Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
specjalność: Inżynieria materiałowa i nanotechnologia

Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium magisterskie
Specjalność Inżynieria polimerów i biomateriałów
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1student ma zaliczone wszytkie formy zajęć i jest dopuszczony do semestru dyplomowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studenta z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim
C-2wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów
C-3wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy. Etyka i warsztat naukowca.3
T-S-2Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników.3
T-S-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej magisterskiej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne tworzenia ilustracji i wykresów.3
T-S-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy magisterskiej.3
T-S-5Tworzenie bibliografii i zasady przywoływania literatury (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat3
T-S-6Prezentacja przez dyplomantów koncepcji oraz celu i zakresu pracy magisterskiej.3
T-S-7Prezentacja przez dyplomantów części literaturowej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.6
T-S-8Prezentacja przez dyplmantów wyników pracy eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1udział studenta w seminariach30
A-S-2praca własna studenta (studia literaturowe)25
A-S-3konsultacje z prowadzącym5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1prezentacja multimedialna
M-2przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: pokaz i prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_D2-13_U01
Student pozyskuje informacje z literatury polsko- i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z inżynierią polimerów i biomateriałów, analizuje je i wykorzystuje w swojej pracy.
IMiN_2A_U07, IMiN_2A_U10C-1, C-2, C-3T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-7, T-S-6, T-S-8M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_D2-13_K01
Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie.
IMiN_2A_K02, IMiN_2A_K01C-1, C-2, C-3T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-7, T-S-6, T-S-8M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_D2-13_U01
Student pozyskuje informacje z literatury polsko- i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z inżynierią polimerów i biomateriałów, analizuje je i wykorzystuje w swojej pracy.
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracować wyniki swoich badań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_D2-13_K01
Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie.
2,0
3,0Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie myśli logicznie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura zródłowa, Biezaca literatura z zakresu tematu pracy dyplomowej, w tym podreczniki tematyczne, oryginalne publikacje naukowe i patenty

Literatura dodatkowa

  1. K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z internetu : jak korzystac z internetu piszac prace dyplomowe?, CeDeWU, Warszawa, 2010

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy. Etyka i warsztat naukowca.3
T-S-2Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników.3
T-S-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej magisterskiej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne tworzenia ilustracji i wykresów.3
T-S-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy magisterskiej.3
T-S-5Tworzenie bibliografii i zasady przywoływania literatury (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat3
T-S-6Prezentacja przez dyplomantów koncepcji oraz celu i zakresu pracy magisterskiej.3
T-S-7Prezentacja przez dyplomantów części literaturowej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.6
T-S-8Prezentacja przez dyplmantów wyników pracy eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.6
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1udział studenta w seminariach30
A-S-2praca własna studenta (studia literaturowe)25
A-S-3konsultacje z prowadzącym5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_D2-13_U01Student pozyskuje informacje z literatury polsko- i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z inżynierią polimerów i biomateriałów, analizuje je i wykorzystuje w swojej pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_U07potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjnokomunikacyjnych w obszarze technologii materiałów/nanomateriałów oraz potrafi prowadzić dyskusję naukową – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska
IMiN_2A_U10potrafi korzystać z zasobów bibliograficznych oraz wykorzystać je w sposób twórczy do interpretacji i prezentacji wybranych informacji
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studenta z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim
C-2wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów
C-3wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania
Treści programoweT-S-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy. Etyka i warsztat naukowca.
T-S-2Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników.
T-S-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej magisterskiej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne tworzenia ilustracji i wykresów.
T-S-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy magisterskiej.
T-S-5Tworzenie bibliografii i zasady przywoływania literatury (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat
T-S-7Prezentacja przez dyplomantów części literaturowej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.
T-S-6Prezentacja przez dyplomantów koncepcji oraz celu i zakresu pracy magisterskiej.
T-S-8Prezentacja przez dyplmantów wyników pracy eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.
Metody nauczaniaM-1prezentacja multimedialna
M-2przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: pokaz i prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracować wyniki swoich badań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_D2-13_K01Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_K02ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz jest gotowy do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
IMiN_2A_K01jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studenta z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim
C-2wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów
C-3wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania
Treści programoweT-S-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy. Etyka i warsztat naukowca.
T-S-2Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników.
T-S-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej magisterskiej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne tworzenia ilustracji i wykresów.
T-S-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy magisterskiej.
T-S-5Tworzenie bibliografii i zasady przywoływania literatury (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat
T-S-7Prezentacja przez dyplomantów części literaturowej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.
T-S-6Prezentacja przez dyplomantów koncepcji oraz celu i zakresu pracy magisterskiej.
T-S-8Prezentacja przez dyplmantów wyników pracy eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.
Metody nauczaniaM-1prezentacja multimedialna
M-2przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: pokaz i prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie myśli logicznie.
3,5
4,0
4,5
5,0