Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport paliw

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność Transport żywności
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Cieplnych i Inżynierii Bezpieczeństwa
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 60 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza z zakresu przedmiotów kierunkowych, specjalnościowych i normalizacyjnych, oraz komputerowego wspomagania projektowania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1zajęcia organizacyjne2
T-P-2rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu transportu żywności; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi58
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2dobór i studiowanie literatury20
A-P-3wykonanie obliczeń projektowych10
A-P-4przygotowanie opracowania końcowego wykonanego projektu10
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda praktyczna: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-11_U01
student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania
TR_2A_U01, TR_2A_U02, TR_2A_U06C-1T-P-2, T-P-1M-1S-1
TR_2A_D4-11_U02
student rozwiązuje typowy inżynierski problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności i przedstawia jego wyniki w zwartej formie pisemnego raportu
TR_2A_U03, TR_2A_U04, TR_2A_U08, TR_2A_U12, TR_2A_U17C-1T-P-2, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-11_K01
student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób
TR_2A_K05C-1T-P-2, T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-11_U01
student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania
2,0student nie potrafi dobrać literatury do wykonania postawionego zadania, ani wyciągnąć wniosków ze wskazanych opracowań
3,0student potrafi wyciągnąć podstawowe wnioski ze wskazanych pozycji literaturowych
3,5student potrafi wyciągnąć wnioski ze wskazanych pozycji literaturowych
4,0student potrafi dobrać podstawowe pozycje literaturowe niezbędne do rozwiązania postawionego problemu i wyciągnąć z nich podstawowe wnioski
4,5student potrafi dobrać podstawowe pozycje literaturowe niezbędne do rozwiązania postawionego problemu i wyciągnąć z nich szczegółowe wnioski
5,0student potrafi kompleksowo dobrać pozycje literaturowe niezbędne do rozwiązania postawionego problemu i wyciągnąć z nich przekrojowe wnioski
TR_2A_D4-11_U02
student rozwiązuje typowy inżynierski problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności i przedstawia jego wyniki w zwartej formie pisemnego raportu
2,0student nie potrafi dokonać prostych obliczeń inżynierskich, ani przedstawić problemu w formie pisemnej
3,0student potrafi wykonać proste obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w skróconej, ale czytelnej formie pisemnej
3,5student potrafi wykonać proste obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w czytelnej formie pisemnej
4,0student potrafi wykonać obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w przekrojowej formie pisemnej zgodnej ze sztuką pisania prac naukowych
4,5student potrafi wykonać obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w przekrojowej formie pisemnej z wyciągnięciem szczegółowych wniosków i zgodnie ze sztuką pisania prac naukowych
5,0student potrafi przekrojowo wykonać obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w szczegółowej formie pisemnej, z wyciągnięciem kompleksowych wniosków i zgodnie ze sztuką pisania prac naukowych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-11_K01
student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób
2,0student nie przejawia chęci rozwiązania postawionego problemu
3,0student rozwiązuje problem na zajęciach, pod ścisłym kierownictwem prowadzącego zajęcia
3,5student rozwiązuje problem pod kierownictwem prowadzącego zajęcia
4,0student rozwiązuje samodzielnie problem, przy nieznacznej ingerencji prowadzącego zajęcia
4,5student rozwiązuje samodzielnie problem, przy nieznacznej ingerencji prowadzącego zajęcia w najważniejszych punktach postawionego zadania
5,0student z dużym zaangażowaniem, samodzielnie rozwiązuje problem

Literatura podstawowa

  1. literatura fachowa i normalizacyjna z dziedziny transportu i przechowalnictwa żywności, bezpośrednio związana z tematem zadania projektowego lub obliczeniowego

