Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
specjalność: Inżynieria procesowa
Sylabus przedmiotu Praca magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca magisterska | ||
Specjalność | Inżynieria procesów ekoenergetyki | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Barbara Zakrzewska <Barbara.Zakrzewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl>, Paulina Pianko-Oprych <Paulina.Pianko@zut.edu.pl>, Anna Story <Anna.Story@zut.edu.pl>, Grzegorz Story <Grzegorz.Story@zut.edu.pl>, Barbara Zakrzewska <Barbara.Zakrzewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów z sem. I i II |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę oraz umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów ekoenergetyki |
C-2 | Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych | 0 |
T-PD-2 | Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierającej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia stanowiącego przedmiot pracy magisterskiej | 0 |
T-PD-3 | Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń dotyczących prowadzenia badań w trakcie pracy magisterskiej | 0 |
T-PD-4 | Wykonanie przez studenta części doświadczalnej/projektowej pracy magisterskiej | 0 |
T-PD-5 | Przeprowadzenie przez studenta analizy uzyskanych wyników badań i sformułowanie wniosków końcowych | 0 |
T-PD-6 | Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej, w tym oprawy graficznej, zestawienia tabel i innych załączników | 0 |
T-PD-7 | Przygotowanie własne studenta do obrony pracy magisterskiej | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Zebranie i przeanalizowanie literatury przedmiotu związanej z pracą magisterską | 60 |
A-PD-2 | Wykonanie części doświadczalnej/projektowej pracy | 150 |
A-PD-3 | Przeprowadzenie analizy otrzymanych wyników pracy | 90 |
A-PD-4 | Zredagowanie pracy magisterskiej | 100 |
A-PD-5 | Konsultacje uzyskanych wyników badań z promotorem | 60 |
A-PD-6 | Przygotowanie własne studenta do obrony pracy magisterskiej | 40 |
500 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta |
M-2 | Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji pracy magisterskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C04-16_W01 Student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności Inżynieria procesów ekonenergetyki na kierunku studiów Inzynieria chemiczna i procesowa | ICHP_2A_W03, ICHP_2A_W04, ICHP_2A_W07, ICHP_2A_W09, ICHP_2A_W10, ICHP_2A_W05 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1, T-PD-4, T-PD-6, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-5, T-PD-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C04-16_U01 Student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | ICHP_2A_U03, ICHP_2A_U05, ICHP_2A_U01 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1, T-PD-4, T-PD-6, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-5, T-PD-7 | M-1, M-2 | S-1 |
ICHP_2A_C04-16_U02 Student posiada umiejętności prowadzeni badań doświadczalnych/projektowych z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów ekoenergetyki | ICHP_2A_U08, ICHP_2A_U09, ICHP_2A_U10, ICHP_2A_U12, ICHP_2A_U15, ICHP_2A_U17, ICHP_2A_U18, ICHP_2A_U19, ICHP_2A_U11 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1, T-PD-4, T-PD-6, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-5, T-PD-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C04-16_K01 Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania i doskonalenia zawodowego; potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania; ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia | ICHP_2A_K07, ICHP_2A_K04, ICHP_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1, T-PD-4, T-PD-6, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-5, T-PD-7 | M-1, M-2 | S-1 |
ICHP_2A_C04-16_K02 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | ICHP_2A_K02 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1, T-PD-4, T-PD-6, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-5, T-PD-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C04-16_W01 Student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności Inżynieria procesów ekonenergetyki na kierunku studiów Inzynieria chemiczna i procesowa | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi objaśniać w stopniu dostatecznym kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności Inżynieria procesów ekonenergetyki na kierunku studiów Inzynieria chemiczna i procesowa. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C04-16_U01 Student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym przeanalizowac dane literaturowe oraz ma umiejętność planowania i prowadzenia badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ICHP_2A_C04-16_U02 Student posiada umiejętności prowadzeni badań doświadczalnych/projektowych z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów ekoenergetyki | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym przeanalizowac dane literaturowe oraz ma umiejętność planowania i prowadzenia badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C04-16_K01 Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania i doskonalenia zawodowego; potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania; ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość w stopniu dostatecznym konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych poprzez ciągłe dokształcanie i szkolenie zawodowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ICHP_2A_C04-16_K02 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość w stopniu dostatecznym konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych poprzez ciągłe dokształcanie i szkolenie zawodowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Boć J., Jak pisać pracę magisterską., Kolonia Limited, Wrocław, 2006
- Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowych, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna, Włocławek, 2003
Literatura dodatkowa
- Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej, Ossolineum, Wrocław, 1967