Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Urządzenia pomocnicze siłowni:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Urządzenia pomocnicze siłowni
Specjalność Budowa i eksploatacja siłowni okrętowych
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Cieplnych i Inżynierii Bezpieczeństwa
Nauczyciel odpowiedzialny Mariusz Matejski <Mariusz.Matejski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 1,30,50egzamin
laboratoriaL6 15 0,70,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu termodynamiki, siłowni okrętowych oraz silników i układów napędowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy dotyczącej działania oraz umiejętności obsługiwania urządzeń pomocniczych siłowni

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych, szkolenie BHP, określenie wymagań, sposobów oceny, wymagań odnośnie sprawozdań z przeprowadzonych badań2
T-L-2Budowa i działanie wirówki paliwa4
T-L-3Odolejanie wód zęzowych - odolejacz OB, budowa i działanie2
T-L-4Wyparownik próżniowy - budowa i działanie4
T-L-5Wirowanie paliwa, obsługa odolejacza wód zęzowych, obsługa wyparownika - praca na symulatorze silowni okrętowych2
T-L-6Zaliczenie zajęć1
15
wykłady
T-W-1Charakterystyka urządzeń pomocniczych siłowni okrętowych2
T-W-2Oczyszczanie okrętowych paliw i olejów smarowych metodą sedymentacji grawitacyjnej i przez wirowanie2
T-W-3Budowa i działanie wirówek paliwa i oleju smarowego4
T-W-4Homogenizatory, emulsyfikatory, wiskozymetry4
T-W-5Charakterystyka procesu odolejania wód zęzowych2
T-W-6Przegląd rozwiązań konstrukcyjnych odolejaczy2
T-W-7Sposoby zaopatrywania statków w wodę słodką2
T-W-8Podstawy teoretyczne pracy wyparowników, rozwiązanie konstrukcyjne wyparowników4
T-W-9Uzdatnianie wody pitnej, mineralizatory, sterylizatory2
T-W-10Budowa i działanie urządzeń do produkcji pary grzewczej - kotły pomocnicze2
T-W-11Sposoby zmniejszania emisji związków toksycznych zawartych w spalinach2
T-W-12Podsumowanie zajęć, egzamin2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć na podstawie instrukcji laboratoryjnych1
A-L-3Opracowanie wyników i sporządzenie sprawozdań1
17
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia1
A-W-3Egzamin2
33

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny 50% - materiały audiowizualne
M-2Wykład problemowy 30% - praca na modelach obiektów rzeczywistych ( symulator siłowni)
M-3Wykład konwersatoryjny - 20% - dyskusja podsumowująca
M-4Udział w zajęciach laboratoryjnych - przeprowadzenie pomiarów , obsługa urządzeń

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - egzamin
S-3Ocena formująca: Wejściówka do zajęć laboratoryjnych, ocena jakości sprawozdania z przeprowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych, zaliczenie ustne przy stanowisku laboratoryjnym

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D2-06_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania urządzeń pomocniczych siłowni
O_1A_W14, O_1A_W21C-1T-W-3, T-W-6, T-W-8, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3S-1, S-2
O_1A_D2-06_W02
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą zakresu stosowania i eksploatacji urządzeń pomocniczych siłowni oraz przeprowadzania pomiarów
O_1A_W10, O_1A_W21C-1T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-10M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D2-06_U01
Student potrafi zinterpretować schematy funkcjonalne urządzeń pomocniczych siłowni, określić parametry pracy, ocenić ich poprawne działanie
O_1A_U01, O_1A_U03, O_1A_U07C-1T-W-3, T-W-6, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3S-1, S-2
O_1A_D2-06_U02
Student potrafi ocenić parametry pracy urządzeń i ich wpływ na funkcjonowanie systemu
O_1A_U04, O_1A_U08C-1T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D2-06_K01
Student potrafi ocenić skutki społeczne wadliwego funkcjonowania urządzeń pomocniczych siłowni okrętowej
O_1A_K02, O_1A_K07C-1T-W-3, T-W-6, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3, M-4S-3, S-1, S-2
O_1A_D2-06_K02
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki eksploatacji urządzeń pomocniczych siłowni
O_1A_K01, O_1A_K02, O_1A_K07C-1T-W-3, T-W-6, T-W-8, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_D2-06_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania urządzeń pomocniczych siłowni
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształceniaStudent nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
O_1A_D2-06_W02
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą zakresu stosowania i eksploatacji urządzeń pomocniczych siłowni oraz przeprowadzania pomiarów
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_D2-06_U01
Student potrafi zinterpretować schematy funkcjonalne urządzeń pomocniczych siłowni, określić parametry pracy, ocenić ich poprawne działanie
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
O_1A_D2-06_U02
Student potrafi ocenić parametry pracy urządzeń i ich wpływ na funkcjonowanie systemu
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_1A_D2-06_K01
Student potrafi ocenić skutki społeczne wadliwego funkcjonowania urządzeń pomocniczych siłowni okrętowej
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli
O_1A_D2-06_K02
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki eksploatacji urządzeń pomocniczych siłowni
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli

