Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie ryzykiem w logistyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie ryzykiem w logistyce | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie przez studenta pogłębionej wiedzy i umiejętności z zakresu nauki o bezpieczeństwie w odniesieniu do obszaru logistyki. |
C-2 | Nabycie przez studenta pogłębionej wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania ryzykiem łańcuchów dostaw. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Identyfikacja czynników ryzyka charakterystycznych dla procesów logistycznych | 3 |
T-A-2 | Jakościowa ocena ryzyka; wskaźniki ryzyka. | 6 |
T-A-3 | Ilościowa ocena ryzyka. | 5 |
T-A-4 | Usystematyzowanie zagadnień. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Bezpieczeństwo i ryzyko w logistyce. | 4 |
T-W-2 | Metody analizy ryzyka. | 5 |
T-W-3 | Zarządzanie ryzykiem łańcuchów dostaw. | 5 |
T-W-4 | Usystematyzowanie zagadnień. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Studiowanie materiału, przygotowanie do zaliczenia | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie materiału, przygotowanie do zaliczenia. | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: podsumuwujaca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C05_W01 Student zna zasady i metody prowadzenia analizy ryzyka procesu logistycznego i zarządzania jego bezpieczeństwem. | LO_2A_W14, LO_2A_W01, LO_2A_W05, LO_2A_W10, LO_2A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C05_U01 Student potrafi przeprowadzić analizę ryzyka łańcucha dostawy i umie zarządzać jego bezpieczeństwem. | LO_2A_U01, LO_2A_U02, LO_2A_U03, LO_2A_U04, LO_2A_U06 | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C05_K01 Student rozumie i uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu bezpieczeństwa procesów logistycznych oraz jest świadomy konieczności samodoskonalenia, a także korzystania z wiedzy i opinii ekspertów. | LO_2A_K02, LO_2A_K03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C05_W01 Student zna zasady i metody prowadzenia analizy ryzyka procesu logistycznego i zarządzania jego bezpieczeństwem. | 2,0 | student nie zna podstaw zasad i metod prowadzenia analizy ryzyka procesu logistycznego i zarządzania jego bezpieczeństwem, |
3,0 | student w stopniu dostatecznym wykazuje znajomość podstawowych metod prowadzenia analizy ryzyka; ma podstawową wiedzę w zakresie zagadnień zarządzania bezpieczeństwem procesów logistycznych. | |
3,5 | student zna podstawowe zasady i metody prowadzenia analizy ryzyka procesu logistycznego i umie we dostatecznym stopniu zarządzać jego bezpieczeństwem | |
4,0 | student w stopniu dobrym zna podstawowe zasady i metody prowadzenia analizy ryzyka procesu logistycznego i umie we właściwym stopniu zarządzać jego bezpieczeństwem | |
4,5 | student w stopniu dobrym zna różne zasady i metody prowadzenia analizy ryzyka procesu logistycznego i umie twórczo zarządzać jego bezpieczeństwem | |
5,0 | student w bardzo dobrym stopniu wykazuje się twórczą wiedzą na temat stosowania zasad i metod prowadzenia analizy ryzyka procesu logistycznego i umie twórczo zarządzać jego bezpieczeństwem |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C05_U01 Student potrafi przeprowadzić analizę ryzyka łańcucha dostawy i umie zarządzać jego bezpieczeństwem. | 2,0 | student nie potrafi zidentyfikować podstawowych czynników ryzyka i ocenić ich wpływu na poziom ryzyka. |
3,0 | student w stopniu podstawowym umie przeprowadzić podstawowe etapy analizy ryzyka i wskazać dominujące czynniki mające wpływ na bezpieczeństwo procesu logistycznego. | |
3,5 | student w stopniu podstawowym umie przeprowadzić wszystkie etapy analizy ryzyka i wskazać dominujące czynniki mające wpływ na bezpieczeństwo procesu logistycznego, | |
4,0 | student w stopniu dobrym potrafi przeprowadzić analizę ryzyka łańcucha dostawy i umie zarządzać jego bezpieczeństwem | |
4,5 | student w stopniu dobrym potrafi przeprowadzić analizę ryzyka łańcucha dostawy i umie zarządzać twórczo jego bezpieczeństwem | |
5,0 | student bardzo dobrze potrafi przeprowadzić analizę ryzyka łańcucha dostawy i umie zarządzać twórczo jego bezpieczeństwem |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C05_K01 Student rozumie i uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu bezpieczeństwa procesów logistycznych oraz jest świadomy konieczności samodoskonalenia, a także korzystania z wiedzy i opinii ekspertów. | 2,0 | student nie ma świadomości i nie rozumie roli wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu bezpieczeństwa procesów logistycznych; nie uznaje konieczności samodoskonalenia, a także korzystania z wiedzy i opinii ekspertów. |
3,0 | student w stopniu podstawowym rozumie i akceptuje rolę wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu bezpieczeństwa procesów logistycznych oraz ma świadość konieczności samodoskonalenia. | |
3,5 | student w stopniu ponadprzeciętnym rozumie i akceptuje rolę wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu bezpieczeństwa procesów logistycznych oraz ma świadomość konieczności samodoskonalenia | |
4,0 | student w stopniu dobrym rozumie i akceptuje rolę wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu bezpieczeństwa procesów logistycznych oraz ma świadomość konieczności samodoskonalenia, oraz korzystania z wiedzy eksperckiej | |
4,5 | student w dobrym stopniu rozumie i akceptuje rolę wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu bezpieczeństwa procesów logistycznych oraz ma świadomość konieczności samodoskonalenia oraz korzystania z wiedzy eksperckiej | |
5,0 | student w bardzo dobrym stopniu rozumie i akceptuje rolę wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu bezpieczeństwa procesów logistycznych oraz ma świadomość konieczności samodoskonalenia oraz korzystania z opinii i wiedzy eksperckiej. |
Literatura podstawowa
- Szopa T.:, Niezawodność i bezpieczeństwo, Oficyna Wydawnicza PW, 2016
- Tummala R., Schoenherr T., Assessing and managing risks using the Supply Chain Risk Management Process (SCRMP), 2011, Supply Chain Management: An International Journal, Vol. 16, No. 6, 2011, pp. 474–483
- Ho W., Zheng T., Yildiz H., Talluri S., Supply chain risk management: a literature review, 2015, International Journal of Production Research, 53:16, pp. 5031-5069
- Fahimnia B., Tang,C.S., Davarzani H., Sarkis J, Quantitative models for managing supply chain risks: A review, 2015, European Journal of Operational Research 247 (2015), pp.1–15.
- Vilko J.PP., Hllikas J.M, Risk assessment in multimodal supply chains, 2015, Int. J. Production Economics, 140 (2-12) pp. 586-595.
Literatura dodatkowa
- Chang C.H., Xu J., Risk analysis for container shipping: from a logistics perspective, 2015, The International Journal of Logistics Management, vol. 26, No.1. pp. 147-171, 2015.
- Tseng W.J., Ding J.F., Li M.H., Risk management of cargo damage in export operations of ocean freight forwarders in Taiwan, 2015, Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part M: Journal of Engineering for the Maritime Environment, Vol.: 229 issue: 3, pp. 232-247.