Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)

Sylabus przedmiotu Communication and negotiation techniniques:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Communication and negotiation techniniques
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Szymańska <Katarzyna_Szymanska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 27 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1No prerequisites.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Acquiring the practical ability to analyze and evaluate communication behaviors in terms of their social and organizational implications, as well as the conscious selection of communication behaviors in line with the goal, we intend to accomplish. Theoretical and practical recognition of persuasive influences as a form of influencing people.The ability to apply the rules of persuasive influence in negotiations.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Definitions and models of the communication process. Basics of effective communication. Types of communication situations and types of communication (informational and persuasive communication).6
T-W-2Listening as a factor ensuring the effectiveness of interpersonal communication (styles and types of listening).3
T-W-3Non-verbal communication, facial expressions, gestures, spatial behavior.3
T-W-4Basic skills that help in coping with stressful situations and in negotiating.3
T-W-5Alternative methods of conflict resolution. Negotiations as a method of conflict resolution. The concept of negotiation, negotiation situation, criteria for evaluating negotiations. Phases and styles of negotiating.3
T-W-6Techniques of self-presentation and preparation of public speeches.3
T-W-7Information and disinformation. Digital communication Media communication. Global communication. Social communication in different cultures6
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Lecture participation27
A-W-2Individual literature studies25
A-W-3Repetition of the lecture content to the written test18
A-W-4One-on-On Teaching Consultation5
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Activating methods – lecture and didactic discussion, multimedia presentation, group work.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: obserwacja i ocena aktywności w trakcie dyskusji i pracy w grupie
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A3-4_W01
Student posiada wiedzę o regułach sprawnego komunikowania się oraz zna alteratywne formy rozwiązywania konfliktów.
TZZ_1A_W18C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A3-4_U01
Student dysponuje umiejętnością efekytwnego komunikowania się także w multimediach oraz używa technik, które usprawniają komunikację także w celu rozwiązywania konfliktów. Posiada umiejętność pracy w grupie oraz do ciągłego doskonalenia się.
TZZ_1A_U21, TZZ_1A_U22C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A3-4_K01
Student posiada kompetencje komunikacyjne i negocjacyjne umożliwiające efektywną pracę w zespole. Potrafi raportować swoje zadania oraz sprawnie wykorzystywać multimedia.
TZZ_1A_K01, TZZ_1A_K03, TZZ_1A_K05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A3-4_W01
Student posiada wiedzę o regułach sprawnego komunikowania się oraz zna alteratywne formy rozwiązywania konfliktów.
2,0Unacceptable understanding of course material
3,0Serious deficiencies in understanding the core subject material
3,5Some deficiencies in understanding the subject material
4,0Some deficiencies in understanding the core subject material
4,5Some mild deficiencies in Mastery of subject material
5,0Complete Mastery of subject material

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A3-4_U01
Student dysponuje umiejętnością efekytwnego komunikowania się także w multimediach oraz używa technik, które usprawniają komunikację także w celu rozwiązywania konfliktów. Posiada umiejętność pracy w grupie oraz do ciągłego doskonalenia się.
2,0Unacceptable understanding of course material
3,0Serious deficiencies in understanding the core subject material
3,5Some deficiencies in understanding the subject material
4,0Some deficiencies in understanding the core subject material
4,5Some mild deficiencies in Mastery of subject material
5,0Complete Mastery of subject material

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A3-4_K01
Student posiada kompetencje komunikacyjne i negocjacyjne umożliwiające efektywną pracę w zespole. Potrafi raportować swoje zadania oraz sprawnie wykorzystywać multimedia.
2,0Unacceptable understanding of course material
3,0Serious deficiencies in understanding the core subject material
3,5Some deficiencies in understanding the subject material
4,0Some deficiencies in understanding the core subject material
4,5Some mild deficiencies in Mastery of subject material
5,0Complete Mastery of subject material

Literatura podstawowa

  1. Matthew McKay, Martha Davis, Patrick Fanning, Messages: The Communication Skills Book, New Harbinger Publications, Inc., 2009
  2. Steve Duck, David T. McMahan, The Basics of Communication: A Relational Perspective, SAGE Publications, 2012
  3. Devito Joseph, The Interpersonal Communication Book, Global Edition, Pearson Education, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Mareike Schoop, Negotiation communication revisited, Central European Journal of Operations Research, 2011, volume 29 (2021), pages 163–176.
  2. Kelly Alex, Social Skills, Taylor&Francis, 2018

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definitions and models of the communication process. Basics of effective communication. Types of communication situations and types of communication (informational and persuasive communication).6
T-W-2Listening as a factor ensuring the effectiveness of interpersonal communication (styles and types of listening).3
T-W-3Non-verbal communication, facial expressions, gestures, spatial behavior.3
T-W-4Basic skills that help in coping with stressful situations and in negotiating.3
T-W-5Alternative methods of conflict resolution. Negotiations as a method of conflict resolution. The concept of negotiation, negotiation situation, criteria for evaluating negotiations. Phases and styles of negotiating.3
T-W-6Techniques of self-presentation and preparation of public speeches.3
T-W-7Information and disinformation. Digital communication Media communication. Global communication. Social communication in different cultures6
27