Literatura podstawowa

  1. Perepeczko A., Górski Z.:, Okrętowe urządzenia pomocnicze, Trademark, Gdynia, 1998
  2. Balcerski A, Siłownie Okrętowe, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 1997
  3. Michalski R., Siłownie Okrętowe, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1997, 2

Literatura dodatkowa

  1. Urbański P., Paliwa i smary, Wydawnicrwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 1997

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych, szkolenie BHP, określenie wymagań, sposobów oceny, wymagań odnośnie sprawozdań z przeprowadzonych badań2
T-L-2Budowa i działanie wirówki paliwa4
T-L-3Odolejanie wód zęzowych - odolejacz OB, budowa i działanie2
T-L-4Wyparownik próżniowy - budowa i działanie4
T-L-5Wirowanie paliwa, obsługa odolejacza wód zęzowych, obsługa wyparownika - praca na symulatorze silowni okrętowych2
T-L-6Zaliczenie zajęć1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka urządzeń pomocniczych siłowni okrętowych2
T-W-2Oczyszczanie okrętowych paliw i olejów smarowych metodą sedymentacji grawitacyjnej i przez wirowanie2
T-W-3Budowa i działanie wirówek paliwa i oleju smarowego4
T-W-4Homogenizatory, emulsyfikatory, wiskozymetry4
T-W-5Charakterystyka procesu odolejania wód zęzowych2
T-W-6Przegląd rozwiązań konstrukcyjnych odolejaczy2
T-W-7Sposoby zaopatrywania statków w wodę słodką2
T-W-8Podstawy teoretyczne pracy wyparowników, rozwiązanie konstrukcyjne wyparowników4
T-W-9Uzdatnianie wody pitnej, mineralizatory, sterylizatory2
T-W-10Budowa i działanie urządzeń do produkcji pary grzewczej - kotły pomocnicze2
T-W-11Sposoby zmniejszania emisji związków toksycznych zawartych w spalinach2
T-W-12Podsumowanie zajęć, egzamin2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie się do zajęć na podstawie instrukcji laboratoryjnych1
A-L-3Opracowanie wyników i sporządzenie sprawozdań1
17
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia1
A-W-3Egzamin2
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D2-06_W01Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania urządzeń pomocniczych siłowni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W14ma wiedzę w zakresie rodzajów, budowy i funkcji obiektów oceanotechnicznych oraz związanych z nimi problemów projektowych i eksploatacyjnych
O_1A_W21ma wiedzę w zakresie życia, eksploatacji, logistyki i diagnostyki systemów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy dotyczącej działania oraz umiejętności obsługiwania urządzeń pomocniczych siłowni
Treści programoweT-W-3Budowa i działanie wirówek paliwa i oleju smarowego
T-W-6Przegląd rozwiązań konstrukcyjnych odolejaczy
T-W-8Podstawy teoretyczne pracy wyparowników, rozwiązanie konstrukcyjne wyparowników
T-W-10Budowa i działanie urządzeń do produkcji pary grzewczej - kotły pomocnicze
T-W-11Sposoby zmniejszania emisji związków toksycznych zawartych w spalinach
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny 50% - materiały audiowizualne
M-2Wykład problemowy 30% - praca na modelach obiektów rzeczywistych ( symulator siłowni)
M-3Wykład konwersatoryjny - 20% - dyskusja podsumowująca
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształceniaStudent nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D2-06_W02Student ma podstawową wiedzę dotyczącą zakresu stosowania i eksploatacji urządzeń pomocniczych siłowni oraz przeprowadzania pomiarów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W10ma wiedzę w zakresie metod i narzędzi do pomiarów parametrów obiektów technicznych w warunkach laboratoryjnych i przemysłowych; zna zasady określania tolerancji wykonawczych; zna metody i przepisy dotyczące kontroli jakości wymiarowej w procesach produkcyjnych
O_1A_W21ma wiedzę w zakresie życia, eksploatacji, logistyki i diagnostyki systemów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy dotyczącej działania oraz umiejętności obsługiwania urządzeń pomocniczych siłowni
Treści programoweT-W-7Sposoby zaopatrywania statków w wodę słodką
T-W-1Charakterystyka urządzeń pomocniczych siłowni okrętowych
T-W-2Oczyszczanie okrętowych paliw i olejów smarowych metodą sedymentacji grawitacyjnej i przez wirowanie
T-W-5Charakterystyka procesu odolejania wód zęzowych
T-W-10Budowa i działanie urządzeń do produkcji pary grzewczej - kotły pomocnicze
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny 50% - materiały audiowizualne
M-2Wykład problemowy 30% - praca na modelach obiektów rzeczywistych ( symulator siłowni)
M-3Wykład konwersatoryjny - 20% - dyskusja podsumowująca
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D2-06_U01Student potrafi zinterpretować schematy funkcjonalne urządzeń pomocniczych siłowni, określić parametry pracy, ocenić ich poprawne działanie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U01posługuje się językiem angielskim (lub innym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem dokumentacji obiektów technicznych, instrukcji bezpieczeństwa, instrukcji obsługi urządzeń; ma umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
