Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Concepts in Modern Homogeneous and Heterogeneous Catalysis:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Concepts in Modern Homogeneous and Heterogeneous Catalysis | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>, Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl>, Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No requirements |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student knows the composition and structure of moder homo- and heterogeneous catalysts |
C-2 | Student knows the contemporary experimental methods applied to evaluate the properties of catalysts |
C-3 | Student is able to select a proper catalyst in regard to the chemical reaction |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Formation of catalytic systems using ionic liquids and application in chosen process | 4 |
T-L-2 | Application of phase transfer catalysis in the chosen compounds synthesis | 4 |
T-L-3 | Homogeneous catalysis - The isomerisation of allyl ethers catalyzed by ruthenium complexes | 4 |
T-L-4 | Synthesis and characterization of Ti-MCM-41 catalyst | 3 |
T-L-5 | Cobalt molybdenum nitrides as a modern catalysts for ammonia synthesis | 4 |
T-L-6 | Surface reactions by electron spectroscopy | 4 |
T-L-7 | Photocatalysis on modified TiO2 | 4 |
T-L-8 | Active removal of air polutions | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Advanced Aspects of Mechanisms in Heterogeneous Catalysis | 4 |
T-W-2 | Modern Synthesis in Inorganic Reactions | 4 |
T-W-3 | Environmental Catalysis | 4 |
T-W-4 | Phase transfer catalysis – fundamentals and application in organic industrial processes | 4 |
T-W-5 | Strategies of Ionic liquids application in catalysis | 3 |
T-W-6 | Homogeneous transition metal complexes catalysis - aspects of fundamentals and application in organic synthesis | 4 |
T-W-7 | Zeolites and zeolite-like materials as the heterogeneous catalysts – structures, properties, synthesis and applications in organic synthesis | 4 |
T-W-8 | Activity Loss | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Attendance | 30 |
A-L-2 | Preparation of reports | 10 |
A-L-3 | Literature studies | 8 |
A-L-4 | Consultations | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance | 30 |
A-W-2 | Analysis of literature and preparation for final test | 18 |
A-W-3 | Consultations | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | case studies |
M-3 | laboratory classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written colloqium |
S-2 | Ocena podsumowująca: Report |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C19_W01 Has a basic and advanced knowledge about homo- and heterogenous catalysis | ChEn_1A_W10, ChEn_1A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C19_U01 Is able to choose, prepare and applicate the proper catalyst for a given chemical process. | ChEn_1A_U03, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U08, ChEn_1A_U10, ChEn_1A_U16, ChEn_1A_U01 | — | — | C-3 | T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-2 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C19_K01 Is able to manage an analysis of catalytic process. | ChEn_1A_K04, ChEn_1A_K05, ChEn_1A_K01, ChEn_1A_K03 | — | — | C-3 | T-W-3, T-W-5, T-L-1, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-L-6, T-L-8, T-L-7, T-L-2, T-L-3, T-W-4, T-W-6, T-L-5, T-W-1, T-L-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C19_W01 Has a basic and advanced knowledge about homo- and heterogenous catalysis | 2,0 | |
3,0 | Has a basic knowledge about homo- and heterogenous catalysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C19_U01 Is able to choose, prepare and applicate the proper catalyst for a given chemical process. | 2,0 | |
3,0 | Is able to choose, prepare and applicate the proper catalyst for a simple chemical process. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C19_K01 Is able to manage an analysis of catalytic process. | 2,0 | |
3,0 | Is able to manage an analysis of catalytic process. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- G. Ertl, H. Knozinger, F. Schuth, J. Weikamp, Handbook of Heterogeneous Catalysis, Wiley-VCH, Weinheim, 2008
- A. Behr, P. Neubert, Applied Homogeneous Catalysis, Wiley-VCH, 2012
- R.H. Crabtree, The organometallic chemistry of the transition metals, John Wiley&Sons, 2005
- S. Bhaduri, D. Mukesh, Homogeneous calalysis. Mechanisms and Iindustrial Applications, John Wiley & Sons, 2000
- Jiri Cejka, Avelino Corma, Stacey Zones, Zeolites and Catalysis: Synthesis, Reactions and Applications, WILEY-VCH, 2010
- Santi Kulprathipanja, Zeolites in Industrial Separation and Catalysis, WILEY-VCH, 2010
- Edited by P. Wasserscheid, T. Welton, Ionic Liquids in Synthesis t.1 and t.2, Wiley-VCH, Weiheim, 2008, 2
- C.M. Starks, C.L. Liotta, M.E.Halpern, Phase-Transfer Catalysis, Chapmann & Hall, New York, 1994
- Ed.: I.T. Horvath, Encyclopedia of Catalysis Vol. 5 (p. 511-564), Wiley-Interscience, Hoboken, NJ, 2003
- Ed.: K. Maruoka, Asymmetric Phase-Transfer Catalysis, Wiley-VCH, Weinheim, Germany, 2008