Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
specjalność: Inżynieria procesowa
Sylabus przedmiotu Wykład monograficzny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wykład monograficzny | ||
Specjalność | Inżynieria procesowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Gabruś <Elzbieta.Gabrus@zut.edu.pl>, Marian Kordas <Marian.Kordas@zut.edu.pl>, Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozszerzenie wiedzy studentów związanej z typowymi procesami i operacjami inżynierii chemicznej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy bilansowania | 4 |
T-W-2 | Mechanika płynów jednorodnych | 4 |
T-W-3 | Przepływy w układach jednorodnych | 4 |
T-W-4 | Procesy wymiany ciepła | 4 |
T-W-5 | Procesy wymiany masy | 4 |
T-W-6 | Wybrane procesy związane z przemianą fazową | 4 |
T-W-7 | Procesy z przemianą chemiczną | 3 |
T-W-8 | Specjalne metody rozdzielania | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 30 |
A-W-2 | Konsultacje z prowadzącym przedmiot. | 2 |
A-W-3 | Studiowanie literatury związanej z modułem | 10 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia. | 8 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny w połączeniu z dostarczonymi studentom wybranymi informacjami w postaci prezentacji multimedialnej. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na ostatnich zajęciach w semestrze w postaci pisemnego sprawdzenia wiedzy z zakresu materiału przedstawionego na wykładzie. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C03-13_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie w stanie przeprowadzić charakterystykę, opisać, objasnić przebieg wybranych procesów i operacji inżynierii chemicznej. | ICHP_2A_W09 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C03-13_U01 Student nabędzie umiejętności w zakresie analizowania i opisywania operacji i procesów inżynierii chemicznej. | ICHP_2A_U16 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C03-13_K01 Student nabędzie aktywnej postawy wobec poznanych wybranych operacji i procesów inżynierii chemicznej. Nabędzie postawy kreatywnej i zrozumienia pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej. | ICHP_2A_K04 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C03-13_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie w stanie przeprowadzić charakterystykę, opisać, objasnić przebieg wybranych procesów i operacji inżynierii chemicznej. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wymienić i scharakteryzować podstawowe operacje i procesy inżynierii chemicznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C03-13_U01 Student nabędzie umiejętności w zakresie analizowania i opisywania operacji i procesów inżynierii chemicznej. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wymienić i scharakteryzować podstawowe operacje i procesy inżynierii chemicznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C03-13_K01 Student nabędzie aktywnej postawy wobec poznanych wybranych operacji i procesów inżynierii chemicznej. Nabędzie postawy kreatywnej i zrozumienia pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej. | 2,0 | |
3,0 | Kompetentnie wyjaśni pozatechniczne aspekty pracy wybranych operacji i procesów inżynierii chemcznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Moskal A., Jackiewicz-Zagórska A., Penconek A., Podstawy inżynierii chemicznej i procesowej, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2016
Literatura dodatkowa
- Dziubiński M., Prywer J., Mechanika płynów dwufazowych, WNT, Warszawa, 2018