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lecture participation27
A-W-2Individual literature studies25
A-W-3Repetition of the lecture content to the written test18
A-W-4One-on-On Teaching Consultation5
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_A3-4_W01Student posiada wiedzę o regułach sprawnego komunikowania się oraz zna alteratywne formy rozwiązywania konfliktów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W18Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej, zna zasady BHP obowiązujące w przemyśle spożywczym.
Cel przedmiotuC-1Acquiring the practical ability to analyze and evaluate communication behaviors in terms of their social and organizational implications, as well as the conscious selection of communication behaviors in line with the goal, we intend to accomplish. Theoretical and practical recognition of persuasive influences as a form of influencing people.The ability to apply the rules of persuasive influence in negotiations.
Treści programoweT-W-1Definitions and models of the communication process. Basics of effective communication. Types of communication situations and types of communication (informational and persuasive communication).
T-W-2Listening as a factor ensuring the effectiveness of interpersonal communication (styles and types of listening).
T-W-3Non-verbal communication, facial expressions, gestures, spatial behavior.
T-W-4Basic skills that help in coping with stressful situations and in negotiating.
T-W-5Alternative methods of conflict resolution. Negotiations as a method of conflict resolution. The concept of negotiation, negotiation situation, criteria for evaluating negotiations. Phases and styles of negotiating.
T-W-6Techniques of self-presentation and preparation of public speeches.
T-W-7Information and disinformation. Digital communication Media communication. Global communication. Social communication in different cultures
Metody nauczaniaM-1Activating methods – lecture and didactic discussion, multimedia presentation, group work.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: obserwacja i ocena aktywności w trakcie dyskusji i pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Unacceptable understanding of course material
3,0Serious deficiencies in understanding the core subject material
3,5Some deficiencies in understanding the subject material
4,0Some deficiencies in understanding the core subject material
4,5Some mild deficiencies in Mastery of subject material
5,0Complete Mastery of subject material
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_A3-4_U01Student dysponuje umiejętnością efekytwnego komunikowania się także w multimediach oraz używa technik, które usprawniają komunikację także w celu rozwiązywania konfliktów. Posiada umiejętność pracy w grupie oraz do ciągłego doskonalenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U21Potrafi krytycznie ocenić działania mające na celu rozwiązywanie problemów zawodowych.
TZZ_1A_U22Potrafi wykorzystywać technologie informatyczne przy pozyskiwaniu i przetwarzaniu informacji w zakresie przetwórstwa żywności.
Cel przedmiotuC-1Acquiring the practical ability to analyze and evaluate communication behaviors in terms of their social and organizational implications, as well as the conscious selection of communication behaviors in line with the goal, we intend to accomplish. Theoretical and practical recognition of persuasive influences as a form of influencing people.The ability to apply the rules of persuasive influence in negotiations.
Treści programoweT-W-1Definitions and models of the communication process. Basics of effective communication. Types of communication situations and types of communication (informational and persuasive communication).
T-W-2Listening as a factor ensuring the effectiveness of interpersonal communication (styles and types of listening).
T-W-3Non-verbal communication, facial expressions, gestures, spatial behavior.
T-W-4Basic skills that help in coping with stressful situations and in negotiating.
T-W-5Alternative methods of conflict resolution. Negotiations as a method of conflict resolution. The concept of negotiation, negotiation situation, criteria for evaluating negotiations. Phases and styles of negotiating.
T-W-6Techniques of self-presentation and preparation of public speeches.
T-W-7Information and disinformation. Digital communication Media communication. Global communication. Social communication in different cultures
Metody nauczaniaM-1Activating methods – lecture and didactic discussion, multimedia presentation, group work.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: obserwacja i ocena aktywności w trakcie dyskusji i pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Unacceptable understanding of course material
3,0Serious deficiencies in understanding the core subject material
3,5Some deficiencies in understanding the subject material
4,0Some deficiencies in understanding the core subject material
4,5Some mild deficiencies in Mastery of subject material
5,0Complete Mastery of subject material
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_A3-4_K01Student posiada kompetencje komunikacyjne i negocjacyjne umożliwiające efektywną pracę w zespole. Potrafi raportować swoje zadania oraz sprawnie wykorzystywać multimedia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
TZZ_1A_K03Jest gotów do współdziałania i pracy w grupie.
TZZ_1A_K05Jest gotów do działań na rzecz popularyzacji wiedzy.
Cel przedmiotuC-1Acquiring the practical ability to analyze and evaluate communication behaviors in terms of their social and organizational implications, as well as the conscious selection of communication behaviors in line with the goal, we intend to accomplish. Theoretical and practical recognition of persuasive influences as a form of influencing people.The ability to apply the rules of persuasive influence in negotiations.
Treści programoweT-W-1Definitions and models of the communication process. Basics of effective communication. Types of communication situations and types of communication (informational and persuasive communication).
T-W-2Listening as a factor ensuring the effectiveness of interpersonal communication (styles and types of listening).
T-W-3Non-verbal communication, facial expressions, gestures, spatial behavior.
T-W-4Basic skills that help in coping with stressful situations and in negotiating.
T-W-5Alternative methods of conflict resolution. Negotiations as a method of conflict resolution. The concept of negotiation, negotiation situation, criteria for evaluating negotiations. Phases and styles of negotiating.
T-W-6Techniques of self-presentation and preparation of public speeches.
T-W-7Information and disinformation. Digital communication Media communication. Global communication. Social communication in different cultures
Metody nauczaniaM-1Activating methods – lecture and didactic discussion, multimedia presentation, group work.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: obserwacja i ocena aktywności w trakcie dyskusji i pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Unacceptable understanding of course material
3,0Serious deficiencies in understanding the core subject material
3,5Some deficiencies in understanding the subject material
4,0Some deficiencies in understanding the core subject material
4,5Some mild deficiencies in Mastery of subject material
5,0Complete Mastery of subject material