Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Intro to MatSci:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Science and Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Intro to MatSci | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the basic course in mathematics, physics and chemistry at the elementary level |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The purpose of the course is to enriche the students' knowledge in main principle of materials science and engineering. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Historical Perspective, Materials Science and Engineering, Classification of Materials, Advanced Materials, Modern Materials’ Needs | 2 |
T-W-2 | Atomic Structure and Interatomic Bonding | 2 |
T-W-3 | The Structure of Crystalline Solids | 2 |
T-W-4 | Imperfections in Solids | 2 |
T-W-5 | Diffusion in solids | 2 |
T-W-6 | Metallic crystal structures: Close-packed crystal structures; Polymorphism and allotropy; Polycrystalline materials; Anisotropy | 3 |
T-W-7 | Imperfections in solids: Vacancies and self-interstitials; Dislocations—linear defects; Interfacial defects | 2 |
T-W-8 | Interpretation of phase diagrams in metallic material; Binary eutectic systems; Development of microstructure in isomorphous alloys; Development of microstructure in eutectic alloys; Equilibrium diagrams having intermediate phases or compounds; Eutectoid and peritectic reactions; Congruent phase transformations | 3 |
T-W-9 | Properties and applications of metals | 2 |
T-W-10 | Introduction to polymers - classification, chemical structure, polymerization mechanisms | 2 |
T-W-11 | Structure-property relationships in polymeric materials: overview of characterization methods of polymer structure | 2 |
T-W-12 | Introduction to polymer processing | 2 |
T-W-13 | Introduction to polymer composites and nanocomposites | 2 |
T-W-14 | Selected examples of commodity polymers, engineering and high-peformance | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 30 |
A-W-2 | self-study of literature | 9 |
A-W-3 | Consultations | 8 |
A-W-4 | preparation for exam | 2 |
A-W-5 | Final exam | 1 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures with presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: written exam |
S-2 | Ocena formująca: student activity during lectures |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C01a_W01 knowledge main principles of materials science and engineering. | MSE_1A_W03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-11, T-W-6, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C01a_U01 Select and collate information from a number of sources and present it in a clear, logical form; solve problems in situations that may involve a wide range of variables | MSE_1A_U11, MSE_1A_U10 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-11, T-W-6, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C01a_K01 Is aware of the need of further study and systematic work. | MSE_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-11, T-W-6, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C01a_W01 knowledge main principles of materials science and engineering. | 2,0 | |
3,0 | positive grade of the final test (more than 55% correct answers) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C01a_U01 Select and collate information from a number of sources and present it in a clear, logical form; solve problems in situations that may involve a wide range of variables | 2,0 | |
3,0 | positive grade of the final test (more than 55% correct answers) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C01a_K01 Is aware of the need of further study and systematic work. | 2,0 | |
3,0 | positive grade of the final test (more than 55% correct answers) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Donald R. Askeland, Pradeep P. Fulay , Essentials of Materials Science & Engineering 2nd Edition, CL Engineering, 2008, ISBN-13: 978-0495244462
- William D. Callister Jr., Materials Science and Engineering: An Introduction, Wiley, 1999, ISBN-13: 978-0471320135
- Tariq A. Khraishi, Marwan S. Al-Haik, Experiments in Materials Science and Engineering, Cognella, 2010, ISBN-13: 978-1609278687