Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport paliw
Sylabus przedmiotu Europejski transport zintegrowany:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Europejski transport zintegrowany | ||
Specjalność | Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Sęk <joanna.sek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość infrastruktury transportu wodnego, lądowego i powietrznego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykazanie zdolności do zaspokaajania potrzeb gospodarki narodowej z uwzlędnieniem aspektów technicznych , technologicznych organizacyjnych i ekonomicznychw kontekście potencjanych możliwości zintegrowanego transportu europejskiego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Identyfikacja międzynarodowych linii kolejowych | 5 |
T-A-2 | Identyfikacja międzynarodowych dróg kołowych | 5 |
T-A-3 | Identyfikacja międzynarodowych dróg morskich i śródlądowych | 4 |
T-A-4 | Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych | 1 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem linii kolejowych i dróg kołowych | 5 |
T-L-2 | Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem linii kolejowych i dróg morskich | 5 |
T-L-3 | Analiza i wybór zintegrowanych połączęń europekskich z udziałem i dróg kołowych i śródlądowych | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota infrastruktury transportowej | 2 |
T-W-2 | Europejskie instytucje projektodawcze i decyzyjne.EKMT, EKG-ONZ | 2 |
T-W-3 | Główne międzynarodowe linie kolejowe.Umowa AGC | 4 |
T-W-4 | Główne międzynarodowe drogi kołowe.Umowa AGR | 4 |
T-W-5 | Główne międzynarodowe drogi śródlądowe. Umowa AGN | 4 |
T-W-6 | Umowa AGN. Główne międzynarodowe drogi morskie w obszarze żeglugi bliskiego zasięgu | 4 |
T-W-7 | Ważniejsze międzynarodowe linie transportu kombinowanego. Umowa AGTC | 4 |
T-W-8 | Paneuropejskie korytarze transportowe | 3 |
T-W-9 | Powietrzne korytarze transportowe | 2 |
T-W-10 | Zaliczenie treści wykładowych | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Przygotrowanie do zaliczenia | 2 |
17 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
32 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie sprawozdań pisemnych z ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D1-07_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą handlu zagranicznego i polityki transportowej, w tym zna ich narzędzia, kierunki, uwarunkowania i regulacje stosowane w Unii Europejskiej | TR_2A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
TR_2A_D1-07_W02 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych w Unii Europejskiej | TR_2A_W08 | — | — | C-1 | T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D1-07_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu Unii Europejskiej | TR_2A_U01 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
TR_2A_D1-07_U02 Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w zakresie europejskiego transportu zintegrowanego | TR_2A_U09 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
TR_2A_D1-07_U03 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne | TR_2A_U15 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D1-07_K01 Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu europejskich systemów transportowych, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia | TR_2A_K07 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-A-2, T-A-3, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D1-07_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą handlu zagranicznego i polityki transportowej, w tym zna ich narzędzia, kierunki, uwarunkowania i regulacje stosowane w Unii Europejskiej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
TR_2A_D1-07_W02 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych w Unii Europejskiej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D1-07_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu Unii Europejskiej | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
TR_2A_D1-07_U02 Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w zakresie europejskiego transportu zintegrowanego | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
TR_2A_D1-07_U03 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D1-07_K01 Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu europejskich systemów transportowych, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Basiewicz T., Gołąszewski A., Rydziński L., Infrastruktura transportu, Politechnika Warszawska, Warszawa, 1998
- Grzywacz W., Wojewódzka-Król K., Rydzkowski W., Polityka transportowa, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 2000
- Wronka J., Transport kombinowany w aspekcie wymogów zrównoważonego rozwoju, Naukowe Ośrodka Badawczego Ekonomiki Transportu P.P., Warszawa - Sczecin, 2002