Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S2)
Sylabus przedmiotu Process Analysis and Design:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Process Analysis and Design | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | none |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Gaining knowledge about analysis of large scientific datasets using a variety of software and analytical tools |
C-2 | Student is able to use software to characterize data taking into account e. g. statistics |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Design of experiments (DOE) | 15 |
T-A-2 | Modelling of gas adsorption on solids | 10 |
T-A-3 | Modelling of gas solid reaction | 5 |
30 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | When is modeling usuful? - practice 1st part | 5 |
T-L-2 | When is modeling usuful? - practice 2st part | 5 |
T-L-3 | Computer-aided design in chemical engineering | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Applications using solvers of differential equation, interpolation, smoothing | 5 |
T-W-2 | Various methods, optimization, solution of complex equation | 5 |
T-W-3 | Statistical analysis of data science | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | participation in auditorium exercises | 30 |
A-A-2 | consultations | 2 |
A-A-3 | literature studies | 10 |
A-A-4 | problem solving | 8 |
50 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratory exercises | 15 |
A-L-2 | consultations | 2 |
A-L-3 | solving problems | 8 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 15 |
A-W-2 | literature studies | 6 |
A-W-3 | consultations | 2 |
A-W-4 | exam | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | exrecises and laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: activity evaluation |
S-2 | Ocena podsumowująca: test |
S-3 | Ocena podsumowująca: exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_2A_B03_W01 Knows the principles of analysis of large scientific datasets using a variety of software and analytical tools | ChEn_2A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_2A_B03_U01 Student is able to use software to characterize data taking into account e. g. statistics | ChEn_2A_U02 | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_2A_B03_W01 Knows the principles of analysis of large scientific datasets using a variety of software and analytical tools | 2,0 | |
3,0 | Student describes selected issues at a basic level (score in the range [50%, 55%]) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_2A_B03_U01 Student is able to use software to characterize data taking into account e. g. statistics | 2,0 | |
3,0 | Student describes selected issues at a basic level (score in the range [50%, 55%]) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Perla B. Balbuena, Jorge M. Seminario, Nanomaterials : design and simulation, Elsevier, Amsterdam, 2007