Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S1)

Sylabus przedmiotu Elektrotechnika i elektronika:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chłodnictwo i Klimatyzacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektrotechnika i elektronika
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Cieplnych i Inżynierii Bezpieczeństwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Nikończuk <Piotr.Nikonczuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Malwina Pilarska <Malwina.Pilarska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,25zaliczenie
laboratoriaL3 15 2,00,25zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1matematyka: rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, liczby zespolone, równania różniczkowe zwyczajne
W-2fizyka: zjawisko prądu elektrycznego, podstawy elektromagnetyzmu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny obwodów prądu stałego6
T-A-2kolokwium nr 11
T-A-3rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny prądu przemiennego6
T-A-4kolokwium nr 21
T-A-5zaliczenie przedmiotu1
15
laboratoria
T-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP1
T-L-2pomiary prądów i napięć w obwodach prądu stałego2
T-L-3pomiary oporności i przewodności2
T-L-4sprawdzanie przyrządów pomiarowych o niższych klasach dokładności2
T-L-5przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie 1 części ćwiczeń laboratoryjnych1
T-L-6badanie połączenia mieszanego rezystorów2
T-L-7sprawdzenie pierwszego prawa Kirchhoffa2
T-L-8rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza2
T-L-9przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie 2 części ćwiczeń laboratoryjnych1
15
wykłady
T-W-1analiza obwodów prądu stałego4
T-W-2magnetyzm i elektromagnetyzm2
T-W-3analiza obwodów prądu sinusoidalnego4
T-W-4układy trójfazowe2
T-W-5budowa i zasada działania transformatorów, maszyn elektrycznych prądu stałego, synchronicznych i asynchronicznych8
T-W-6urządzenia i instalacje elektryczne niskiego napięcia2
T-W-7ochrona przeciwporażeniowa, przed prądem przetężeniowym i przeciążeniowym2
T-W-8elementy półprzewodnikowe, zasada działania i podstawowe przykłady zastosowań4
T-W-9zaliczenie przedmiotu2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury5
A-A-3przygotowanie do kolokwiów5
25
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury16
A-L-3przygotowanie sprawozdań8
A-L-4przygotowanie do zaliczenia10
49
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie literatury12
A-W-3przygotowanie do egzaminu8
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca: wykład informacyjny
M-2metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne przedmiotu
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_B14_W02
student rozpoznaje części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, objasnia zasadę ich działania i podstawowe właściwości
CK_1A_W06, CK_1A_W02C-1T-W-9, T-W-6, T-W-4, T-W-8, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_B14_U01
student rozwiązuje proste zadanie obliczeniowe z dziedziny elektrotechniki i ocenia jakościowo otrzymany wynik w celu sformułowania wniosków
CK_1A_U01C-1T-A-5, T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-5M-3, M-2S-3, S-2
CK_1A_B14_U02
student wykorzystuje techniki przeprowadzania eksperymentu do rozwiązania prostych problemów inżynierskich
CK_1A_U07C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-5M-3S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_B14_K01
student rozumie potrzebę współdziałania z grupą w celu osiągnięcia postawionego przed nią zadania
CK_1A_K04C-1T-W-9, T-W-6, T-W-4, T-W-8, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-1, T-A-5, T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-5M-1, M-3, M-2S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_1A_B14_W02
student rozpoznaje części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, objasnia zasadę ich działania i podstawowe właściwości
2,0student nie rozpoznaje części składowych urządzeń i instalacji elektrycznych
3,0student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych
3,5student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych i wymienia podstawowe ich cechy
4,0student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych i wymienia podstawowe ich cechy i charakterystyki
4,5student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych i wymienia ich cechy i charakterystyki
5,0student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, kompleksowo wymienia ich cechy i charakterystyki oraz ocenia trafność ich doboru i zastosowania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_1A_B14_U01
student rozwiązuje proste zadanie obliczeniowe z dziedziny elektrotechniki i ocenia jakościowo otrzymany wynik w celu sformułowania wniosków
2,0student nie potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania prostych zadań obliczeniowych
3,0student potrafi z pomocą posługiwać się omówionymi na zajęciach technikami rozwiązywania prostych zadań obliczeniowych
3,5student potrafi posługiwać się omówionymi na zajęciach technikami rozwiązywania prostych zadań obliczeniowych
4,0student potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania prostych zadań obliczeniowych
4,5student potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania zadań obliczeniowych
5,0student potrafi kompleksowo posługiwać się technikami rozwiązywania zadań obliczneiowych
CK_1A_B14_U02
student wykorzystuje techniki przeprowadzania eksperymentu do rozwiązania prostych problemów inżynierskich
2,0student nie potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
3,0student potrafi z pomocą posługiwać się omówionymi na zajęciach technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
3,5student potrafi posługiwać się omówionymi na zajęciach technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
4,0student potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
4,5student potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania zadań inżynierskich
5,0student potrafi kompleksowo posługiwać się technikami rozwiązywania zadań inżynierskich

