Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu BIM for Structural Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | BIM for Structural Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Budowlanej i Komunikacyjnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Szymon Skibicki <Szymon.Skibicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karol Federowicz <Karol.Federowicz@zut.edu.pl>, Szymon Skibicki <Szymon.Skibicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of CAD software |
W-2 | Basic knowledge about constrction materials |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ability to create the BIM model for small-size and medium-size buildings. |
C-2 | Ability to create the structural model for smalll-size and medium-size buildings. |
C-3 | Ability to analyse the structural model for smalll-size and medium-size buildings (including the analysis the internal forces, stresses and load-bearing capacity calculation of structural elements). |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Small residential building modelling in Revit (including BIM aspects) | 15 |
T-P-2 | Structural design of small residential building in Autodesk Robot Structural Analysis Professional based on Revit model | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to BIM and BIM Concepts | 2 |
T-W-2 | Communication between different types of software | 2 |
T-W-3 | BIM for construction site application | 4 |
T-W-4 | BIM modeling problems based on residential building example | 3 |
T-W-5 | Introduction to Autodesk Revit | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Design classes attandance | 30 |
A-P-2 | Design task realization | 43 |
A-P-3 | Consultation attendance | 2 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures attendance | 15 |
A-W-2 | Consolidation of knowledge based on lectures and literature, preparation for the exam | 8 |
A-W-3 | Written test | 1 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Design workshop method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written test |
S-2 | Ocena formująca: Design workshop |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 Student knows the basic of BIM concept for structural engineering | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-3, T-P-1, T-W-5, T-W-4, T-P-2, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 Student can create a simple BIM models for small-size and medium-size building. | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-P-1, T-W-4, T-W-2, T-P-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 Studnts understand the BIM concept in structural and architectural designing of building. | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-P-1, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-P-2, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 Student knows the basic of BIM concept for structural engineering | 2,0 | |
3,0 | Student knows the basics of BIM concept for structural engineering. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 Student can create a simple BIM models for small-size and medium-size building. | 2,0 | |
3,0 | Student can create a simple BIM model for small-size and medium-size buildings | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 Studnts understand the BIM concept in structural and architectural designing of building. | 2,0 | |
3,0 | Student understand the BIM concept in structural design of buildings | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hardin B., McCool D., BIM and Construction Management: Proven Tools, Methods, and Workflows, Wiley, 2015
- Baldwin M., The BIM Manager. A Practical Guide for BIM Project Management, Beuth, 2019
Literatura dodatkowa
- Borrmann A., König M., Koch Ch., Beetz J., Building Information Modeling. Technology Foundations and Industry Practice, Springer, 2018