Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Marketing usług logistycznych i techniki negocjacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing usług logistycznych i techniki negocjacji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw marketingu i problematyki zarządzania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i narzędziami wykorzystywanymi w działalności marketingowej. |
C-2 | Zapoznanie studentów z społecznymi uwarunkowaniami procesu negocjacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Usługi logistyczne w łańcuchu dostaw. | 1 |
T-A-2 | Cechy usługi logistycznej. | 1 |
T-A-3 | Produkt w ujęciu marketingowym i logistycznym. | 1 |
T-A-4 | Cena w usługach logistycznych. | 1 |
T-A-5 | Promocja jako instrument marketingu mix na rynku usług TSL. | 1 |
T-A-6 | Dystrybucja usług logistycznych. | 1 |
T-A-7 | Kształtowanie wizerunku i tożsamości przedsiębiorstw logistycznych. | 1 |
T-A-8 | Komunikacja marketingowa w usługach logistycznych. | 1 |
T-A-9 | Rola negocjatora oraz mediatora. | 1 |
T-A-10 | Jakość usług logistycznych. | 1 |
T-A-11 | Modele i fazy negocjacji. | 1 |
T-A-12 | Negocjacje i mediacje jako sposób rozwiązywania konfliktu. | 1 |
T-A-13 | Komunikacja niewerbalna w negocjacjach i mediacjach | 1 |
T-A-14 | Etyka w negocjacjach oraz w mediacjach. | 1 |
T-A-15 | Podsumowanie i usystematyzowanie zagadnień realizownych w ramach formy zajęć. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rynek usług logistycznych. | 1 |
T-W-2 | Cechy i funkcje rynku usług logistycznych-identyfikacja uczestników. Zachowania nabywców jako podstawa kształtowania działań marketingowych. | 1 |
T-W-3 | Segmentacja i pozycjonowanie usług logistycznych. | 1 |
T-W-4 | Strategie marketingowe przedsiębiorstw sektora TSL. | 1 |
T-W-5 | Badania marketingowe w usługach logistycznych. | 2 |
T-W-6 | Instrumenty marketingu mix. | 2 |
T-W-7 | Zintegrowana komunikacja marketingowa. | 1 |
T-W-8 | Tradycyjne i współczesne sposoby rozwiązywania konfliktów. | 1 |
T-W-9 | Modele i style negocjacji. | 2 |
T-W-10 | Komunikacja interpersonalna (werbalna i niewerbalna) w negocjacjach. | 1 |
T-W-11 | Wybór miejsca i czasu negocjacji oraz skład zespołu negocjacyjnego. | 1 |
T-W-12 | Podsumowanie i usystematyzowanie zagadnień realizownych w ramach formy zajęć. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury i innych źródeł | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie prezentacji | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i innych źródeł | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
M-4 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-3 | Ocena formująca: Ocena za przygotowaną i przedstawioną prezentację |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C03_W01 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą uczestników rynku logistycznego, potrafi ocenić zachowania nabywców oraz dobrać odpowiednią strategię marketingową dla danego przedsiebiorstwa, a także zna podstawowe techniki negocjacji | LO_2A_W01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-11, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-A-13, T-A-11, T-A-12, T-A-10, T-A-2, T-A-4, T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-14, T-A-7, T-A-5, T-A-1, T-A-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C03_U01 Student potrafi dokonać doboru odpowiednich technik i narzędzi i marketingowych, służących budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw logistycznych, a także zastosować przy rozwiązywaniu problemów właściwe techniki negocjacyjne | LO_2A_U01, LO_2A_U08 | — | — | C-1, C-2 | T-W-11, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-A-13, T-A-11, T-A-12, T-A-2, T-A-4, T-A-8, T-A-14, T-A-7, T-A-5, T-A-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C03_K01 Student jest świadomy wpływu działalności logistycznej na otoczenie, ma zdolność zastosowania wiedzy marketingowej w praktyce, potrafi mysleć i działać w sposób przedsiębioczy. | LO_2A_K01, LO_2A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-A-4, T-A-8, T-A-7, T-A-5 | M-4 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C03_W01 Student ma podstawową wiedzę dotyczącą uczestników rynku logistycznego, potrafi ocenić zachowania nabywców oraz dobrać odpowiednią strategię marketingową dla danego przedsiebiorstwa, a także zna podstawowe techniki negocjacji | 2,0 | Student nie potrafi w minimalnym zakresie zaprezentować wymaganej wiedzy zgonie z efektem kształcenia. |
3,0 | Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów. | |
5,0 | Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C03_U01 Student potrafi dokonać doboru odpowiednich technik i narzędzi i marketingowych, służących budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw logistycznych, a także zastosować przy rozwiązywaniu problemów właściwe techniki negocjacyjne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C03_K01 Student jest świadomy wpływu działalności logistycznej na otoczenie, ma zdolność zastosowania wiedzy marketingowej w praktyce, potrafi mysleć i działać w sposób przedsiębioczy. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość. | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Urszula Chrąchol-Barczyk, Mariusz Jedliński, Grażyna Rosa, Marketing usług logistycznych, C.H.Beck, 2017
- Joanna Dyczkowska, Marketing usług logistycznych, Difin, Warszawa, 2014
- Kauf S., Badania marketingowe w sferze marketingu i logistyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole, 2004
- Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H., Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 2005
- Żurawik W., Marketing. Podstawy i kontrowersje, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2005
- Czubała A., Jonas A., Smoleń J. W., Marketing usług, Wolters Kluwer, Warszawa, 2010
- Gilmore A., Usługi. Marketing i zarządzanie, PWE, Warszawa, 2006
- Tabernacka M., Negocjacje i mediacje w sferze publicznej, Wolters Kluwer, Warszawa, 2009
- BARGIEL-MATUSIEWICZ K., Negocjacje i mediacje, Warszawa, 2010