Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | BTE_1A_D2-06_K01 | Student ma świadomość zagrożeń występujących na statku i związanych z żeglugą w związku z tym podejmuje starania w celu właściwego zarządzania bezpieczeństwem i stara się działać w kierunku poprawy warunków pracy załogi, jej bezpieczeństwa w kontekście zagrożenia pożarem oraz atakiem terrorystycznym. Odczuwa potrzebę poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w sprawach dotyczących zarządzania bezpieczeństwem na statku. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BTE_1A_K01 | ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających w pracy zawodowej, rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. |
---|
BTE_1A_K07 | ma świadomość ryzyka zagrożeń oraz potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemu technicznego |
Cel przedmiotu | C-3 | Student powinien uzyskać wiedzę dotyczącą organizacji ewakuacji oraz umiejętność organizacji ewakuacji w sytuacjach różnych zagrożeń. |
---|
C-1 | Student powinien uzyskać wiedzę dotyczącą zagrożeń na różnych stanowiskach pracy na statku. Powinien uzyskać umiejętność diagnozowania obciążeń oraz określać ryzyka, a także tworzyć, oceniać i nadzorować systemy bezpieczeństwa. Powinien potrafić zarządzać bezpieczeństwem w tym bezpieczeństwem pożarowym. |
C-2 | Student powinien uzyskać wiedzę dotyczącą zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych na statku przeciw zagrożeniom terrorystycznym. |
Treści programowe | T-W-2 | Bezpieczeństwo pracy na statku: czynniki zagrożeń na różnych stanowiskach pracy; diagnoza obciążeń, określanie ryzyka; systemy zarządzenia bezpieczeństwem pracy na statku. |
---|
T-W-3 | Środki techniczne i organizacja bezpieczeństwa pożarowego na statkach: środki techniczne, alarmy ćwiczebne, szkolenia w ośrodkach lądowych, zarządzanie bezpieczeństwem pożarowym na statku. |
T-W-5 | Środki techniczne i organizacyjne zabezpieczeń przeciw zagrożeniom terrorystycznym: środki techniczne, inteligentne systemy; uzbrojone formacje konwoje; środki organizacyjne; zarządzanie bezpieczeństwem przeciwko atakom piratów na statku. |
T-W-6 | Organizacja ratownictwa w sytuacji zagrożenia: środki ratunkowe i ratownicze na statku; działania służb ratowniczych; zarządzanie akcją ratowniczą i ratunkową. |
T-P-1 | Projekt systemy zarządzania bezpieczeństwem wybranego rejonu statku. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjno- problemowo- konwersatoryjny. |
---|
M-2 | Ćwiczenia projektowe dla wykorzystania i pogłębienia przez studentów podstawowych elementów wiedzy z zakresu przedmiotu uzyskanych podczas wykładu i w czasie samodzielnego studiowania do stworzenia projektu na zadany temat. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia studenta podczas weryfikacji postępów w tworzeniu projektu oraz po jego zakończeniu, obejmujących tematy odbytych wykładów i projeków. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie wykładu podsumowujące efekty wiedzy uzyskane podczas wykładów. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | tudent nie ma świadomość negatywnych skutków, jakie powodują warunki pracy na różnych stanowiskach na statku, nie potrafi ocenić ryzyka na danym stanowisku pracy, ani określić obciążeń fizycznych i psychicznych oddziałujących na organizm i w związku z tym nie podejmuje starań aby wpływać na zachowanie załogi i nie stara się działać w kierunku poprawy warunków pracy.
Student nie ma świadomości zagrożeń pożarem na statku. Nie zna metod zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych, w związku z tym nie stara się ich wdrażań, ani opracowywać koncepcji zabezpieczeń.
Student nie ma świadomości zagrożeń atakami terrorystycznymi na morzu, nie znam metod zabezpieczeń przez nimi w związku z tym nie podejmuje działań mających na celu zmniejszenie zagrożeń.
Student nie zna środków technicznych wykorzystywanych podczas akcji ratunkowych i ratowniczych, w związku, z czym nie potrafi opracować koncepcji bezpiecznej ewakuacji ani ratowania osób poszkodowanych,
Student nie ma świadomości konieczności zarządzania bezpieczeństwem na statku. |
3,0 | Student ma świadomość niektórych negatywnych skutków jakie powodują warunki pracy na różnych stanowiskach na statku, potrafi ocenić wybrane ryzyka na co najmniej jednym stanowisku pracy oraz określić występujące na nim obciążenia fizycznych i psychicznych oddziałujących na organizm i w związku z czym podejmuje niekiedy starania aby wpływać na zachowanie załogi, Niekiedy stara się działać w kierunku poprawy warunków pracy.
Student ma świadomości zagrożeń pożarem na statku. Student zna wybrane metody zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych, w związku z czym stara się je wdrażać, opracowywać koncepcje zabezpieczeń.
Student ma świadomość zagrożeń atakami terrorystycznymi na morzu, zna wybrane metod zabezpieczeń przed nimi w związku z czym niekiedy podejmuje działania mające na celu zmniejszenie zagrożeń.
Student zna wybrane środki techniczne wykorzystywane podczas akcji ratunkowych i ratowniczych, w związku z czym stara się opracowywać koncepcje bezpiecznej ewakuacji i ratowania osób poszkodowanych,
Student ma świadomości konieczności zarządzania bezpieczeństwem na statku, ale nie potrafi opracować kompletnej koncepcji zarządzania.
