Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przed rozpoczęciem pracy dyplomowej student powinien mieć zaliczone przedmioty ogólne, podstawowe i kierunkowe. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Samodzielne zastosowanie wiedzy i umiejętności nabytych przez studenta podczas realizacji programu studiów do rozwiązania zadania badawczego. |
C-2 | Uświadomienie roli absolwenta uczelni technicznej oraz znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu logistyki. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Student realizuje wybrany projekt lub opracowuje zagadnienie tematu badawczego i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej. Opracowanie tematu badawczego sporządza w formie elektronicznej oraz w postaci oprawionego wydruku w wymaganej liczbie egzemplarzy. | 0 |
T-PD-2 | Student przedstawia wyniki przeprowadzonych badań w formie prezentacji ustnej przy wsparciu technik prezentacji multimedialnej podczas egzaminu dyplomowego. Prezentuje główne wyniki podjętych badań zawartych w pracy dyplomowej oraz uzasadnia je podczas dyskusji z Komisją Egzaminu Dyplomowego. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Konsultacje pracy dyplomowej z opiekunem pracy - kontakt z nauczycielem akadeickim. | 15 |
A-PD-2 | Studiowanie literatury w celu uksztaltowania stanu wiedzy w badanej tematyce, zbieranie materiałów do pracy dyplomowej, opracowanie planu pracy, dobór metodyki badań i uzyskania rozwiązania, wykonanie czynności według ustalonego planu pracy, analiza uzyskanych wyników, sporządzenie wersji elektronicznej pracy, wykonanie rysunków i tabel, prace edycyjne i redakcja tekstu. | 474 |
A-PD-3 | Przygotowanie prezentacji pracy i jej korekta po konsultacji z opiekunem pracy dyplomowej. | 10 |
A-PD-4 | Udział w Egzaminie Dyplomowym przed Komisją Egzaminu Dyplomowego. | 1 |
500 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Student samodzielnie wykonuje projekt lub pisemne opracowanie wybranego tematu badań w postaci pracy dyplomowej w porozumieniu z opiekunem pracy dyplomowej, korzystając z konsultacji z nim. Temat pracy dyplomowej powinien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu z obszaru należącego do kierunku studiów. |
M-2 | Konsultacje z opiekunem pracy dyplomowej. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena składa się z oceny prezentacji wyników pracy dyplomowej oraz oceny wiedzy wykazanej podczas odpowiedzi na pytania egzaminacyjne. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena pracy dyplomowej powinna brać pod uwagę czy student wykonał ją samodzielne oraz czy posiada wymagany zasób wiedzy i umiejętności określony w programie kształcenia na kierunku studiów drugiego stopnia Logistyka. Ocena pracy dyplomowej powinna odnosić się także do zgodności tematu i metod zastosowanych do rozwiązania problemu z kierunkiem studiów. Przy ocenie pracy należy uwzględnić aspekty praktyczne zrealizowanych badań, ich oryginalność i nowoczesność, a także poziom profesjonalizmu zawodowego studenta. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C18_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu logistyki, pogłębioną o wiedzę niezbędną do prowadzenia badań naukowych. | LO_2A_W01, LO_2A_W11, LO_2A_W12 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1, T-PD-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C18_U01 Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemu badawczego z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki; potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą wybranego tematu badawczego z zakresu logistyki. | LO_2A_U01, LO_2A_U03, LO_2A_U08, LO_2A_U14 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1, T-PD-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C18_K01 Student ma świadomość roli absolwenta uczelni technicznej, uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu logistyki. | LO_2A_K02, LO_2A_K03 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1, T-PD-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C18_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu logistyki, pogłębioną o wiedzę niezbędną do prowadzenia badań naukowych. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz wzbogaconą o wiedzę z literaturury uzupelniającej | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wzbogaconą o wiedzę z literatury uzupełniającej oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C18_U01 Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemu badawczego z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki; potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą wybranego tematu badawczego z zakresu logistyki. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C18_K01 Student ma świadomość roli absolwenta uczelni technicznej, uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu logistyki. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli |
Literatura podstawowa
- Creswell J.W, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane., Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013
- Foreman J.W, Mistrz analizy danych. Od danych do wiedzy, Helion, 2019
- Pac B., Gogołkiewicz M., Miler R, Wymiary Logistyki. Ujęcie systemowe, CeDeWu, 2018
- Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Oficyna Wydawnicza Impuls, 2014
- Wojciechowska R, Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa, 2010
- Zenderowski R, Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, 2018
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, 2018