Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S1)
Sylabus przedmiotu Ochrona przed hałasem:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chłodnictwo i Klimatyzacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ochrona przed hałasem | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Cieplnych i Inżynierii Bezpieczeństwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Sergiy Filin <Sergiy.Filin@zut.edu.pl>, Malwina Pilarska <Malwina.Pilarska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wiedza, umiejętności i kompetencje z przedmiotów: Matematyka 1 i 2, Fizyka 1 i 2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zdobycie wiedzy na temat ochrony wibroakustycznej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | przykłady i zadania zgodne z treścią prowadzonych wykładów | 13 |
T-A-2 | kolokwium | 2 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | zajęcia organizacyjne | 2 |
T-P-2 | rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu ochrony wibroakustycznej; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi | 13 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | powstawanie dźwięku, fale akustyczne, pola | 6 |
T-W-2 | metody obniżania poziomu drgań mechanicznych i hałasu | 7 |
T-W-3 | zaliczenie przedmiotu | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć | 5 |
A-A-3 | przygotowanie do kolokwium | 5 |
25 | ||
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | studiowanie literatury i wykonanie obliczeń projektowych | 24 |
A-P-3 | przygotowanie opracowania końcowego wykonanego projektu | 10 |
49 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | studiowanie literatury | 6 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 5 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda podająca: wykład informacyjny |
M-2 | metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | metoda praktyczna: metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne przedmiotu |
S-2 | Ocena podsumowująca: zalicznie pisemne ćwiczeń audytoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C04_W01 student opisuje główne zagadnienia dotyczące hałasu i drgań i wskazuje podstawowe środki ochrony przed nimi | CK_1A_W14 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C04_U01 student rozwiązuje prosty problem inżynierski z dziedziny ochrony wibroakustycznej | CK_1A_U07, CK_1A_U10 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-P-1, T-P-2 | M-2, M-3 | S-3, S-2 |
CK_1A_C04_U02 student planuje i organizuje bezpieczne rozwiązanie problemu inżynierskiego z dziedziny ochrony przed hałasem | CK_1A_U03 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_1A_C04_K01 student jest zorientowany na postępowanie zgodnie z zasadami BHP w środowisku przemysłowym | CK_1A_K04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-A-1, T-A-2, T-P-1, T-P-2 | M-2, M-3, M-1 | S-3, S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C04_W01 student opisuje główne zagadnienia dotyczące hałasu i drgań i wskazuje podstawowe środki ochrony przed nimi | 2,0 | |
3,0 | student wskazuje podstawowe środki ochrony wibroakustycznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C04_U01 student rozwiązuje prosty problem inżynierski z dziedziny ochrony wibroakustycznej | 2,0 | |
3,0 | student identyfikuje i rozwiązuje prosty problem inżynierski z dziedziny wibroakutyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
CK_1A_C04_U02 student planuje i organizuje bezpieczne rozwiązanie problemu inżynierskiego z dziedziny ochrony przed hałasem | 2,0 | |
3,0 | student potrafi wykonać proste obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w skróconej formie pisemnego raportu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_1A_C04_K01 student jest zorientowany na postępowanie zgodnie z zasadami BHP w środowisku przemysłowym | 2,0 | |
3,0 | student postępuje zgodnie z zasadami BHP w dziedzinie wibroakustyki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Zbigniew Engel, Ochrona środowiska przed drganiami i hałasem, PWN, Warszawa, 2001
- Kalda G., Ochrona przed hałasem, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2020