Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemia (S1)
specjalność: Chemia bioorganiczna
Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Grafika inżynierska | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marian Kordas <Marian.Kordas@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marian Kordas <Marian.Kordas@zut.edu.pl>, Małgorzata Latzke <malgorzata.latzke@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy matematyki i informatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami rysunku technicznego oraz programu AutoCAD. Ukształtowanie u studentów umiejętności czytania i wykonania rysunków technicznych prostych obiektów ręcznie oraz za pomocą programu AutoCAD. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Rzutowanie prostokątne. Rzutowanie aksonometryczne. Aksonometria prostokątna dwuwymiarowa. Przekroje. Wymiarowanie prostych detali. Wykorzystanie programu AutoCAD do rysowania obiektów i ich wymiarowania. Zaliczenie. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rzuty. Aksonometria. Wymiarowanie. Zasady prawidłowego wymiarowania. AutoCAD - podstawy obsługi programu. Rysunki złożeniowe. Zaliczenie wykładów. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych. | 15 |
A-L-2 | Praca własna studenta - przygotowanie się do laboratorium | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Praca własna studenta - przygotowanie się do wykładów | 8 |
A-W-3 | Egzamin. | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny (metoda podająca). |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem programu AutoCAD (metody praktyczne). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne (wykład) |
S-2 | Ocena formująca: Wykonanie rysunku obiektu ręcznie i z zastosowaniem programu AutoCAD |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C05_W01 Student zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiazywaniu prostych zadań w obszarze grafiki inżynierskiej | KCh_1A_W04 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C05_U01 Student potrafi posługiwać się programem AutoCAD w zakresie podstawowym. | KCh_1A_U04 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KCh_1A_C05_K01 Student rozumie potrzebę kształcenia się w zakresie metod grafiki komputerowej. | KCh_1A_K01 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C05_W01 Student zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiazywaniu prostych zadań w obszarze grafiki inżynierskiej | 2,0 | Nie spełnia kryterium uzyskania oceny 3,0 |
3,0 | Student w podstawowym stopniu opanował wiedzę teoretyczną z zakresu grafiki inżynierskiej jednak w niewielkim stopniu opanował umiejętności praktyczne | |
3,5 | Student w podstawowym stopniu opanował wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z zakresu grafiki inżynierskiej | |
4,0 | Student w dobrym stopniu opanował wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z zakresu grafiki inżynierskiej | |
4,5 | Student wyczerpująco opanował wiedzę teoretyczną, praktyczną oraz potrafi tworzyć bardzo precyzyjną grafikę inżynierską | |
5,0 | Student biegle opanował wiedzę teoretyczną, praktyczną oraz wykazuje kreatywność przy tworzeniu bardzo precyzyjnej grafiki inżynierskiej z naciskiem na poprawność i estetykę |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C05_U01 Student potrafi posługiwać się programem AutoCAD w zakresie podstawowym. | 2,0 | Nie spełnia kryterium uzyskania oceny 3,0 |
3,0 | Student potrafi wykonać rysunek techniczny popełniając błędy, ma problemy z jego poprawną interpretacją | |
3,5 | Student potrafi wykonać rysunek techniczny w technice komputerowej jednak zawiera on błędy, a jego interpretacja jest niejednoznaczna | |
4,0 | Student potrafi wykonać rysunek techniczny w technice komputerowej jednak ma problem z jego poprawną interpretacją | |
4,5 | Student potrafi wykonać poprawnie rysunek techniczny w technice komputerowej oraz dokonać jego poprawnej interpretacji | |
5,0 | Student potrafi wykonać bezbłędnie rysunek techniczny w technice komputerowej oraz dokonać jego poprawnej interpretacji wraz z jej uzasadnieniem w oparciu o samodzielnie pozyskane dane z literatury |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KCh_1A_C05_K01 Student rozumie potrzebę kształcenia się w zakresie metod grafiki komputerowej. | 2,0 | Nie spełnia kryterium uzyskania oceny 3,0 |
3,0 | Student potrafi wyłącznie odtwórczo tworzyć grafikę komputerową | |
3,5 | Student potrafi odtwórczo tworzyć grafikę komputerową wykazując niewielką kreatywność | |
4,0 | Student potrafi tworzyć poprawnie grafikę komputerową wykazując kreatywność przy tworzeniu rysunku | |
4,5 | Student potrafi tworzyć poprawnie grafikę komputerową wykazując kreatywność świadomie podejmując decyzje | |
5,0 | Student potrafi tworzyć bardzo dobre grafiki komputerowe, potrafi działać w sposób kreatywny i ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej |
Literatura podstawowa
- Dobrzański T., Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2021
- Pikoń A., AutoCAD 2021 PL Pierwsze kroki, Helion, Gliwice, 2020
- Pikoń J., Atlas konstrukcji aparatury chemicznej, PWN, Warszawa, 1987
- Masiuk S., Rysunek techniczny dal chemików, Wydawnictwo uczelniane Politechniki Szczecońskiej, Szczecin, 1986
Literatura dodatkowa
- Montusiewicz K., Dziedzic K., Barszcz M., Komputerowa grafika inżynierska : ćwiczenia do programu AutoCAD 2013, Politechnika Lubelska, Lublin, 2013
- Graf J., Ćwiczenia programu AutoCAD 2000, Mikom, Warszawa, 1999