Odczuwa w minimalnym stopniu potrzebę podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności w sprawach dotyczących zarządzania bezpieczeństwem na statku. |
3,5 | Student ma świadomość większości negatywnych skutków, jakie powodują warunki pracy na różnych stanowiskach na statku, potrafi ocenić wybrane ryzyka na kilku stanowiskach pracy oraz określić występujące na nich obciążenia fizyczne i psychiczne oddziałujących na organizm i w związku, z czym podejmuje niekiedy starania aby wpływać na zachowanie załogi, Niekiedy stara się działać w kierunku poprawy warunków pracy.
Student ma świadomości zagrożeń pożarem na statku. Student zna większość metod zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych, w związku, z czym stara się je wdrażać, opracowywać koncepcje zabezpieczeń.
Student ma świadomość zagrożeń atakami terrorystycznymi na morzu, zna większość metod zabezpieczeń przed nimi w związku, z czym niekiedy podejmuje działania mające na celu zmniejszenie zagrożeń.
Student zna w większości środki techniczne wykorzystywane podczas akcji ratunkowych i ratowniczych, w związku, z czym stara się opracowywać koncepcje bezpiecznej ewakuacji i ratowania osób poszkodowanych,
Student ma świadomości konieczności zarządzania bezpieczeństwem na statku, ale proponowane koncepcje zarządzania bezpieczeństwem wykazują braki.
Odczuwa w niewielkim stopniu potrzebę podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności w sprawach dotyczących zarządzania bezpieczeństwem na statku. |
4,0 | Student ma świadomość negatywnych skutków, jakie powodują warunki pracy na różnych stanowiskach na statku, potrafi ocenić wybrane ryzyka na większości stanowisk pracy oraz określić występujące na nich obciążenia fizyczne i psychiczne oddziałujących na organizm i w związku z czym podejmuje starania aby wpływać na zachowanie załogi. Stara się działać w kierunku poprawy warunków pracy.
Student ma świadomości zagrożeń pożarem na statku. Student zna metody zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych, w związku z czym stara się je wdrażać, opracowywać koncepcje zabezpieczeń.
Student ma świadomość zagrożeń atakami terrorystycznymi na morzu, zna metody zabezpieczeń przed nimi w związku z czym podejmuje działania mające na celu zmniejszenie zagrożeń.
Student zna środki techniczne wykorzystywane podczas akcji ratunkowych i ratowniczych, w związku z czym stara się opracowywać koncepcje bezpiecznej ewakuacji i ratowania osób poszkodowanych.
Student ma świadomości konieczności zarządzania bezpieczeństwem na statku i stara się tworzyć dobre koncepcje zarządzania bezpieczeństwem na statku.
Odczuwa potrzebę podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności w sprawach dotyczących zarządzania bezpieczeństwem na statku. |
4,5 | Student ma świadomość negatywnych skutków jakie powodują warunki pracy na różnych stanowiskach na statku, potrafi ocenić wybrane ryzyka na większości stanowisk pracy oraz określić występujące na nich obciążenia fizyczne i psychiczne oddziałujących na organizm i w związku z czym podejmuje starania aby wpływać na zachowanie załogi. Stara się działać w kierunku poprawy warunków pracy.
Student ma świadomości zagrożeń pożarem na statku. Student zna metody zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych, w związku z czym stara się je wdrażać, opracowywać koncepcje zabezpieczeń.
Student ma świadomość zagrożeń atakami terrorystycznymi na morzu, zna metody zabezpieczeń przed nimi w związku z czym podejmuje działania mające na celu zmniejszenie zagrożeń.
Student zna środki techniczne wykorzystywane podczas akcji ratunkowych i ratowniczych, w związku z czym stara się opracowywać koncepcje bezpiecznej ewakuacji i ratowania osób poszkodowanych.
Student ma świadomości konieczności zarządzania bezpieczeństwem na statku i stara się tworzyć kompletne koncepcje zarządzania bezpieczeństwem na statku.
Odczuwa potrzebę podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności w sprawach dotyczących zarządzania bezpieczeństwem na statku. Studiuje literaturę. |
5,0 | Student ma świadomość wszystkich negatywnych skutków jakie powodują warunki pracy na różnych stanowiskach na statku, potrafi ocenić ryzyka na każdym stanowisku pracy oraz określić występujące na nim obciążenia fizyczne i psychiczne oddziałujących na organizm i w związku z czym podejmuje starania aby wpływać na zachowanie załogi. Działa w kierunku poprawy warunków pracy.
Student ma świadomości zagrożeń pożarem na statku. Student zna metody zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych, w związku z czym wdraża je, opracowuje koncepcje zabezpieczeń.
Student ma świadomość zagrożeń atakami terrorystycznymi na morzu, zna metody zabezpieczeń przed nimi w związku z czym podejmuje działania mające na celu zmniejszenie zagrożeń.
Student zna środki techniczne wykorzystywane podczas akcji ratunkowych i ratowniczych, w związku z czym opracowuje koncepcje bezpiecznej ewakuacji i ratowania osób poszkodowanych.
Student ma świadomości konieczności zarządzania bezpieczeństwem na statku i potrafi tworzyć kompletne koncepcje zarządzania bezpieczeństwem na statku.
Odczuwa potrzebę podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności w sprawach dotyczących zarządzania bezpieczeństwem na statku. Studiuje literaturę, interesuje się zagadnieniami pokrewnymi. |