Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Usługi agroturystyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Usługi agroturystyczne | ||
Specjalność | Rolnictwo integrowane i ekologiczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Jaroszewska <Anna.Jaroszewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien rozróżniać podstawowe pojęcia związane z turystyką |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z tematyką obszaru turystyki wiejskiej |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia biznes planu |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu marketingu gospodarstw agroturystycznych |
C-4 | Zdobycie umiejętności z zakresu projektowania gospodarstwa agroturystycznego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projekt gospodarstwa agroturystycznego | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia turystyki i obszarów wiejskich. | 1 |
T-W-2 | Produkty i usługi w agroturystyce | 2 |
T-W-3 | Usługi agroturystyczne w świetle przepisów prawnych | 2 |
T-W-4 | Agroturystyka jako działalność gospodarcza | 2 |
T-W-5 | Marketing gospodarstw agroturystycznych | 3 |
T-W-6 | Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego | 3 |
T-W-7 | Instytucjonalne czynniki rozwoju | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Studiowanie literatury | 13 |
A-L-3 | Konsultacje projektowe | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 8 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian pisemny całościowy |
S-2 | Ocena formująca: Wykonanie projektu gospodarstwa agroturystycznego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_D05_W01 Student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnością agroturystyczną i obszarami wiejskimi. Potrafi wyjaśnić funkcję i istotę agroturystyki. | ROL_1A_W03, ROL_1A_W06, ROL_1A_W02 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_D05_U01 Student powinien umieć zaprezentować wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych | ROL_1A_U18, ROL_1A_U19 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_D05_K01 Student posiada kompetencje umożliwiające właściwą ocenę funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych i otoczenia | ROL_1A_K06, ROL_1A_K07 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_D05_W01 Student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnością agroturystyczną i obszarami wiejskimi. Potrafi wyjaśnić funkcję i istotę agroturystyki. | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_D05_U01 Student powinien umieć zaprezentować wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe umiejętności z zakresu usług agroturystycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_D05_K01 Student posiada kompetencje umożliwiające właściwą ocenę funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych i otoczenia | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe kompetencje umożliwiające ocenę funkcjonowania gospodarstwa agroturystycznego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sznajder M., Przezbórska L., Agroturystyka, PWE, 2006, 1
Literatura dodatkowa
- Sikorska G., Kajszczak W., Kwatera Agroturystyczna, Naj-Comp, Warszawa, 2006
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 - Prawo przedsiębiorców, 2018
- Ustawa z 7 lipca 1994r- Prawo budowlane, 1994
- Ustawa z 29 sierpnia 1997- o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych, 1997