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_1A_B14_K01
student rozumie potrzebę współdziałania z grupą w celu osiągnięcia postawionego przed nią zadania
2,0student nie wyraża woli współpracy z grupą zadaniową
3,0student wyraża wolę współpracy z grupą zadaniową
3,5student wyraża wolę współpracy z grupą zadaniową i wykonuje polecenia bardziej doświadczonych członków grupy
4,0student współpracuje z grupą i aktywnie wyraża swoje opinie, zmierzając do osiągnięcia wyznaczonego celu
4,5student współpracuje z grupą i aktywnie wyraża swoje trafne opinie, zmierzając do osiągnięcia wyznaczonego celu
5,0student jest liderem grupy zadaniowej, planuje jej pracę, przydziela zadania poszczególnym jej członkom i kontroluje poprawność ich wykonania

Literatura podstawowa

  1. Jan Strojny (pod redakcją), Vademecum elektryka: poradnik dla inżynierów, techników i studentów, Centralny Ośrodek Szkolenia i Wydawnictw SEP, Warszawa, 2004
  2. Dębowski A., Automatyka. Napęd elektryczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017
  3. Jan Hennel, Podstawy elektroniki półprzewodnikowej, WNT, Warszawa, 2003
  4. Winkler W., Wiszniewski A., Automatyka zabezpieczeniowa w systemach elektroenergetycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Paweł Hempowicz (praca zbiorowa), Eletrotechnika i elektronika dla nieelektryków, WNT, Warszawa, 1999
  2. Augustyn Chwaleba, Metrologia elektryczna, WNT, Warszawa, 2003
  3. Jacek Wyszkowski, Elektrotechnika okrętowa: czytanie schematów, Fundacja Rozwoju Akademii Morskiej, Gdynia, 2006
  4. Janusz Piotrowski, Podstawy miernictwa, WNT, Warszawa, 2002

