Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Strength of Materials 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Strength of Materials 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Silicka <Ewa.Silicka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adrian Silicki <Adrian.Silicki@zut.edu.pl>, Krzysztof Wierzbicki <Krzysztof.Wierzbicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Accopmilished Mathematics course |
W-2 | Accopmilished Physics course |
W-3 | Accopmilished Theoretical Mechanics course |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Master of the knowledge of mathematical description of the stress state in bar structures |
C-2 | Master of the theory of beam decfection lines |
C-3 | Master of the theory of compressed bars stability |
C-4 | Master of the popular hypotesis of material effort |
C-5 | Master of the plane state of stress theory |
C-6 | Abillity of the identification of particular stress distributions |
C-7 | Abillity of the analysis of particular stress distributions |
C-8 | Abillity of the analysis of beam deflection line |
C-9 | Abillity of the stalbility analysis of compressed bars |
C-10 | Abillity of the stress analysis in complex cases with the use of the material effort hypotesis |
C-11 | Awareness of the necessity of the systematic work and responsiibility for achived results |
C-12 | Abillity of conducting of experimental tests concerning mechanical proprerties of engineering materials |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Introduction; revision of the former subjects - internal forces and moments of inertia analysis | 3 |
T-A-2 | Axial stress in statically determine and indeterminate bars | 3 |
T-A-3 | Simple bending | 3 |
T-A-4 | Bending and shearing | 3 |
T-A-5 | Two-dimensional bending | 3 |
T-A-6 | Bending with axial force | 3 |
T-A-7 | Compresion with eccentricity | 3 |
T-A-8 | Torsion | 3 |
T-A-9 | Equation of beams deflection line | 6 |
T-A-10 | Stability of simple bars | 3 |
T-A-11 | Hypothesis of material effort measure | 3 |
T-A-12 | Tests 3x2 h. | 9 |
45 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Experimental test cocnerning the most interesting material features: - tensile strength - bending - torsion - hardness - impact resistance | 14 |
T-L-2 | Final test | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | General rules: stress, strain, Hooke's law | 2 |
T-W-2 | Axial stress in statically determine and indeterminate bars | 2 |
T-W-3 | Pure and simple bending | 2 |
T-W-4 | Shearing | 2 |
T-W-5 | Two-dimensional bending | 2 |
T-W-6 | Bending with axial force | 2 |
T-W-7 | Compresion with eccentricity | 4 |
T-W-8 | Torsion | 3 |
T-W-9 | Equation of beams deflection line | 4 |
T-W-10 | Stability of simple bars | 2 |
T-W-11 | Hypothesis of material effort measure | 2 |
T-W-12 | Plane state of stress | 2 |
T-W-13 | Selected elements of thin-wall sections theory | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Attendance to the classes | 45 |
A-A-2 | Self-study of the material and examples | 19 |
A-A-3 | Consultations | 2 |
A-A-4 | Preparation to the tests | 9 |
75 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Attendace to the classes | 15 |
A-L-2 | Self-study of the material | 7 |
A-L-3 | Preparation to the test | 3 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance ito the lectures | 30 |
A-W-2 | Ongoing repetition and self-study | 12 |
A-W-3 | Exam repetition | 6 |
A-W-4 | Exam | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Classes |
M-3 | Laboratory classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Evaluation of the tests |
S-2 | Ocena podsumowująca: Evaluation of the final test |
S-3 | Ocena podsumowująca: Evaluation of the exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 Student knows the theory of bar structure analysis with different stress distribution | — | — | C-4, C-1, C-5, C-2, C-3 | T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-12, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-10, T-W-7, T-W-13, T-W-9, T-W-11, T-W-2 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 Student is able to analyse bar structures with different stress distribution | — | — | C-6, C-7, C-9, C-8, C-10 | T-A-8, T-A-5, T-A-3, T-A-6, T-A-1, T-A-12, T-A-2, T-A-9, T-A-4, T-A-11, T-A-10, T-A-7 | M-2 | S-1 |
WM-WBiIS_1-_??_U02 Student is able to conduct simple experimental test of the engineering materials, analyse results and formulate conclusions | — | — | C-12 | T-L-1 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 Student is able to solve problems in systematic and responsible way | — | — | C-11 | T-W-8, T-A-12, T-W-13, T-A-1, T-A-8, T-W-9, T-W-4, T-A-2, T-W-3, T-W-1, T-W-12, T-A-4, T-W-5, T-A-6, T-A-10, T-L-2, T-W-6, T-A-11, T-W-7, T-A-9, T-W-10, T-A-3, T-A-7, T-W-2, T-A-5, T-W-11 | M-2 | S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 Student knows the theory of bar structure analysis with different stress distribution | 2,0 | |
3,0 | Student knows the theoretical foundations of bar structure analysis with different stress distribution | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 Student is able to analyse bar structures with different stress distribution | 2,0 | |
3,0 | Student is able to analyse simple bar structures with different stress distribution | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WBiIS_1-_??_U02 Student is able to conduct simple experimental test of the engineering materials, analyse results and formulate conclusions | 2,0 | |
3,0 | Student is able to conduct simple experimental test of the engeening materials, analyse results and formulate conclusions with some help of the tutor | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 Student is able to solve problems in systematic and responsible way | 2,0 | |
3,0 | Student is able to solve simple problems in systematic and responsible way | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ambrose James, Simplified Mechanics and Strength of Materials, John Wiley & Sons, New York, 2002
- Bansal R.K., Strength of Materials, Laxmi Publications LTD, Boston, 2009
- Timoshenko S., Strength of Materials, D. VAN NOSTRAND COMPANY Inc., New York
Literatura dodatkowa
- Wierzbicki K., Szewczyk P., Wróblewski T., Paczkowski W., Skibicki S., Torsional Stability Assessment of Columns Using Photometry and FEM, Buildings, MDPI, 2020, volume: 10, issue: 9