_U18 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
ROL_1A_C17_U03 dobierać strategię dystrybucji do specyfiki oferty | ROL_1A_U18 | — | — | C-1, C-2 | T-W-4 | M-1, M-4 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_C17_K01 powinni mieć świadomość konieczności obserwacji otoczenia i wyciągania wniosków ze zmian | ROL_1A_K01, ROL_1A_K02 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2 | M-1, M-4, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
ROL_1A_C17_K02 winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów | ROL_1A_K07 | — | — | C-1, C-2 | T-W-8, T-W-10 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_C17_W01 student powinien definiować marketing | 2,0 | |
3,0 | powinien definiować marketing | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_C17_W02 powinien wymieniać elementy marketingu mix | 2,0 | |
3,0 | powinien wymieniać elementy marketingu mix | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_C17_W03 powinien wymienaić elementy otoczenia marketingowego podmiotu | 2,0 | |
3,0 | powinien wymieniać elementy otoczenia marketingowego podmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_C17_U01 powinien przygotowywać plan segmentacji rynku | 2,0 | |
3,0 | Zna cel i zasady stosowania segmentacji | |
3,5 | ||
4,0 | powinien przygotowywać plan segmentacji rynku | |
4,5 | ||
5,0 | ||
ROL_1A_C17_U02 powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy | 2,0 | |
3,0 | Zna narzędzia marketingu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | powinein postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy | |
5,0 | ||
ROL_1A_C17_U03 dobierać strategię dystrybucji do specyfiki oferty | 2,0 | |
3,0 | w stopniu dostatecznym potrafi dobrać niektóre narzędzia dystrybucji do specyfiki oferty | |
3,5 | dobierać strategię dystrybucji do specyfiki oferty | |
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_C17_K01 powinni mieć świadomość konieczności obserwacji otoczenia i wyciągania wniosków ze zmian | 2,0 | |
3,0 | w stopniu dostatecznym orientuje się w zasadach obserwacji otoczenia marketingowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | powinni mieć świadomość konieczności obserwacji otoczenia i wyciągania wniosków ze zmian | |
ROL_1A_C17_K02 winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów | 2,0 | |
3,0 | w stopniu dostatecznym potrafi organizować podstawowe działania marketingowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów | |
5,0 |
Literatura podstawowa
- Armstrong G, Kotler P., Marketing. Wprowadzenie, Wyd. Nieoczywiste, Warszawa, 2016, I
- Zajączkowski M, Dystrybucja i promocja w marketingu współczesnym, AR, Szczecin, 2005
- Zajączkowski M., Produkt i cena w marketingu współczesnym, AR, Szczecin, 2005
- Kotler Philip, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Spółka, Warszawa, 1994
Literatura dodatkowa
- Mazur R., Wykorzystanie innowacyjnych technologii RFID w handlu, Wyd. SAN. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Łódź-Warszawa, 2016, I
- Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa, 2002
- Sztucki T, Promocja, sztuka pozyskiwania nabywców, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 1995