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny obwodów prądu stałego6
T-A-2kolokwium nr 11
T-A-3rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny prądu przemiennego6
T-A-4kolokwium nr 21
T-A-5zaliczenie przedmiotu1
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP1
T-L-2pomiary prądów i napięć w obwodach prądu stałego2
T-L-3pomiary oporności i przewodności2
T-L-4sprawdzanie przyrządów pomiarowych o niższych klasach dokładności2
T-L-5przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie 1 części ćwiczeń laboratoryjnych1
T-L-6badanie połączenia mieszanego rezystorów2
T-L-7sprawdzenie pierwszego prawa Kirchhoffa2
T-L-8rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza2
T-L-9przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie 2 części ćwiczeń laboratoryjnych1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1analiza obwodów prądu stałego4
T-W-2magnetyzm i elektromagnetyzm2
T-W-3analiza obwodów prądu sinusoidalnego4
T-W-4układy trójfazowe2
T-W-5budowa i zasada działania transformatorów, maszyn elektrycznych prądu stałego, synchronicznych i asynchronicznych8
T-W-6urządzenia i instalacje elektryczne niskiego napięcia2
T-W-7ochrona przeciwporażeniowa, przed prądem przetężeniowym i przeciążeniowym2
T-W-8elementy półprzewodnikowe, zasada działania i podstawowe przykłady zastosowań4
T-W-9zaliczenie przedmiotu2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury5
A-A-3przygotowanie do kolokwiów5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury16
A-L-3przygotowanie sprawozdań8
A-L-4przygotowanie do zaliczenia10
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie literatury12
A-W-3przygotowanie do egzaminu8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_B14_W02student rozpoznaje części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, objasnia zasadę ich działania i podstawowe właściwości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_W06ma uporządkowaną wiedzę w zakresie mechaniki, elektrotechniki, elektroniki, automatyki
CK_1A_W02ma wiedzę z zakresu fizyki (obejmującą mechanikę, termodynamikę, optykę, elektryczność i magnetyzm, fizykę jądrową oraz fizykę ciała stałego) niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych występujących w przyrodzie i pozwalającą na ich wykorzystanie do wytwarzania ciepła i zimna
Cel przedmiotuC-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania
Treści programoweT-W-9zaliczenie przedmiotu
T-W-6urządzenia i instalacje elektryczne niskiego napięcia
T-W-4układy trójfazowe
T-W-8elementy półprzewodnikowe, zasada działania i podstawowe przykłady zastosowań
T-W-3analiza obwodów prądu sinusoidalnego
T-W-2magnetyzm i elektromagnetyzm
T-W-7ochrona przeciwporażeniowa, przed prądem przetężeniowym i przeciążeniowym
T-W-5budowa i zasada działania transformatorów, maszyn elektrycznych prądu stałego, synchronicznych i asynchronicznych
T-W-1analiza obwodów prądu stałego
Metody nauczaniaM-1metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie rozpoznaje części składowych urządzeń i instalacji elektrycznych
3,0student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych
3,5student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych i wymienia podstawowe ich cechy
4,0student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych i wymienia podstawowe ich cechy i charakterystyki
4,5student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych i wymienia ich cechy i charakterystyki
5,0student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, kompleksowo wymienia ich cechy i charakterystyki oraz ocenia trafność ich doboru i zastosowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_B14_U01student rozwiązuje proste zadanie obliczeniowe z dziedziny elektrotechniki i ocenia jakościowo otrzymany wynik w celu sformułowania wniosków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską
Cel przedmiotuC-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania
Treści programoweT-A-5zaliczenie przedmiotu
T-A-1rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny obwodów prądu stałego
T-A-3rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny prądu przemiennego
T-A-2kolokwium nr 1
T-A-4kolokwium nr 2
T-L-2pomiary prądów i napięć w obwodach prądu stałego
T-L-3pomiary oporności i przewodności
T-L-4sprawdzanie przyrządów pomiarowych o niższych klasach dokładności
T-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP
T-L-6badanie połączenia mieszanego rezystorów
T-L-7sprawdzenie pierwszego prawa Kirchhoffa
T-L-8rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza
T-L-9przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie 2 części ćwiczeń laboratoryjnych
T-L-5przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie 1 części ćwiczeń laboratoryjnych
Metody nauczaniaM-3metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
M-2metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania prostych zadań obliczeniowych
3,0student potrafi z pomocą posługiwać się omówionymi na zajęciach technikami rozwiązywania prostych zadań obliczeniowych
3,5student potrafi posługiwać się omówionymi na zajęciach technikami rozwiązywania prostych zadań obliczeniowych
4,0student potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania prostych zadań obliczeniowych
4,5student potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania zadań obliczeniowych
5,0student potrafi kompleksowo posługiwać się technikami rozwiązywania zadań obliczneiowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_B14_U02student wykorzystuje techniki przeprowadzania eksperymentu do rozwiązania prostych problemów inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_U07potrafi zaplanować badania, przeprowadzić pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski w zakresie zagadnień dotyczących chłodnictwa i klimatyzacji
Cel przedmiotuC-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania
Treści programoweT-L-2pomiary prądów i napięć w obwodach prądu stałego
T-L-3pomiary oporności i przewodności
T-L-4sprawdzanie przyrządów pomiarowych o niższych klasach dokładności
T-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP
T-L-6badanie połączenia mieszanego rezystorów
T-L-7sprawdzenie pierwszego prawa Kirchhoffa
T-L-8rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza
T-L-9przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie 2 części ćwiczeń laboratoryjnych
T-L-5przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie 1 części ćwiczeń laboratoryjnych
Metody nauczaniaM-3metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
3,0student potrafi z pomocą posługiwać się omówionymi na zajęciach technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
3,5student potrafi posługiwać się omówionymi na zajęciach technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
4,0student potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
4,5student potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania zadań inżynierskich
5,0student potrafi kompleksowo posługiwać się technikami rozwiązywania zadań inżynierskich
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_B14_K01student rozumie potrzebę współdziałania z grupą w celu osiągnięcia postawionego przed nią zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_K04ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych
Cel przedmiotuC-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania
Treści programoweT-W-9zaliczenie przedmiotu
T-W-6urządzenia i instalacje elektryczne niskiego napięcia
T-W-4układy trójfazowe
T-W-8elementy półprzewodnikowe, zasada działania i podstawowe przykłady zastosowań
T-W-3analiza obwodów prądu sinusoidalnego
T-W-2magnetyzm i elektromagnetyzm
T-W-7ochrona przeciwporażeniowa, przed prądem przetężeniowym i przeciążeniowym
T-W-5budowa i zasada działania transformatorów, maszyn elektrycznych prądu stałego, synchronicznych i asynchronicznych
T-W-1analiza obwodów prądu stałego
T-A-5zaliczenie przedmiotu
T-A-1rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny obwodów prądu stałego
T-A-3rozwiązywanie zadań obliczeniowych z dziedziny prądu przemiennego
T-A-2kolokwium nr 1
T-A-4kolokwium nr 2
T-L-2pomiary prądów i napięć w obwodach prądu stałego
T-L-3pomiary oporności i przewodności
T-L-4sprawdzanie przyrządów pomiarowych o niższych klasach dokładności
T-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP
T-L-6badanie połączenia mieszanego rezystorów
T-L-7sprawdzenie pierwszego prawa Kirchhoffa
T-L-8rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza
T-L-9przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie 2 części ćwiczeń laboratoryjnych
T-L-5przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie 1 części ćwiczeń laboratoryjnych
Metody nauczaniaM-1metoda podająca: wykład informacyjny
M-3metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
M-2metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wyraża woli współpracy z grupą zadaniową
3,0student wyraża wolę współpracy z grupą zadaniową
3,5student wyraża wolę współpracy z grupą zadaniową i wykonuje polecenia bardziej doświadczonych członków grupy
4,0student współpracuje z grupą i aktywnie wyraża swoje opinie, zmierzając do osiągnięcia wyznaczonego celu
4,5student współpracuje z grupą i aktywnie wyraża swoje trafne opinie, zmierzając do osiągnięcia wyznaczonego celu
5,0student jest liderem grupy zadaniowej, planuje jej pracę, przydziela zadania poszczególnym jej członkom i kontroluje poprawność ich wykonania