Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S1)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chłodnictwo i Klimatyzacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Cieplnych i Inżynierii Bezpieczeństwa
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Tuchowski <Wojciech.Tuchowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza z zakresu przedmiotów kierunkowych, specjalnościowych i normalizacyjnych, oraz komputerowego wspomagania projektowania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1zajęcia organizacyjne2
T-P-2rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi28
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2dobór i studiowanie literatury10
A-P-3wykonanie obliczeń projektowych5
A-P-4przygotowanie opracowania końcowego wykonanego projektu5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda praktyczna: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_C16_W01
student wybiera aplikacje i oprogramowanie niezbędne do prezentacji rozwiązania problemu projektowego
CK_1A_W03C-1T-P-2M-1S-1
CK_1A_C16_W02
student proponuje sposób poprawnego rozwiązania problemu obliczeniowego z dziedziny objętej tematyką zagadnienia
CK_1A_W15C-1T-P-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_C16_U01
student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania
CK_1A_U01C-1T-P-1, T-P-2M-1S-1
CK_1A_C16_U02
przedstawia wyniki swojej pracy w zwartej formie pisemnego raportu
CK_1A_U03C-1T-P-1, T-P-2M-1S-1
CK_1A_C16_U03
student rozwiązuje typowy inżynierski problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności
CK_1A_U07C-1T-P-1, T-P-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CK_1A_C16_K01
student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób
CK_1A_K01C-1T-P-1, T-P-2M-1S-1
CK_1A_C16_K02
student wykazuje aktywną postawę w rozwiązywaniu problemów inżynierskich
CK_1A_K02C-1T-P-1, T-P-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_1A_C16_W01
student wybiera aplikacje i oprogramowanie niezbędne do prezentacji rozwiązania problemu projektowego
2,0
3,0student zgodnie z zasadami pisania prac naukowych przedstawił problem i zaproponował poprawne obliczeniowo rozwiązanie
3,5
4,0
4,5
5,0
CK_1A_C16_W02
student proponuje sposób poprawnego rozwiązania problemu obliczeniowego z dziedziny objętej tematyką zagadnienia
2,0
3,0student zgodnie z zasadami pisania prac naukowych przedstawił problem i zaproponował poprawne obliczeniowo rozwiązanie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_1A_C16_U01
student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania
2,0
3,0student potrafi wyciągnąć podstawowe wnioski ze wskazanych pozycji literaturowych
3,5
4,0
4,5
5,0
CK_1A_C16_U02
przedstawia wyniki swojej pracy w zwartej formie pisemnego raportu
2,0
3,0student przedstawia poprawny w formie raport pisemny z wykonanej pracy
3,5
4,0
4,5
5,0
CK_1A_C16_U03
student rozwiązuje typowy inżynierski problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności
2,0
3,0student potrafi wykonać proste obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w skróconej, ale czytelnej formie pisemnej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CK_1A_C16_K01
student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób
2,0
3,0student rozwiązuje problem inżynierski i przedstawia jego rozwiązanie w formie pisemnej
3,5
4,0
4,5
5,0
CK_1A_C16_K02
student wykazuje aktywną postawę w rozwiązywaniu problemów inżynierskich
2,0
3,0student rozwiązuje problem inżynierski i przedstawia jego rozwiązanie w formie pisemnej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. literatura fachowa i normalizacyjna z dziedziny chłodnictwa i klimatyzacji, bezpośrednio związana z tematem zadania projektowego lub obliczeniowego

Literatura dodatkowa

  1. Renata Wojciechowska, Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1zajęcia organizacyjne2
T-P-2rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi28
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2dobór i studiowanie literatury10
A-P-3wykonanie obliczeń projektowych5
A-P-4przygotowanie opracowania końcowego wykonanego projektu5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_C16_W01student wybiera aplikacje i oprogramowanie niezbędne do prezentacji rozwiązania problemu projektowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_W03ma elementarną wiedzę z zakresu architektury systemów i sieci komputerowych oraz systemów operacyjnych, programowania, niezbędną do korzystania z sieci komputerowych i aplikacji sieciowych, komputerowego wspomagania podczas rozwiązywania problemów technicznych i organizacyjnych występujących w chłodnictwie i klimatyzacji
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-2rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zgodnie z zasadami pisania prac naukowych przedstawił problem i zaproponował poprawne obliczeniowo rozwiązanie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_C16_W02student proponuje sposób poprawnego rozwiązania problemu obliczeniowego z dziedziny objętej tematyką zagadnienia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_W15ma pogłębioną wiedzę ogólną dotyczącą zasad projektowania i eksploatacji systemów wentylacji, chłodniczych i klimatyzacyjnych oraz prowadzenia badań naukowych w obszarze zagadnień powiązanych z tymi systemami
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-2rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zgodnie z zasadami pisania prac naukowych przedstawił problem i zaproponował poprawne obliczeniowo rozwiązanie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_C16_U01student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-1zajęcia organizacyjne
T-P-2rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi wyciągnąć podstawowe wnioski ze wskazanych pozycji literaturowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_C16_U02przedstawia wyniki swojej pracy w zwartej formie pisemnego raportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_U03potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim, angielskim lub innym języku obcym
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-1zajęcia organizacyjne
T-P-2rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student przedstawia poprawny w formie raport pisemny z wykonanej pracy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_C16_U03student rozwiązuje typowy inżynierski problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_U07potrafi zaplanować badania, przeprowadzić pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski w zakresie zagadnień dotyczących chłodnictwa i klimatyzacji
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-1zajęcia organizacyjne
T-P-2rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi wykonać proste obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w skróconej, ale czytelnej formie pisemnej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_C16_K01student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_K01ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy)
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-1zajęcia organizacyjne
T-P-2rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student rozwiązuje problem inżynierski i przedstawia jego rozwiązanie w formie pisemnej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCK_1A_C16_K02student wykazuje aktywną postawę w rozwiązywaniu problemów inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCK_1A_K02ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-1zajęcia organizacyjne
T-P-2rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu chłodnictwa i klimatyzacji; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student rozwiązuje problem inżynierski i przedstawia jego rozwiązanie w formie pisemnej
3,5
4,0
4,5
5,0