Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uprawa winorośli i winiarstwo (N1)
Sylabus przedmiotu Wycena gruntów i nieruchomości:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Uprawa winorośli i winiarstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wycena gruntów i nieruchomości | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 18 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy geografii, wiedza o wymagaich klimatyczno-glebowych winorośli i innych gatunków ogrodniczych, podtawy wyceny nieruchomości |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studenta z różnymi sposobami szacowania wartości gruntów i nieruchomości w zależności od celu i zaznajomienie z zasadami sporządzania dokumentacji procesu wyceny |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Sporządzenie operatów dla nieruchomości mieszkalnych, gruntowych niezabudowanych i zabudowanych, dobór podejścia, metody i techniki wyceny – praca w zespołach na podstawie danych z rynków lokalnych. | 6 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Metoda porównywania parami, i korygowania ceny średniej | 1 |
T-W-2 | Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów | 1 |
T-W-3 | Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa | 1 |
T-W-4 | Metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji i metoda wskaźników szacunkowych gruntów | 1 |
T-W-5 | Określanie wartości plantacji kultur wieloletnich | 2 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-A-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 3 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 4 |
13 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 3 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 4 |
13 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podajace wykład informacyjny |
M-2 | Metody problemowe - wykład problemowy |
M-3 | Metody eksponujące - film, pokaz multimedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena formująca |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_O15-1_W01 Student ma wiedzę dotyczącą sposobów szacowania wartości w zależności od celu i ma wiedzę o zasadach sporządzania dokumentacji procesu wyceny | UWW_1A_W07, UWW_1A_W21 | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_O15-1_U01 Student ma umiejętność wyceny, określania celu i dobierania źródła danych i szacowania wartości | UWW_1A_U15, UWW_1A_U13 | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_O15-1_K01 student ma świadomość odpowiedniego wykorzystania posiadanej wiedzy oraz konieczności samodokształcania zawodowego w celu osiągnięcia jak najlepszych efektów podejmowanych działań, działa etycznie i odpowiedzialnie | UWW_1A_K01, UWW_1A_K02, UWW_1A_K05, UWW_1A_K04 | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_O15-1_W01 Student ma wiedzę dotyczącą sposobów szacowania wartości w zależności od celu i ma wiedzę o zasadach sporządzania dokumentacji procesu wyceny | 2,0 | |
3,0 | Student w dostateczny sposób opanował wiedzę dotyczącą sposobów szacowania wartości w zależności od celu i zasady sporządzania dokumentacji procesu wyceny | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_O15-1_U01 Student ma umiejętność wyceny, określania celu i dobierania źródła danych i szacowania wartości | 2,0 | |
3,0 | student nabył dostateczną umiejętność wyceny, określania celu i dobierania źródła danych i szacowania wartości | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_O15-1_K01 student ma świadomość odpowiedniego wykorzystania posiadanej wiedzy oraz konieczności samodokształcania zawodowego w celu osiągnięcia jak najlepszych efektów podejmowanych działań, działa etycznie i odpowiedzialnie | 2,0 | |
3,0 | student ma dostateczną świadomość odpowiedniego wykorzystania posiadanej wiedzy oraz konieczności samodokształcania zawodowego w celu osiągnięcia jak najlepszych efektów podejmowanych działań, działa etycznie i odpowiedzialnie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wilkowska-Kołakowska D., Wycena nieruchomości. Operat szacunkowy. Rzeczoznawstwo majątkowe, Lexis Nexis, Warszawa, 2010
- Cymerman R., Hopfer A, System, zasady i procedury wyceny nieruchomości, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2010
- Zmarzlicki K., Określanie wartości plantacji kultur wieloletnich, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2012