Literatura dodatkowa

  1. Renata Wojciechowska, Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1zajęcia organizacyjne2
T-P-2rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu transportu żywności; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi58
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2dobór i studiowanie literatury20
A-P-3wykonanie obliczeń projektowych10
A-P-4przygotowanie opracowania końcowego wykonanego projektu10
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D4-11_U01student pozyskuje dane z literatury, norm i innych źródeł, krajowych i zagraniczncyh, we właściwy sposób je interpretuje i wykorzystuje w celu realizacji postawionego zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U02posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów
TR_2A_U06ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-2rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu transportu żywności; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
T-P-1zajęcia organizacyjne
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi dobrać literatury do wykonania postawionego zadania, ani wyciągnąć wniosków ze wskazanych opracowań
3,0student potrafi wyciągnąć podstawowe wnioski ze wskazanych pozycji literaturowych
3,5student potrafi wyciągnąć wnioski ze wskazanych pozycji literaturowych
4,0student potrafi dobrać podstawowe pozycje literaturowe niezbędne do rozwiązania postawionego problemu i wyciągnąć z nich podstawowe wnioski
4,5student potrafi dobrać podstawowe pozycje literaturowe niezbędne do rozwiązania postawionego problemu i wyciągnąć z nich szczegółowe wnioski
5,0student potrafi kompleksowo dobrać pozycje literaturowe niezbędne do rozwiązania postawionego problemu i wyciągnąć z nich przekrojowe wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D4-11_U02student rozwiązuje typowy inżynierski problem obliczeniowy z dziedziny transportu żywności i przedstawia jego wyniki w zwartej formie pisemnego raportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
TR_2A_U04potrafi przygotować w języku polskim udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające opracowanie własnych badań naukowych
TR_2A_U08potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
TR_2A_U12umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
TR_2A_U17potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować, co najmniej w części, złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-2rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu transportu żywności; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
T-P-1zajęcia organizacyjne
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi dokonać prostych obliczeń inżynierskich, ani przedstawić problemu w formie pisemnej
3,0student potrafi wykonać proste obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w skróconej, ale czytelnej formie pisemnej
3,5student potrafi wykonać proste obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w czytelnej formie pisemnej
4,0student potrafi wykonać obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w przekrojowej formie pisemnej zgodnej ze sztuką pisania prac naukowych
4,5student potrafi wykonać obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w przekrojowej formie pisemnej z wyciągnięciem szczegółowych wniosków i zgodnie ze sztuką pisania prac naukowych
5,0student potrafi przekrojowo wykonać obliczenia inżynierskie i przedstawia ich wyniki w szczegółowej formie pisemnej, z wyciągnięciem kompleksowych wniosków i zgodnie ze sztuką pisania prac naukowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D4-11_K01student jest zdeterminowany na samodzielne zrealizowanie postawionego zadania w najbardziej racjonalny sposób
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K05potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1nabycie umiejętności samodzielnego rozwiązania obliczeniowego problemu inżynierskiego na podstawie danych dostępnych z literatury i innych źródeł, ich interpretacji i przedstawienia wyników w zwartej formie
Treści programoweT-P-2rozwiązanie postawionego zadania projektowego lub obliczeniowego z zakresu transportu żywności; zebranie materiałów i informacji z literatury, wykonanie zadania obliczeniowego i opracowanie końcowe w zwartej formie, z załączonymi wynikami i wnioskami poszczególnych etapów pracy i/lub rysunkami technicznymi
T-P-1zajęcia organizacyjne
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena pisemnej formy projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie przejawia chęci rozwiązania postawionego problemu
3,0student rozwiązuje problem na zajęciach, pod ścisłym kierownictwem prowadzącego zajęcia
3,5student rozwiązuje problem pod kierownictwem prowadzącego zajęcia
4,0student rozwiązuje samodzielnie problem, przy nieznacznej ingerencji prowadzącego zajęcia
4,5student rozwiązuje samodzielnie problem, przy nieznacznej ingerencji prowadzącego zajęcia w najważniejszych punktach postawionego zadania
5,0student z dużym zaangażowaniem, samodzielnie rozwiązuje problem