Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Inżynieria ruchu w transporcie
Sylabus przedmiotu Środki transportu naziemnego i powietrznego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Środki transportu naziemnego i powietrznego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Daniel Łuszczyński <Daniel.Luszczynski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajommość podstaw konstrukcji maszyn. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z charakterystyką, podstawami eksploatacji i obsługiwania środków transportu lądowego i powietrznego oraz nabycie umiejętności ich wyboru do określonych zadań transportowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza rozwiązań wybranych węzłów konstrukcyjnych środków transportu lądowego i powietrznego | 7 |
T-A-2 | Wybrane zagadnienia eksploatacji technicznej środków transportu lądowego i powitrznego: obsługiwanie, diagnostyka, naprawy | 7 |
T-A-3 | Zaliczenie | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ogólna charakterystyka i klasyfikacja środków transportu naziemnego i powietrznego | 2 |
T-W-2 | Podstawowe parametry techniczno – eksploatacyjne pojazdów mechanicznych | 2 |
T-W-3 | Źródła napędu. | 2 |
T-W-4 | Ogólny układ konstrukcyjny pojazdów samochodowych. | 2 |
T-W-5 | Układy przeniesienia napędu. Podwozia | 4 |
T-W-6 | Nadwozia. Przyczepy i naczepy | 4 |
T-W-7 | Tabor kolejowy: pojazdy trakcyjne, wagony kolejowe | 3 |
T-W-8 | Środki transportu miejskiego: tramwaje, autobusy trolejbusy, szybka kolej miejska, metro | 3 |
T-W-9 | Ogólny układ konstrukcyjny statków powietrznych | 2 |
T-W-10 | Ogólna budowa samolotów mi helikopterów | 3 |
T-W-11 | Przykłady rozwiązań konstrukcji środków transportu naziemnego i powietrznego | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć | 10 |
A-A-3 | Wykonanie zadania obliczeniowego | 12 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 12 |
49 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 7 |
A-W-3 | Egzamin | 2 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie | 10 |
49 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test z treści wykładowych, test z treści ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C08_W01 Ma podstawową wiedzę o zastosowaniu, budowie i podstawach eksploatacji środków transportu lądowego i powietrznego | TR_1A_W07 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-10, T-W-1, T-W-5, T-W-11, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C08_U01 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych związanych z obsługąi eksploatacją środków transportu lądowego i powietrzznego a także zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne | TR_1A_U15 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C08_K01 Identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wymaganymi obsługami technicznymi i doborem środków transportu lądowego i powietrznego | TR_1A_K04 | — | — | C-1 | T-A-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C08_W01 Ma podstawową wiedzę o zastosowaniu, budowie i podstawach eksploatacji środków transportu lądowego i powietrznego | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C08_U01 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych związanych z obsługąi eksploatacją środków transportu lądowego i powietrzznego a także zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C08_K01 Identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wymaganymi obsługami technicznymi i doborem środków transportu lądowego i powietrznego | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Prochowski L., Żuchowski A., Pojazdy samochodowe – samochody ciężarowe i autobusy., WKŁ, Warszawa, 2004
- Zalewski P., Siedlecki P. Drewnowski A, Technologia transportu kolejowego., WKŁ, Warszawa, 2004
- J. Lewitowicz, K.Kustroń, Podstawy eksploatacji statków powietrznych, WITWL, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- Zając P., Kołodziejczyk L.M., Silniki spalinowe, WSiP, Warszawa, 2001
- Uzdowski M., Abramek K.F., Garczyński K., Pojazdy samochodowe- Eksploatacja techniczna i naprawa, WKŁ, Waeszawa, 2003