O_1A_U03ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania nowych metod projektowania i budowy urządzeń oceanotechnicznych
O_1A_U07potrafi dokonać inwentaryzacji oraz krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, urządzeń, obiektów, systemów, procesów produkcyjnych, metod eksploatacji
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy dotyczącej działania oraz umiejętności obsługiwania urządzeń pomocniczych siłowni
Treści programoweT-W-3Budowa i działanie wirówek paliwa i oleju smarowego
T-W-6Przegląd rozwiązań konstrukcyjnych odolejaczy
T-W-10Budowa i działanie urządzeń do produkcji pary grzewczej - kotły pomocnicze
T-W-11Sposoby zmniejszania emisji związków toksycznych zawartych w spalinach
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny 50% - materiały audiowizualne
M-2Wykład problemowy 30% - praca na modelach obiektów rzeczywistych ( symulator siłowni)
M-3Wykład konwersatoryjny - 20% - dyskusja podsumowująca
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D2-06_U02Student potrafi ocenić parametry pracy urządzeń i ich wpływ na funkcjonowanie systemu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U04potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
O_1A_U08ma przygotowanie niezbędne do pracy w przemyśle, zna czynniki i rodzaje zagrożeń występujące w tym środowisku; zna zasady bezpieczeństwa pracy i ergonomii
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy dotyczącej działania oraz umiejętności obsługiwania urządzeń pomocniczych siłowni
Treści programoweT-W-7Sposoby zaopatrywania statków w wodę słodką
T-W-1Charakterystyka urządzeń pomocniczych siłowni okrętowych
T-W-2Oczyszczanie okrętowych paliw i olejów smarowych metodą sedymentacji grawitacyjnej i przez wirowanie
T-W-4Homogenizatory, emulsyfikatory, wiskozymetry
T-W-5Charakterystyka procesu odolejania wód zęzowych
T-W-9Uzdatnianie wody pitnej, mineralizatory, sterylizatory
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny 50% - materiały audiowizualne
M-2Wykład problemowy 30% - praca na modelach obiektów rzeczywistych ( symulator siłowni)
M-3Wykład konwersatoryjny - 20% - dyskusja podsumowująca
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D2-06_K01Student potrafi ocenić skutki społeczne wadliwego funkcjonowania urządzeń pomocniczych siłowni okrętowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
O_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa w oceanotechnice i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w oceanotechnice
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy dotyczącej działania oraz umiejętności obsługiwania urządzeń pomocniczych siłowni
Treści programoweT-W-3Budowa i działanie wirówek paliwa i oleju smarowego
T-W-6Przegląd rozwiązań konstrukcyjnych odolejaczy
T-W-10Budowa i działanie urządzeń do produkcji pary grzewczej - kotły pomocnicze
T-W-11Sposoby zmniejszania emisji związków toksycznych zawartych w spalinach
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny 50% - materiały audiowizualne
M-2Wykład problemowy 30% - praca na modelach obiektów rzeczywistych ( symulator siłowni)
M-3Wykład konwersatoryjny - 20% - dyskusja podsumowująca
M-4Udział w zajęciach laboratoryjnych - przeprowadzenie pomiarów , obsługa urządzeń
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Wejściówka do zajęć laboratoryjnych, ocena jakości sprawozdania z przeprowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych, zaliczenie ustne przy stanowisku laboratoryjnym
S-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_1A_D2-06_K02Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki eksploatacji urządzeń pomocniczych siłowni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
O_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
O_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa w oceanotechnice i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w oceanotechnice
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy dotyczącej działania oraz umiejętności obsługiwania urządzeń pomocniczych siłowni
Treści programoweT-W-3Budowa i działanie wirówek paliwa i oleju smarowego
T-W-6Przegląd rozwiązań konstrukcyjnych odolejaczy
T-W-8Podstawy teoretyczne pracy wyparowników, rozwiązanie konstrukcyjne wyparowników
T-W-10Budowa i działanie urządzeń do produkcji pary grzewczej - kotły pomocnicze
T-W-11Sposoby zmniejszania emisji związków toksycznych zawartych w spalinach
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny 50% - materiały audiowizualne
M-2Wykład problemowy 30% - praca na modelach obiektów rzeczywistych ( symulator siłowni)
M-3Wykład konwersatoryjny - 20% - dyskusja podsumowująca
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli