Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | IwM_1A_B05_W01 | Zna podstawowe pojęcia i zagadnienia w obszarze inżynierii w medycynie, w tym:
- opisuje zadania inżynierii w medycynie,
- opisuje wybrane materiały inżynierii w medycynie i ich zastosowania,
- zna podstawy diagnostyki obrazowej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IwM_1A_W03 | Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane zagadnienia dotyczące materiałów i biomateriałów: budowa, synteza, przetwarzania, analiza struktury i właściwości |
---|
IwM_1A_W04 | Absolwent zna i rozumie potencjał aplikacyjny materiałów i biomateriałów w medycynie przez znajomość min. metod analitycznych w analizie medycznej i diagnostyce, metod mikroskopowych i spektroskopowych do charakterystyki materiałów/biomateriałów oraz procesów towarzyszących ich wytwarzaniu i przetwarzaniu |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami i zagadnieniami z zakresu inżynierii w medycynie (np. zadania inżynierii w medycynie, materiały i ich zastosowanie, podstawy diagnostyki obrazowej). |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Wstęp do inżynierii w medycynie. Dlaczego jest tak ważna? Rola inżynierii w medycynie. Zadania inżynierii w medycynie |
---|
T-W-2 | Podstawowe elementy diagnostyki obrazowej i elektronicznej:
- Promienie X w diagnostyce medycznej – radiodiagnostyka
- Tomografia komputerowa
- Rezonans magnetyczny
- Ultrasonografia
-Elektrokardiografia
- Elektroencefalografia
- Analiza dźwięków mowy dla celów medycznych
- Techniczne wsparcie diagnostyki systemu słuchowego
- Pomiary właściwości układu oddechowego |
T-W-3 | Materiały w inżynierii w medycynie i ich zastosowanie |
T-W-4 | Elementy metrologii w systemach biomedycznych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład wspomagany prezentacją multimedialną |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał od 50 do 60 punktów procentowych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |