Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S1)

Sylabus przedmiotu Mechanika płynów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chłodnictwo i Klimatyzacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mechanika płynów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Cieplnych i Inżynierii Bezpieczeństwa
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z matematyki
W-2Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z fizyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami mechaniki płynów
C-2Zdobycie podstawowej wiedzy z obszaru mechaniki płynów niezbędnej w realizacji zadań kierunku chłodnictwo i klimatyzacja

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rozwiązywanie zadań z problemami praktycznymi w zakresie zagadnień omawianych na wykładach.12
T-A-2ZALICZENIE3
15
wykłady
T-W-1Podstawowe wiadomości o płynach. Podstawowe właściwości płynów. Podstawowe równania mechaniki płynów i ich zastosowanie.4
T-W-2Mechanika płynów w projektowaniu i eksploatacji instalacji wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i chłodniczych10
T-W-3Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury - rozwiązywanie zadań20
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia15
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia15
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności
S-2Ocena formująca: Ocena opracowań zadań
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_B09_W06
Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie mechaniki
CK_1A_W06C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-A-1M-2, M-1S-3, S-1, S-2
CK_1A_B09_W15
Student ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych oraz prowadzenia badań naukowych w obszarze zagadnień powiązanych z tymi systemami
CK_1A_W15C-2T-W-1, T-W-2, T-A-1M-2, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_B09_U01
Student posiada umiejętności wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską
CK_1A_U01C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-A-1M-2, M-1S-3, S-1, S-2
CK_1A_B09_U12
Student potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych
CK_1A_U12C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-A-1M-2, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_B09_K07
Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
CK_1A_K07C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-A-1M-2, M-1S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_1A_B09_W06
Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie mechaniki
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania
5,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania i efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
CK_1A_B09_W15
Student ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych oraz prowadzenia badań naukowych w obszarze zagadnień powiązanych z tymi systemami
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania
5,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania i efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_1A_B09_U01
Student posiada umiejętności wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską
2,0Student nie potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczeń oraz przygotować opracowania, w którym przedstawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń
3,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń
3,5Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń
5,0potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań
CK_1A_B09_U12
Student potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych
2,0Student nie potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczeń oraz przygotować opracowania, w którym przedstawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń
3,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń
3,5Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń
5,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_1A_B09_K07
Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
2,0Student nie rozumie pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,0Student ma podstawową świadomość o pozatechnicznych aspektach działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,0Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej, zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz rozumie zagrożenia wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania jednostek oceanotechnicznych
4,5Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej, zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz rozumie zagrożenia wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania jednostek oceanotechnicznych; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej, zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz rozumie zagrożenia wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania jednostek oceanotechnicznych; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny

Literatura podstawowa

  1. Zarzycki R., Prywer J., Mechanika płynów, PWN, Warszawa, 2020, 1
  2. KRYSTYNA JEŻOWIECKA-KABSCH HENRYK SZEWCZYK, MECHANIKA PŁYNÓW, OFICYNA WYDAWNICZA POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ, Wrocław, 2001
  3. Orzechowski Z., Prywer J., Zarzycki R., Zadania z mechaniki płynów w inżynierii środowiska, WNT, Warszawa, 2018, 1

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rozwiązywanie zadań z problemami praktycznymi w zakresie zagadnień omawianych na wykładach.12
T-A-2ZALICZENIE3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe wiadomości o płynach. Podstawowe właściwości płynów. Podstawowe równania mechaniki płynów i ich zastosowanie.4
T-W-2Mechanika płynów w projektowaniu i eksploatacji instalacji wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i chłodniczych10
T-W-3Zaliczenie1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury - rozwiązywanie zadań20
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_B09_W06Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie mechaniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_W06ma uporządkowaną wiedzę w zakresie mechaniki, elektrotechniki, elektroniki, automatyki
Cel przedmiotuC-2Zdobycie podstawowej wiedzy z obszaru mechaniki płynów niezbędnej w realizacji zadań kierunku chłodnictwo i klimatyzacja
C-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami mechaniki płynów
Treści programoweT-W-1Podstawowe wiadomości o płynach. Podstawowe właściwości płynów. Podstawowe równania mechaniki płynów i ich zastosowanie.
T-W-2Mechanika płynów w projektowaniu i eksploatacji instalacji wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i chłodniczych
T-A-1Rozwiązywanie zadań z problemami praktycznymi w zakresie zagadnień omawianych na wykładach.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności
S-2Ocena formująca: Ocena opracowań zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania
5,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania i efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_B09_W15Student ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych oraz prowadzenia badań naukowych w obszarze zagadnień powiązanych z tymi systemami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_W15ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych oraz prowadzenia badań naukowych w obszarze zagadnień powiązanych z tymi systemami
Cel przedmiotuC-2Zdobycie podstawowej wiedzy z obszaru mechaniki płynów niezbędnej w realizacji zadań kierunku chłodnictwo i klimatyzacja
Treści programoweT-W-1Podstawowe wiadomości o płynach. Podstawowe właściwości płynów. Podstawowe równania mechaniki płynów i ich zastosowanie.
T-W-2Mechanika płynów w projektowaniu i eksploatacji instalacji wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i chłodniczych
T-A-1Rozwiązywanie zadań z problemami praktycznymi w zakresie zagadnień omawianych na wykładach.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności
S-2Ocena formująca: Ocena opracowań zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania
5,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i objaśnić definicje pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania i efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_B09_U01Student posiada umiejętności wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską
Cel przedmiotuC-2Zdobycie podstawowej wiedzy z obszaru mechaniki płynów niezbędnej w realizacji zadań kierunku chłodnictwo i klimatyzacja
C-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami mechaniki płynów
Treści programoweT-W-1Podstawowe wiadomości o płynach. Podstawowe właściwości płynów. Podstawowe równania mechaniki płynów i ich zastosowanie.
T-W-2Mechanika płynów w projektowaniu i eksploatacji instalacji wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i chłodniczych
T-A-1Rozwiązywanie zadań z problemami praktycznymi w zakresie zagadnień omawianych na wykładach.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności
S-2Ocena formująca: Ocena opracowań zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczeń oraz przygotować opracowania, w którym przedstawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń
3,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń
3,5Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń
5,0potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_B09_U12Student potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_U12potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych
Cel przedmiotuC-2Zdobycie podstawowej wiedzy z obszaru mechaniki płynów niezbędnej w realizacji zadań kierunku chłodnictwo i klimatyzacja
C-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami mechaniki płynów
Treści programoweT-W-1Podstawowe wiadomości o płynach. Podstawowe właściwości płynów. Podstawowe równania mechaniki płynów i ich zastosowanie.
T-W-2Mechanika płynów w projektowaniu i eksploatacji instalacji wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i chłodniczych
T-A-1Rozwiązywanie zadań z problemami praktycznymi w zakresie zagadnień omawianych na wykładach.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności
S-2Ocena formująca: Ocena opracowań zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczeń oraz przygotować opracowania, w którym przedstawione zostaną wyniki z przeprowadzonych obliczeń
3,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń
3,5Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń
5,0Student potrafi samodzielnie przeprowadzić obliczenia oraz przygotować opracowanie, w którym potrafi przedstawić wyniki z przeprowadzonych obliczeń wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z przeprowadzonych obliczeń, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_B09_K07Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_K07potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Zdobycie podstawowej wiedzy z obszaru mechaniki płynów niezbędnej w realizacji zadań kierunku chłodnictwo i klimatyzacja
C-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami mechaniki płynów
Treści programoweT-W-1Podstawowe wiadomości o płynach. Podstawowe właściwości płynów. Podstawowe równania mechaniki płynów i ich zastosowanie.
T-W-2Mechanika płynów w projektowaniu i eksploatacji instalacji wentylacyjnych, klimatyzacyjnych i chłodniczych
T-A-1Rozwiązywanie zadań z problemami praktycznymi w zakresie zagadnień omawianych na wykładach.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji i aktywności
S-2Ocena formująca: Ocena opracowań zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,0Student ma podstawową świadomość o pozatechnicznych aspektach działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,0Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej, zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz rozumie zagrożenia wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania jednostek oceanotechnicznych
4,5Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej, zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz rozumie zagrożenia wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania jednostek oceanotechnicznych; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne aspekty działalności inżynierskiej, zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz rozumie zagrożenia wynikające z niewłaściwego prowadzenia procesu projektowania jednostek oceanotechnicznych; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny