Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie łańcuchem dostaw:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Logistyka | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Zarządzanie łańcuchem dostaw | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Sęk <joanna.sek@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Daria Cybulska <Daria.Mozdrzen@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
| Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Podstawowa wiedza z zarządzania i logistyki |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Celem przedmiotu jest wskazanie istoty zarządzania łańcuchami dostaw jako czynnika zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| T-A-1 | Charakterystyka i budowa łańcucha dostaw – case study | 4 |
| T-A-2 | Narzędzia informatyczne w zarządzaniu łańcuchem dostaw. | 4 |
| T-A-3 | Ocena funkcjonowania łańcucha dostaw | 3 |
| T-A-4 | Projektowanie nowoczesnego łańcucha dostaw. | 4 |
| 15 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Wprowadzenie do zarządzania łańcuchem dostaw. Strategie związane z łańcuchem dostaw. | 2 |
| T-W-2 | Instrumenty zarzadzania łańcuchami dostaw. | 2 |
| T-W-3 | Procesy zachodzące w łańcuchach dostaw. | 2 |
| T-W-4 | Wybór procesów oraz decyzje dotyczące organizacji łańcucha dostaw. | 2 |
| T-W-5 | Decyzje dotyczące pozyskiwania produktów i proces zaopatrzenia w łańcuchach dostaw. | 2 |
| T-W-6 | Wybór systemu transportu i magazynowania w łańcuchu dostaw. | 2 |
| T-W-7 | Zarządzanie zapasami jako element łańcucha dostaw. | 2 |
| T-W-8 | Zarządzanie produkcją w łańcucha dostaw. | 2 |
| T-W-9 | Zarządzanie jakością w łańcuchach dostaw. | 2 |
| T-W-10 | Znaczenie systemów informatycznychw łańcuchach dostaw. | 3 |
| T-W-11 | Narzędzia wspomagające zarządzanie łańcuchami dostaw | 3 |
| T-W-12 | Łańcuch dostaw w aspekcie przewagi konkurencyjnej | 3 |
| T-W-13 | Partnerstwo w ramach łańcucha dostaw | 1 |
| T-W-14 | Koncepcja zielonych łańcuchów dostaw. | 2 |
| 30 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| A-A-1 | Udział w zajęciach | 15 |
| A-A-2 | Przygotowanie projektu łańcucha dostaw | 10 |
| 25 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
| A-W-2 | Studiowanie literatury i czasopism branżowych | 10 |
| A-W-3 | Samodzielna praca studenta (przygotowanie do egzaminu) | 8 |
| A-W-4 | Egzamin | 2 |
| 50 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Wykład informacyjny z zastosowaniem prezentacji multimedialnej |
| M-2 | Ćwiczenia - praca w grupach, case study. |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Egzamin pisemny. |
| S-2 | Ocena formująca: ocena ciągła z zajęć, wykonanie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| LO_2A_C01_W01 Student ma wiedzę z zakresu podstawowych zasad zarządzania łańcuchem dostaw, zna mierniki oceny jego efektywności oraz rozumie wpływ procesow zachodzących w łańcuchach dostaw na osiąganie celów przedsiebiorstwa. | LO_2A_W01, LO_2A_W11 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-8, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-W-9, T-W-10, T-W-12 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| LO_2A_C01_U01 Student potrafi zastosować narzędzia i koncepcje teoretyczne stosowane w łańcuchu dostaw i zastosować je w przykładowym łańcuchu. | LO_2A_U01, LO_2A_U02 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-W-13, T-W-12 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| LO_2A_C01_K01 Student pracuje w zespole podczas realizowanych ćwiczeń. | LO_2A_K05 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-13, T-W-12 | M-2 | S-2 |
| LO_2A_C01_K02 Student ma świadomość potrzeby ustawicznego kształcenia oraz podejmowania profesjonalnych decyzji. | LO_2A_K06 | — | — | C-1 | T-A-3, T-A-4, T-A-2 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| LO_2A_C01_W01 Student ma wiedzę z zakresu podstawowych zasad zarządzania łańcuchem dostaw, zna mierniki oceny jego efektywności oraz rozumie wpływ procesow zachodzących w łańcuchach dostaw na osiąganie celów przedsiebiorstwa. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
| 3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
| 3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
| 4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz wzbogaconą o wiedzę z literaturury uzupelniającej | |
| 5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wzbogaconą o wiedzę z literatury uzupełniającej oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| LO_2A_C01_U01 Student potrafi zastosować narzędzia i koncepcje teoretyczne stosowane w łańcuchu dostaw i zastosować je w przykładowym łańcuchu. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia |
| 3,0 | 0 Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia | |
| 3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia | |
| 4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia | |
| 4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
| 5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| LO_2A_C01_K01 Student pracuje w zespole podczas realizowanych ćwiczeń. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
| 3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
| 3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
| 4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
| 4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość | |
| 5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli | |
| LO_2A_C01_K02 Student ma świadomość potrzeby ustawicznego kształcenia oraz podejmowania profesjonalnych decyzji. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
| 3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
| 3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
| 4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
| 4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość | |
| 5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli |
Literatura podstawowa
- Ciesielski M. (red.), Zarządzanie łańcuchem dostaw, PWE, 2011
- Witkowski J., Zarządzanie łańcuchem dostaw.Koncepcje - procedury – doświadczenia., PWE, 2010
- Hugos M., Zarządzanie łańcuchem dostaw. Podstawy., Onepress, 2013, Wydanie II
Literatura dodatkowa
- Ciesielski M. (red.), Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw, PWE, 2009
- Kisperska-Moroń D. (red.), Pomiar funkcjonowania łańcuchów dostaw, Wydawnictwo AE w Katowicach, 2006