Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport paliw
Sylabus przedmiotu Zarządzanie transportem zintegrowanym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie transportem zintegrowanym | ||
Specjalność | Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania i sterowania systemami transportowymi oraz zintegrowanych systemów transportowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość i rozumienie zasad i mechanizmów organizacji i zarządzania procesami transportu zintegrowanego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Organizacja i zarządzanie transportem zintegrowanym. | 2 |
T-W-2 | Wielopłaszczyznowość procesu zarządzania transportem | 3 |
T-W-3 | Integracja wewnątrzgałęziowa a międzygałęziowa | 2 |
T-W-4 | Rola operatora transportu zintegrowanego w organizacji kompleksowego procesu transportowego. Zakres obowiązków operatora we wszystkich kwestiach związanych z organizacją i zarządzaniem kompleksowymi procesami transportowymi. | 4 |
T-W-5 | Kryteria wyboru wykorzystywanych środków różnych gałęzi transportu i jednostek ładunkowych pod kątem wyboru najbardziej efektywnych wariantów przewozowych. | 3 |
T-W-6 | Aspekty organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem transportowym, w tym: otoczenie przedsiębiorstwa, zasady sprawnej organizacji, schemat organizacji zatrudnienienia w przedsiębiorstwie, struktura organizacyjna oraz planowanie wykonowynia pracy | 4 |
T-W-7 | Rola i zasady marketingu w przedsiębiorstwie transportowym (reklama, public relations, promocja sprzedaży, sporządzanie akt klientów) | 3 |
T-W-8 | Nowoczesne techniki elektroniczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym, oprogramowanie do elektronicznego przesyłania danych w transporcie drogowym | 2 |
T-W-9 | Technologie informatyczne wykorzystywane w działalności spedytora i operatora transportu zintegrowanego | 2 |
T-W-10 | Współczesne metody i koncepcje zarzadzania (reengineering, outsourcing, benchmarking, lean management, laesing, wirtulana organizcja, time based management) | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i przygotowanie się do zaliczenia | 12 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzamniu | 6 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny |
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy |
M-3 | Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D1-06_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą organizacji, realizacji i zarządzania transportem zintegrowanym, zna i rozumie pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej | TR_2A_W10, TR_2A_W08, TR_2A_W09 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-9, T-W-10, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D1-06_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych właściwie dobranych źródeł, przy formułowniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę i stosować podejście sytemowe, uwzględniając aspekty pozatechniczne | TR_2A_U01, TR_2A_U11 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-10, T-W-5, T-W-8, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D1-06_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą organizacji, realizacji i zarządzania transportem zintegrowanym, zna i rozumie pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej | 2,0 | Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia |
3,0 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia | |
3,5 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia | |
4,0 | Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia | |
4,5 | Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia | |
5,0 | Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D1-06_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i innych właściwie dobranych źródeł, przy formułowniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę i stosować podejście sytemowe, uwzględniając aspekty pozatechniczne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Literatura podstawowa
- Dembińska-Cyran I., Gubała M., Podstawy zarządzania transportem w przykładach, Instytut Logistyki i Magazaynowania, Poznań, 2005
- Zimniewicz K., Współczesne metody i koncepcje zarządzania, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2003
- Marszałek S., Ekonomika, organizacja i zarządzanie w transporcie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania, Warszawa, 2003
- Rucińska D., Ruciński A., Wyszomirski O., Zarządzanie marketingowe na rynku usług transportowych, UG, Gdańsk, 2004
- Romanov P., Zarządzanie transportem przedsiębiorstw przemysłowych, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań, 2003
- Marciniak-Neider D., Neider J. (Red.), Podręcznik spedytora, Polska Izba Spedycji i Logistyki, Gdynia, 2006
- Certyfikat kompetencji zawodowych - Podrecznik przewoxnika drogowego, Biblioteka Akademii Transportu i Przedsiębiorczości, Warszawa, 2008
- Neider J., Transport międzynarodowy, PWE, Warszawa, 2008