Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S2)
specjalność: Modern and Green Chemical Engineering
Sylabus przedmiotu Diploma Seminar:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diploma Seminar | ||
Specjalność | Modern and Green Chemical Engineering | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Rafal Pelka <Rafal.Pelka@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Operation of the MS Office includnig PowerPoit, Exel, Word. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of diploma seminar is preparing the student to write Master’s thesis and presentation of the results. Within hours devoted to diploma work student performs planned experiments and is preparing the thesis. Elaboration of Diploma Thesis Concept, outline of Diploma Thesis, preparing, presenting and discussing individual chapters; an analysis and correction of those chapters; preparation for the final exam and defense of the thesis. Seminar includes: - General guidelines for the preparation of MSc Theses. - Structuring laboratory and project reports. - Factors to consider in designing a thesis. - Information search - references and sources - Intellectual property rights - Team working and individual work of student - Communication skills – presenting results of MSc Thesis (each student will present oral reports associated with MSc Thesis, related with literature studies and the obtained experimental results). |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Introduction to the basic literature in the field of diploma seminar. | 10 |
T-SD-2 | Development of the scientific skills enabling the preparation of the diploma thesis | 10 |
T-SD-3 | Development of the skills to present the views, literature background and the methodology of research | 15 |
T-SD-4 | Development of the skills to present the results of scientific research. | 10 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Participation in seminary classes | 45 |
A-SD-2 | Preparing of presentation with literature studies, partial and final results of own research. | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Presentation, Text analysis, Discussion, Seminar |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Class participation, Presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_2A_C15_W01 Student knows the formal, literature and editorial requirements for the diploma thesis, the general methodology for writing diploma theses and the rules of copyright protection of literature citation. | ChEn_2A_W02, ChEn_2A_W07 | — | — | C-1 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-1, T-SD-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_2A_C15_U01 Student is able to prepare and present a presentation of literature studies and scientific experiments connected with M.Sc. thesis and participate in discussion about it, including using of various information sources, interpretation of the results obtained, drawing conclusions, and formulate of substantiate opinions. | ChEn_2A_U02, ChEn_2A_U03, ChEn_2A_U05, ChEn_2A_U06, ChEn_2A_U07, ChEn_2A_U09 | — | — | C-1 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-1, T-SD-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_2A_C15_K01 Student is aware of the importance of scientific knowledge and professional development in solving of current problems and dilemmas in the field of chemical engineering. | ChEn_2A_K01, ChEn_2A_K02 | — | — | C-1 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-1, T-SD-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_2A_C15_W01 Student knows the formal, literature and editorial requirements for the diploma thesis, the general methodology for writing diploma theses and the rules of copyright protection of literature citation. | 2,0 | |
3,0 | Student knows the basic requirements related to presentation of results of literature studies and own research results in the field of modern and green chemical engineering. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_2A_C15_U01 Student is able to prepare and present a presentation of literature studies and scientific experiments connected with M.Sc. thesis and participate in discussion about it, including using of various information sources, interpretation of the results obtained, drawing conclusions, and formulate of substantiate opinions. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to simple presentation of results of literature studies and own research results in the field of modern and green chemical engineering. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_2A_C15_K01 Student is aware of the importance of scientific knowledge and professional development in solving of current problems and dilemmas in the field of chemical engineering. | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of the need for continuous education and professional development | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dąbrowska, Ilona, Academic writing practice for engineers : advanced with key, Wydawnictwa AGH, Kraków, 2018, 978-83-66016-07-1
- Jordan, Robert Richard, LinkAcademic writing course : study skills in English, Longman, Harlow, 2007, 978-0-582-40019-1